دانلود و خرید کتاب فوتبال علیه دشمن سایمون کوپر ترجمه عادل فردوسی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوتبال علیه دشمن اثر سایمون کوپر

کتاب فوتبال علیه دشمن

معرفی کتاب فوتبال علیه دشمن

«فوتبال علیه دشمن» با ترجمه عادل فردوسی پور، اولین‌بار در بهار ۱۳۸۹ در ایران منتشر شد و به سرعت در لیست پرفروش‌های بازار کتاب قرار گرفت.

درباره کتاب فوتبال علیه دشمن

فوتبال ورزشی است که میلیون‌ها آدم را می‌تواند در لحظه‌ای خاص از گوشه گوشه دنیا به قاب تلویزیون خیره کند، گاهی اشکشان را در بیاورد و گاهی خنده و جشن‌های خودجوشی را باعث شود. شاید کمتر رویداد دیگری در این دنیا وجود داشته باشد که چنین نفوذی میان مردم داشته باشد. برای همین است که هر سال میلیاردها دلار در این صنعت جا به جا می‌شود، تاثیراتی در سطح سیاست و قدرت به خاطر آن ایجاد می‌شود.

سایمون کوپر در «فوتبال علیه دشمن» از قدرت و نفوذ فوتبال در عرصه‌های غیرفوتبالی می‌گوید از تأثیر شگرف فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حرف می‌زند و از مرزهای ناپیدای این ورزش عجیب که بسیار فراتر از محدوده مستطیل سبز است و وسعتی به اندازه جهان دارد.

کوپر کتابش را در سال ۱۹۹۴ منتشر کرد و در همان سال جایزه «کتاب ورزشی برتر سال مؤسسه ویلیام هیل» را به‌دست‌آورد. او از اوکراین تا کامرون و از برزیل تا آفریقا برای فهمیدن حقایق غیر فوتبالی این ورزش سفرکرد تا بفهمد چرا فوتبال، این ورزش ساده، می‌تواند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تا این حد تأثیرگذار باشد.

سایمون کوپر دراین اثر، نقش موثر و پررنگ فوتبال را در سیاست، تحولات اجتماعی و حتی اداره کشورها به روشنی توضیح داده‌است». شاید بهترین انگیزه برای خواندن «فوتبال علیه دشمن» تعبیری است که سایمون بارنز نویسنده روزنامه تایمز درباره آن دارد: «اگر فوتبال را دوست دارید، این کتاب را بخوانید... و اگر فوتبال را دوست ندارید، باز هم این کتاب را بخوانید!»

کتاب فوتبال علیه دشمن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب فوتبال علی دشمن بیش از اینکه کتابی درباره فوتبال و به طور کلی ورزش باشد، کتابی در زمینه جامعه شناسی است. برای همین پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعات سیاسی و جامعه‌شناسانه علاقه دارید، از خواندن این کتاب غافل نشوید.

درباره سایمون کوپر نویسنده کتاب فوتبال علیه دشمن

سایمون کوپر مدرس رشته مردم شناسی از دانشگاه لیدن هلند است. او در دانشگاه آکسفورد تاریخ و زبان آلمانی خوانده و به دلیل علاقه‌اش به فوتبال در زمینه این رشته این کتاب را نوشته است. او در کنار نوشتن کتاب در پر نفوذ‌ترین رسانه‌ها و روزنامه‌های جهان در زمینه ورزش مقاله می‌نویسد.

درباره عادل فردوسی پور مترجم کتاب فوتبال علیه دشمن

عادل فردوسی پور را همه ما به اجرای برنامه نود در شبکه سه می‌شناسیم. اما او پیش از اینکه یک مجری باشد، سال‌ها استاد درس زبان انگلیسی در دانشگاه شریف بوده. در سال‌های اخیر فعالیت بیشتری در زمینه ترجمه داشته. علاوه بر این کتاب که به طور خاص در زمینه فوتبال که علاقه اوست، در زمینه روانشناسی هم کتاب‌هایی را ترجمه کرده است. از جمله دیگر کتاب‌هایی که او ترجمه کرده، می‌توان به کتاب هنر شفاف اندیشیدن، هنر خوب زیستن و کتاب پیگیر اخبار نباشید اشاره کرد.

معرفی نویسنده
سایمون کوپر

برای آن‌دسته از علاقمندان به فوتبال که با دنیای کتاب بیگانه نیستند، سایمون کوپر نامی آشنا است؛ نویسنده‌ای که غالباً از دیدگاه انسان‌شناسی به فوتبال می‌نگرد و تأثیر آن را بر جوامع گوناگون بررسی می‌کند. با این‌که کوپر به‌واسطه‌ی تمایز در شیوه‌ی پرداختن به دو مقوله‌ی ورزش و جامعه‌شناسی از شهرت جهانی برخوردار است، اما برای مخاطب فارسی‌زبان شهرت مترجمِ نخستین اثر ترجمه‌شده‌ی او، عادل فردوسی پور، نیز مزید بر علت شده تا بیش‌از‌پیش شناخته شود. در ادامه مختصری از زندگی‌نامه‌ی این نویسنده‌ی بریتانیایی-آفریقایی را مرور خواهیم کرد.

نظرات کاربران

بچه محله ی امام رضا
۱۳۹۷/۰۵/۲۸

این کتاب به عنوان اولین که کامل خوندم و 23 بریده براش قرار دادم در موضوعات مختلف که ازتون میخوام مطالعه کنید و نظر بدین براشون کتاب بنظرم تا اواسط خوبه ولی هرچی به انتها نزدیک میشه افت میکنه نویسنده شخصی انگلیسی

- بیشتر
elnaz
۱۳۹۸/۰۲/۰۱

نویسنده این کتاب رو هم میثاقیان نکنن!

hossein.a
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

کتاب خوب و جالبیه ولی قیمت ۲۵ هزار تومان برای یک کتاب مجازی خیلی زیاده خود کتاب رو بخری بهتره.کتاب صوتی هم بهتره تا کتاب مجازی.

احسان
۱۳۹۷/۰۶/۰۴

فارغ از اینکه این کتاب و ترجمش چقدر خوبن، یه حاشیه ای هم این ترجمه داشت. آقای سایمون کوپر سال 2010 یا 2011 به ایران اومد و از مواجهه با ترجمه کتاب بدن واجازه خودش متعجب و البته عصبانی شد

- بیشتر
nahal
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

لطفا در قسمت بی نهایت قرار دهید

هیراد
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

۰یعنی واقعا عالیه.ولی من پیشنهاد میدم نسخه گویاش رو گوش بدین.به صرفه تره.هم ارزونه هم عادل فردوسی پور کتاب رو میخونه و انگار تو کتاب هستی وقتی که عادل فردوسی پور میخونه.یعنی عالی.

Alireza_N7
۱۳۹۷/۰۴/۱۹

من نسخه چاپیشو خوندم عالیه❤️

omid.z
۱۳۹۷/۰۴/۲۲

کتاب خیلی خوبیه آدم لذت میبره وقتی میخونه مباحثش خیلی جالبن

Amirhossein
۱۳۹۷/۰۴/۰۱

والا با اسم کتاب که فوتبال علیه دشمنه بهش میخوره مترجمش سرهنگ علیفر باشه نه عادل فردوسی پور

وحید
۱۳۹۷/۰۳/۳۱

من همون چاپ اولشو خوندم. کاملا ارزش خوندن داره، اما حواستون باشه که کتاب وجه اجتماعی و سیاسی‌ش هم مهم‌ه و جالبه آدم باید به اونم دقت کنه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۸)
طرف‌داران متعصب فوتبال، مذهبی‌های متعصب، سیاستمدارهای متعصب؛ کلاً متعصب‌ها همیشه خطرناک هستند.
شاپور
برزیلی‌ها می‌گویند حتا کوچک‌ترین دهکده‌شان هم یک کلیسا و یک زمین فوتبال دارد. البته تمام‌شان کلیسا ندارند، اما قطعاً زمین فوتبال دارند.
1976
میشل پلاتینی در مصاحبه با مجلهٔ قدیمی اکیپ گفته بود: «یک تیم فوتبال نمایشگر نوع زندگی و فرهنگ یک کشور است.»
davood
فوتبالیست‌های حرفه‌ای همواره نسبت به حریفان‌شان مؤدب هستند، چون می‌دانند دوباره در جایی دیگر با آن‌ها روبه‌رو خواهند شد
1976
فوتبال یعنی زندگی.‌ روزی که یک اتفاق فوتبالی نیفتد، معنای یک روز نافرجام را دارد. انگار خورشید مثل همیشه غروب نمی‌کند!‌
محدّثه
وقتی یک بازی برای میلیاردها نفر اهمیت پیدا می‌کند، دیگر نباید فقط یک بازی تلقی شود. فوتبال هیچ‌وقت فقط فوتبال نیست: این ورزش جنگ به‌وجود می‌آورد، انقلاب می‌کند و موردتوجه مافیاها و دیکتاتورهاست.
نعمت جعفری
«ما کشوری کاملاً خاص هستیم. مسئولان رده‌بالا به‌عنوان کلاه‌بردار شناسایی می‌شوند و در پست خود باقی می‌مانند
Bahareh Alikhani
طرف‌داران متعصب فوتبال، مذهبی‌های متعصب، سیاستمدارهای متعصب؛ کلاً متعصب‌ها همیشه خطرناک هستند.»
s.d.c
این یک تناقض است: زنان فوتبال بازی می‌کنند، اما حتا خود زنان هم علاقه‌ای به دیدن بازی‌های‌شان ندارند. کلاً تعداد کمی از مردان یا زنان، ورزش زنان را دنبال می‌کنند. در روزنامه‌های غربی، صفحات ورزشی صفحات آقایان هستند: آخرین بررسی‌ها نشان داده بیش از ۹۰ درصد مطالب صفحات ورزشی به مردان اختصاص داده می‌شود.
معین کرمانی
طرف‌داران متعصب فوتبال، مذهبی‌های متعصب، سیاستمدارهای متعصب؛ کلاً متعصب‌ها همیشه خطرناک هستند.
شاپور

حجم

۳۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

حجم

۳۷۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان