دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی سلامت؛ مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی سلامت حسن احدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی سلامت؛ مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی سلامت اثر حسن احدی

کتاب روان‌شناسی سلامت؛ مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی سلامت

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۲.۶از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان‌شناسی سلامت؛ مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی سلامت

«فلاسفهٔ یونانی، به‌ویژه افلاطون جزو نخستین کسانی بودند که اظهار داشتند که روان و بدن دو هستی مجزا هستند. امروزه هنوز بسیاری از افراد دربارهٔ روان و بدن طوری سخن می‌گویند که گویی این دو کاملاً از یکدیگر مجزا هستند؛ اما مسئلهٔ مهم این است که آیا آن‌ها به‌گونه‌ای جداگانه عمل می‌کنند؟ بعد از آن، جالینوس پزشک که به‌طور کلی به نظریهٔ مزاج‌ها و جدایی روان و بدن اعتقاد داشت، درنتیجهٔ فعالیت‌های حرفه‌اای خود دریافت که بیماری‌ها ممکن است در نقطه‌ای تمرکز یابند و بیماری‌های مختلف اثرات متفاوتی داشته باشند. در طول قرون وسطی، به‌دلیل نفوذ کلیسا، ممنوعیت تشریح، حتی دربارهٔ حیوانات وجود داشت. بنابراین، علت بیماری‌ها از نظر مردم رنگ‌و‌بوی مذهبی داشت و اعتقاد به ارواح پلید دوباره قوت گرفته بود. آن‌ها بیماری را به‌‌عنوان مجازات خداوند برای اعمال شیطانی می‌دانستند؛ بنابراین بیماران را شکنجه می‌کردند تا ارواح ناپاک از بدن آن‌ها خارج شود. در قرن سیزدهم کشیش و فیلسوفی به نام سنت توماس‌اکویناس، نظریهٔ جدایی روان و بدن را رد کرد. او آن‌ها را واحدهایی مرتبط به یکدیگر می‌دانست که کلیت انسان را تشکیل می‌دهند.» روان‌شناسی سلامت، جزو رشته‌های تحصیلی بسیار جدید و در حال رشد، چه در ایران و چه در جهان است که یکی از زیرشاخه‌های روان‌شناسی است؛ البته به‌صورت رشته‌ای جدا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هم وجود دارد. این کتاب، مفهوم روان‌شناسی سلامت را به چالش می‌کشد و در شش فصل می‌خواهد مقدمه‌ای دربارهٔ «روان‌شناسی سلامت» ارائه کند که بتواند به‌عنوان منبع درسی جامعی در این رشته به حساب بیاید.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
استدلال کرد که پاسخ استرس به میزان آگاهی
کاربر ۳۰۹۴۸۵۰
اصطلاح «استرس» برای بسیاری از افراد معنای متفاوتی دارد. فرد مبتدی و غیرمتخصص می‌تواند استرس را معادل فشار، تنش، نیروهای خارجی ناخوشایند و یا پاسخ هیجانی تعریف کند.
کاربر ۳۰۹۵۶۱۴
پژوهش‌ها حاکی از رابطهٔ میان استرس و رفتار سیگار کشیدن، بر حسب متغیرهایی چون آغاز مصرف سیگار، عود و میزان سیگار کشیدن بوده‌اند.
Zohre Khani
حس شوخ‌طبعی: نورمن کازینس (۱۹۸۳) معتقد است که شوخ‌طبعی افراد بر روی سلامتی آن‌ها تأثیر دارد. افراد شوخ‌طبع استرس کمتری را تجربه می‌کنند و از سلامت بیشتری برخوردارند (اندرسون و ارنولت، ۱۹۸۹). البته باید توجه کرد که همهٔ انواع شوخ‌طبعی با سلامت رابطه مثبت ندارند. برای مثال، کسانی‌که شوخ‌طبعی خصمانه یا تحقیرآمیز دارند از سلامت کمتری برخوردارند (کارول، ۱۹۹۰).
احمد گرجی
ماتارازو آن را مجموعه‌کمک‌های آموزشی، علمی و حرفه‌ای علم روان‌شناسی به سلامت و ارتقا و حفظ آن، درمان بیماری و کژکاری‌های مرتبط با آن می‌داند.
کاربر ۳۷۳۰۶۷۳

حجم

۶۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۶۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان