دانلود و خرید کتاب دوغدو، پدربزرگ و غول‌های عاشق (جلد دوم) فاطمه سرمشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوغدو، پدربزرگ و غول‌های عاشق (جلد دوم) اثر فاطمه سرمشقی

کتاب دوغدو، پدربزرگ و غول‌های عاشق (جلد دوم)

معرفی کتاب دوغدو، پدربزرگ و غول‌های عاشق (جلد دوم)

در جلد دوم مجموعه‌ی دوغدو به نام «دوغدو، پدربزرگ و غول‌های عاشق» اثر فاطمه سرمشقی (-۱۳۵۷) و به تصویرگری آیدین سلسبیلی یکی دیگر از ماجراهای دوغدو را می‌خوانید: دوغدو از روی آتش می‌پرد؛ یک بار، دو بار، سه بار. عزیز می‌خواند: «زردی من از تو، سرخی تو از من.» دوغدو زیر لب تکرار می‌کند: «زردی من از تو، سرخی تو از من.» آتش زبانه می‌کشد. شعله‌های سرخ در هوا می‌رقصند و تا صورت دوغدو بالا می‌آیند. لپ‌های دوغدو گل می‌اندازد. عزیز می‌گوید: «بپر و تمام غصه‌هایت را در آتش بریز.» دوغدو هر بار که می‌پرد، حس می‌کند چیزی از او کنده می‌شود، در آتش می‌سوزد، رنگ عوض می‌کند و دوباره به او برمی‌گردد. با هر پریدن، گلوله‌ای در گلویش بالاوپایین می‌شود. صدای پدر توی گوشش می‌پیچد که می‌گفت: «هرجا باشیم فرق ندارد؛ شب چهارشنبه‌سوری باید آتش درست کنیم.» آن‌وقت یک آتش کوچک گوشهٔ حیاط درست می‌کرد و آن‌قدر بلندبلند می‌خواند: زردی من از تو و سرخی تو از من، که همسایه‌ها سرشان را از پنجره بیرون می‌آوردند و تماشایشان می‌کردند. بعد که پدر از روی آتش می‌پرید و مادر و دوغدو را هم وادار می‌کرد بپرند، یکی‌یکی بیرون می‌آمدند و دور آتش جمع می‌شدند. از پدر می‌خواستند برایشان از چهارشنبه‌سوری بگوید و شعرش را ترجمه کند.

نظرات کاربران

f-azizi
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

من کتابش رو دارم جلد های ۲ و ۳ با اینکه نصف جلد ۲ کتاب رو خوندم فهمیدم رمان های ایرانی هم جذاب هستش. این کتاب هیجان انگیز . بسیار جذاب و زیباست و .... و برای کسانی که رویا پردازن مناسب

- بیشتر
Kosar
۱۳۹۷/۰۱/۰۵

من کتاب چاپیشو دارم ، عاااالیه ، حتما بخونید

At_po
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

من کتاب چاپیش رو دارم جلد ۱ و ۲ و ۳ ولی فقط نصف جلد ۱ رو خوندم و عاشق کتاب شدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
پوش یک‌راست می‌آید پیش دلبر و انگار غولِ غول‌ها را به آن بزرگی اصلاً آنجا نمی‌بیند، یک‌میلیون بار جلوی دلبر خم‌وراست می‌شود: «با من عروسی می‌کنی؟» غولِ غول‌ها وقتی بوشاسب را از پشت پنجرهٔ آشپزخانه می‌بیند، آه بلندی می‌کشد. با آن هیکل گنده‌اش از پنجره داخل می‌شود. پنج‌میلیون بار جلویش خم‌وراست می‌شود و می‌گوید: «با من عروسی می‌کنی؟» دو تا ابر بزرگ، معلوم نیست از کجا، سرمی‌رسند و خودشان را به هم می‌کوبند. برق بزرگی در آسمان می‌درخشد. پوش مثل یک چتر بالای سر دلبر می‌ایستد، اما جای باران نخودی و نرگس از لای ابرها پایین می‌پرند و وسط حیاط فرود می‌آیند. نخودی دور نرگس می‌چرخد: «با من عروسی می‌کنی؟»
yasi

حجم

۶۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۶۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۲۰۰
تومان