دانلود کتاب صوتی دوغدو با صدای سحر آقاسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دوغدو اثر فاطمه سرمشقی

دانلود و خرید کتاب صوتی دوغدو

معرفی کتاب صوتی دوغدو

کتاب صوتی دوغدو؛ خانم سیلا و غول‌های مادربزرگ جلد اول از مجموعه دوغدو، داستان فانتزی نوجوانان، نوشته فاطمه سرمشقی است. این داستان درباره دختری است که به ایران می‌آید تا با مادربزرگش زندگی کند. مادربزرگی که خیلی عجیب و غریب است و با جادوگرها و اژدها سر و کار دارد. 

این مجموعه را انتشارات هوپا منتشر کرده است و نسخه صوتی این داستان را می‌توانید با صدای سحر آقاسی از انتشارات صوتی واوخوان گوش کنید. 

درباره کتاب صوتی دوغدو

دغدو یا دوغداو در فرهنگ لغت دهخدا به معنای نام مادر زرتشت است. اما در این داستان اسم دختری فرانسوی ایرانی است. مادر دوغدو فرانسوی و پدرش ایرانی است و آن‌ها در فرانسه زندگی می‌کنند. پدرش می‌گوید چهره‌ دوغدو شبیه حرف زدن مادرش است. آخر مادر فرانسوی‌اش، فارسی را با لهجه درست و حسابی حرف می‌زند و گاهی اوقات هم کلمه‌ها را با هم قاطی می‌کند. خلاصه رنگ موها و چشم‌هایش به مادربزرگ فرانسوی‌اش رفته و رنگ چهره و لب و دماغش به مادربزرگ ایرانی‌اش! 

دوغدو به ایران می‌آید تا با مادربزرگ زندگی کند. مادربزرگی که به او می‌گوید، عزیز صدایش کند. اما خب، او یک مادر بزرگ معمولی نیست. دوغدو تا قبل از این فقط عکسش را دیده بود. اما حالا می‌بیند که مادربزرگ در یک خانه پر رمز و راز که به اندازه خودش عجیب است زندگی می‌کند و با جادوگرهای کوچک، اژدها، غول، جن و پری رفیق است. داستان‌های هیجان انگیز زیادی برای یک دختر دورگه و مامان‌بزرگ عجیب ‌و ‌غریبش اتفاق می‌افتد.

کتاب صوتی دوغدو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت می‌برند. 

درباره فاطمه سرمشقی

فاطمه سرمشقی در زمستان سال ۱۳۵۷ در بیجار متولد شد. در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، زبان و ادبیات فارسی خواند و کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۸۴ در پژوهشگاه علوم انسانی با پایان نامه‌ای با عنوان «رویکرد جامعه‌شناختی و فمنیستی در تحلیل رمان سووشون» (چاپ شده در انتشارات علمی و فرهنگی) به پایان رساند. چندسال در دانشگاه علوم انسانی سمنان تدریس کرد، اما دغدغه‌ اصلی او نوشتن برای کودکان و نوجوانان است.

فاطمه سرمشقی آثار بسیاری را برای کودکان و نوجوانان تالیف کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های دوغدو (مجموعه سه جلدی)، مجموعه قصه‌های نهال (قصه‌هایی با رویکرد تلفیق محیط زیست و افسانه‌های ایرانی) ققنوس همین جاست و ماجراهای غول بدجنس مهربان اشاره کرد. 

درباره سحر آقاسی 

سحر آقاسی در سال ۱۳۷۰  متولد شد. او در رشته مهندسی عمران و شهرسازی در دانشگاه قزوین درس خواند و در حال حاضر، بازیگر تئاتر و تلوزیون و گوینده است. او در زمینه دوبله (انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی)،‌ گویندگی کتاب‌های صوتی و گویندگی رادیو فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۸۸ به عنوان بازیگر رادیو نمایش نیز مشغول به کار است. 

بخشی از کتاب صوتی دوغدو 

عزیز برایش شربت آلبالو درست کرد. پدر همیشه از شربت‌های آلبالوی او تعریف می‌کرد. دوغدو همان‌طور که شربت را هم می‌زد به دیوارهای خانه نگاه کرد که پر بود از عکس‌های پدر و فکر کرد چقدر پدر دلش برای صدای به هم خوردن قاشق و لیوان و یخ تنگ شده‌بود. یک‌بار گفته بود از بچگی به‌خاطر رنگ و بوی شربت آلبالو عاشق تابستان بود.

عزیز دست دوغدو را گرفت، به چشم‌هایش خیره شد و پرسید: «تو هم دیدیش؟»

دوغدو آن موقع نفهمید منظورش چیست، اما بعد که عزیز با دست ادای پرواز و سقوط کردن را درآورد فهمید خانم سیلا را می‌گوید. سرش را جوری تکان داد که یعنی معلوم است که دیدم. توی دلش چیز گرد کوچکی هی بزرگ‌تر و قلنبه‌تر می‌شد. عزیز گفت: «الان می‌روم می‌آورمش.» دستش را روی زانوهایش گذاشت و به‌زحمت بلند شد. دوغدو به فرش قرمز زیر پایش خیره شد و همان‌طور که گل‌های حاشیه‌اش را می‌شمرد فکر کرد اگر عزیز این قدر چاق نبود، امکان نداشت بتواند این همه دوستش داشته‌باشد...

نظرات کاربران

Zahra zarei
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

(خیلی بود عالی)

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

نمیدونم من زیاد خوشم نیومد🤷🏻‍♀️💔

Z.S
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

یه کتاب با محتوای کاملا بی سر وته . بچه هام حوصلشون سر رفت دو سه قسمتشو بیشتر گوش ندادن. فقط میشه گفت گویندگی خوبی داشت.

ذاکری
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

چون قسمت های دیگش در دسترس نیست، سر و ته نداشت🙁

زمان

۲ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۹۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۹۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان