دانلود و خرید کتاب در تماشاخانه شیطان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در تماشاخانه شیطان اثر سعید دهقان‌منشادیان

کتاب در تماشاخانه شیطان

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در تماشاخانه شیطان

«در تماشاخانه شیطان» مجموعه هشت داستان طنز از نویسندگان بزرگ جهان به گزینش سعید دهقان منشادی است.

در بخشی از داستان «در تماشاخانه شیطان» از انوره دو بالزاک می‌خوانیم:

این مهمانی از هر لحاظ بسیار پُرشکوه بود. در سالن پذیرایی آن، هزار و هشتصد چلچراغ آویزان بود که در هر کدام از آنها، هزار و دویست لامپ پرتوافشانی می‌کردند و از خود تابشی سرخرنگ و خوشایند، همراه با بوی خوش از خود ساطع می‌ساختند. و برای سی و دوهزار نفر از مدعوین و مهمانان از بزرگان و اشراف، خوانی پرنعمت گسترده بودند، میز غذا به شکل مار چنبرزده‌یی می‌نمود که به هر سوی و گوشه‌یی پر پیچ و تاب زوایای سالن بزرگ را فرا گرفته بود.

صدها بشقاب سیمین و هزاران ظرف زرّین بر روی میز گسترده چیده شده بود که همانند دانه‌های گوهر شاهوار می‌درخشیدند. و دیدگان بینندگان را به خود مبهوت ساخته بودند. دو خُم بزرگ از نوع یاقوت که پر از باده ناب بود بر سر میز نهاده شده بود، این دو خم مانند دو چشم مارهای حقیقی می‌درخشیدند. همچنین در آنجا یک سایه‌بان بس شکوهمند نظر مدعوین را به سوی خود جلب می‌کرد.

برگزارکننده‌ی این مهمانی پرشکوه و صاحب و میزبان این جشن بزرگ شیطان رهبر بدکاران بود. این فرشته‌ی خاطی و طاغی برای تسکین آلام و رنج‌ها و ناراحتی‌های ناشی از شکست خود در برابر حضرت احدیت ـ در این گوشه خلوت به تقلید از دستگاه کبریایی خداوند برای خویشتن آسمانی همانند فلک گردان پدیدار ساخته بود.

نظرات کاربران

lily
۱۳۹۶/۱۱/۰۶

داستانهای خوبی از نویسندگان بزرگی مثل تولستوی، دوبالزاک، هرمان هسه و... جمع آوری شده، که با ترتیب و ترجمه خوبی هم نوشته شده.

zakie soltani
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

احساس میکنم ترجمه ها خیلی سنگین و داستان ها غیر جذابن، شاید هم چون تازه کتاب مرشد و مارگاریتا رو خوندم توصیفات داستان اول به نظرم لوس و ضعیف اومد

امیرحسین
۱۳۹۷/۱۰/۰۳

عالی بود... چند تا از داستان هاش رو بیشتر دوست داشتم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۱۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان