دانلود و خرید کتاب جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع) اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع)

معرفی کتاب جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع)

در «جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع)» به کوشش اسماعیل شفیعی سروستانی که فکر اوّلیه آن بر مبنای مقاله‌ای مفصّل از همین نویسنده بنیان گذاشته‌شده‌است، نویسندگان با استفاده از مؤلّفه‌های جاهلیت اوّل، به سراغ عصر حاضر می‌آیند و ثابت می‌کنند که تمامی ویژگی‌های جاهلی جاهلیت اوّل (در شبه‌جزیره عربستان)، در جهان حاضر وجود دارد؛ بلکه به طور گسترده‌تری موجود است. مسائلی همچون شراب نوشی و عشرت‌طلبی، زنده‌به‌گورکردن دختران، تبرّج و ... که همگی با استناد به آمار روز در جهان معاصر ثابت می‌گردند تا مستندی باشند برای روایت امام صادق(ع) که فرمودند حضرت صاحب الزّمان(عج) با جاهلیتی سخت‌تر از جاهلیت اوّل مبارزه خواهندکرد. در بخشی از کتاب می‌خوانید: بعثت رسول اکرم (ص) و ابلاغ رسالت و انزال کتاب آسمانی، برای عرب جاهلی، دروازۀ خروج از جاهلیت اوّل و بسط و گسترش علم و دانایی حقیقی بود؛ همان که کیفیت همه چیز را دیگرگون ساخت. گویی که تولّد انسانی جدید و جماعتی جدید را در عرصۀ هستی سبب شد و باعث شد تا بشر پای در آستانۀ انسانیت الهی بگذارد و تودۀ بی‌خبر و آلوده به جهالت، امکان ورود به عرصۀ امّت اسلامی را بیابد. از اینجا مسلمان و امّت اسلامی متولّد شد. هم آنان که در پرتو قرآن، سیره و سنّت آن معلّم آسمانی، حامل قرآن، نماد علم و حیات عالمانه در عرصۀ زمین شدند. تردیدی نیست که صورت تاریخی و حیات مادّی و تمدّنی، همۀ اعتبار، اصالت و جایگاه خود را نه از رنگ و لعاب و تنوّع و تکثّر اشیا، از امری اخذ می‌کند که به حقیقت، صاحب اصالت و جاه است. معنی دهنده و اعتبار بخشنده به همۀ صورت‌های مادّی و معاملات و مناسبات مردم، قبل از هر امر، جان معنوی و فرهنگی آن صورت‌هاست. همان هویتی که با بعثت نبی اکرم (ص) از کتاب الله و آل الله حاصل آمده بود.

نظرات کاربران

sghfi
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

خیلی جالب بود. من تا حالا ۲ بار این کتاب رو خوندم. کاش می شد همه حداقل یک بار این کتاب رو مطالعه می کردن. آدم رو از دنبال کردن و تقلید کورکورانه چیزهای بیهوده ای که تمام دغدغه انسان

- بیشتر
msadeq
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

من نمونه کتاب رو خوندم.مورد نیاز همه ی ماست به نظرم

samkan
۱۳۹۶/۰۸/۱۳

هرمسلمانی باید این کتاب بخونه واجبه

mario
۱۳۹۶/۰۸/۰۵

مثالها و مصادیق مطرح شده جاهلیت مدرن در کتاب واقعا تن آدمو میلرزونه . کتاب بسیار کاربردی و مفید بود. ممنونم که ازین دست کتابها هم دارید.

Mothareh
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

هر مسلمان اگر این کتاب را بخواند از امام عصر خود با خبر میشود الهم عجل الولیک الفرج

reihan
۱۳۹۶/۰۹/۰۸

این کتابو رایگانش کنید

a.khanali
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

موضوع کاملا نو و شوکه کننده موشکافی در حدیثی از پیامبر با این مضمون که: من بین دو جاهلیت مبعوث شدم و ....

nilofar khanom
۱۳۹۶/۰۹/۰۷

فوق العاده!

حسین ابراهیمی
۱۳۹۶/۰۹/۰۶

عالیه

fr
۱۳۹۶/۱۰/۲۲

به درد نوجوان ها هم می خوره؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۶)
آنکه، سنگ و چوب و صخره را ما به ازای حضرت حق می‌پرستید، دستِ کم، موجودی خارج از خود را معبود خویش گرفته بود؛ لیکن مهم‌ترین مشخّصّۀ انسان در عهد و عصر جاهلیت دوم، در وجه عقیدتی، معجوب شدن انسان در برابر خود، معبود فرض کردن خود و اصالت دادن به خود در برابر حق است.
Gisoo
«...چگونه است که شما را پیکرهایی بی‌جان و جان‌هایی بی‌پیکر؛ عابدانی بی‌صلاح، تاجرانی بی‌سود، بیدارانی خواب، حاضرانی غایب، ناظرانی کور، شنوندگانی کر و گویندگانی لال می‌بینم...؛ این راه‌ها شما را به کجا می‌برد؟؛ تاریکی‌ها تا چه وقت شما را سرگشته و حیران می‌نماید؟؛ دروغ‌ها چگونه شما را می‌فریبند؟؛ این بلا از کجا به سر شما می‌آید و به کجا بازگردانده می‌شوید؟» هیهات! امام علی (ع)، نه گوشی یافت تا سخنش را بشنود و نه دستی و دلی که او را در کندن درخت ضلالت یاری دهد
F313
باطل در محلّ خود جای می‌گیرد؛ جهالت بر مرکب‌هایش سوار می‌گردد؛ و گروه ستمگر، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود؛ دعوت‌کننده به سوی حق کمیاب شود و روزگار، چونان گزنده‌ای وحشی حمله آورد؛
F313
۱. کسی که تقوا پیشه کند، کارش به بن‌بست برنمی‌خورد و همیشه مفرّی خواهد داشت؛ ۲. از طریقی که اصلاً نمی‌پندارد و به گمانش نمی‌رسد، خدا به او روزی می‌رساند؛ ۳. کسی که خدا را در امور خود وکیل بگیرد، خدا برای وی کافی است و به جای وی می‌نشیند؛ ۴. خداوند پیوسته به امر و اراده و خواست خود می‌رسد و چیزی نمی‌تواند او را برگرداند؛ ۵. خداوند برای هر چیز، اندازه و مقداری معین قرار داده است که کم و بیش نخواهد شد.
erfan
«من بین دو جاهلیت که دومین آن مخرّب‌تر از اوّلی است، برانگیخته شدم.»
F313
فسق عامل نسبت، عفّت باعث شگفتی و اسلام را همچون پوستینی وارونه پوشند
F313
«همانا قائم ما با جاهلان سرسخت‌تری نسبت به جاهلانی که رسول خدا (ص) در دوران جاهلیت با آنها برخورد داشت، روبه‌رو می‌شود و متحمّل رنج و سختی بیشتری خواهد شد.»
F313
شاید بتوان گفت، امام عصر (ع)، بزرگترین بت‌شکن تاریخ حیات بشر بر زمین است. ایشان، بت انسان را در بتخانۀ وجودی‌اش می‌شکند.
erfan
«من بین دو جاهلیت که دومین آن مخرّب‌تر از اوّلی است، برانگیخته شدم.»
F313
«فَبِعِزَّتِک لأغوینَّهُمْ اَجْمَعین؛ قسم به عزّتت که جملگی آنها (انسان‌ها) را اغوا می‌کنم.»
حمیدرضا

حجم

۳۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان