دانلود و خرید کتاب کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان کاتارینا ماناسیس ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان اثر کاتارینا ماناسیس

کتاب کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

«کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان» اثر دکتر کاتارینا ماناسیس، از مجموعه‌ی کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است که به مسئله اضطراب در کودک و نوجوان می‌پردازد. نگرانی‌های دوران کودکی، آنقدرها که قبلا تصور می‌شد، گذرا یا بی‌خطر نیست. کودکان مضطرب، چون نمی‌توانند به خوبی سایر کودکان از عهده کارهایشان برآیند، نگران می‌شوند و این حالت، بر اعتماد به نفس آنها تأثیر درازمدتی می‌گذارد. اغلب به پدر و مادرهایی که می‌کوشند تا به این کودکان کمک کنند، گفته می‌شود که مسئله را زیادی بزرگ می‌کنند یا بیش از حد مواظب فرزندانشان هستند؛ به‌خصوص وقتی کودک رفتار بدی نداشته باشد و جلب توجه نکند. حتی ممکن است برخی افراد متخصص هم با اضطراب‌های دوران کودکی آشنا نباشند و در نتیجه، ناراحتی را درست تشخیص ندهند و درمان مؤثری نکنند. تردیدی نیست که می‌توانیم به کودکان مضطرب کمک کنیم تا مسائلشان را حل کنند. پدر و مادرها نقش مهمی در این میان دارند. این کتاب در چهار بخش و یک فصل پرسش و پاسخ نگاشته‌شده‌است. بخش اول، اضطراب‌های دوران کودکی و چگونگی شکل‌گیری آنها را شرح می‌دهد. بخش دوم، به روش‌هایی می‌پردازد که پدر و مادرها می‌توانند به کار گیرند و به فرزندانشان کمک کنند تا با اضطراب خود روبه‌رو شوند. در ضمن، راه‌هایی برای انتخاب روش‌ها و ترکیب آنها نیز نشان داده‌می‌شود. بخش سوم، برخی رفتارهای خاص ناشی از اضطراب را که در بین کودکان رایج است، شرح می‌دهد و سپس به راههای مقابله با هر کدام، با استفاده از روش‌هایی که قبلا شرح داده‌شده، می‌پردازد. سرانجام، بخش چهارم شرح می‌دهد که در ارتباط با خانواده، مدرسه، افراد متخصص و موقعیت‌های اجتماعی گسترده‌تر، چگونه به فرزندتان کمک کنید.
صد و یک بازی مهارت‌های زندگی
برنی بید گروبر
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
راهنمای کامل والدین (جلد ۱)
رابین گلداستین
کمک به کودکان برای بهبود مهارت‌های ارتباطی: فعالیت‌های درمانی برای معلمان، والدین و درمانگران
دبورا پلامر
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
۳۶۵ راه برای پرورش فرزندانی فوق‌العاده
شیلا الیسون
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان
شریل ابرلی
کلیدهای پرورش مهارت دوست‌یابی در کودکان و نوجوانان (۲۴ مشکل اصلی دوستی و راه‌ حل‌های آن)
میشل بربا
بازی های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان
ب‍ارب‍ارا ش‍ر
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
کلیدهای خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان
سوزان استرایکر
تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان
اولین شارپ
کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
گلن استنهاوس
پرورش فرزند با داستان های سازنده
پل اسمیت

نظرات کاربران

طاها
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

خیلی کتاب کاربرد و خوبیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
ابتدا بیایید سه مطلب بسیار مهم این کتاب را مرور کنیم: ۱. اضطراب، ترس غیرواقع‌بینانه است. ۲. تنها راه غلبه‌کردن بر ترس، روبه‌رو شدن با آن است. ۳. اضطراب برای کودک زیان‌بخش است تا حدی که کودک را از انجام فعالیتهای متعارف و مناسب با سن خود در منزل، مدرسه و با کودکان همسن بازمی‌دارد.
جعفری
در مورد غذاخوردن، با کودک مشاجره نکنید. معمولا بگومگو مسئله را پیچیده‌تر می‌کند و در طولانی‌مدت باعث می‌شود که کودک در مورد تغذیه دچار اختلال شود. اغلب یکی از راههای آسان، برای جبران مواد غذایی کودکی که کم غذا می‌خورد، این است که تنقلات مغذی در همه جای منزل بگذارید.
جعفری
در اینجا نکات مفید، در مورد رفتار مناسب با کودک حساس را برایتان خلاصه کرده‌ایم: ۱. نگرانی کودک را جدی بگیرید (او را مسخره نکنید و مسئله‌اش را کوچک نشمارید)، اما در ضمن نشان دهید که اطمینان دارید او می‌تواند شجاع باشد و بر اضطرابش غلبه کند. این مثبت‌ترین شیوه برخورد با کودکان مضطرب است. ۲. طبق سن کودک، مشخص کنید که از او چه انتظاری می‌رود و البته، نیازهای او را هم در نظر بگیرید. برای نمونه، اگر سایر کودکان در فعالیتهای پس از مدرسه شرکت می‌کنند، کودک مضطرب را هم باید به آن فعالیتها تشویق کنید، اما شاید بهتر باشد که یک‌باره در چند فعالیت شرکت نکند و یکی یکی پیش برود. ۳. برای آنکه کودک را برانگیزید با ترسهایش روبه‌رو شود، به او چند راه پیشنهاد کنید به صورتی که هر راهی که به شجاعت بیشتری نیاز دارد، پیامد بهتری داشته باشد. جر و بحث را کنار بگذارید. سعی نکنید کودک را قانع کنید و در ضمن، نکوشید که عامل دقیق اضطراب کودک را بیابید. بیشتر کودکان نمی‌توانند بگویند چرا مضطرب هستند و بیشتر آنها را به هیچ وجه نمی‌توان متقاعد کرد. معمولا تحسین، مثبت‌ترین پیامد است.
Mrya Rhi
معمولا بهترین کار این است که یک رفتار مثبت را هدف قرار دهیم؛ زیرا تمرکز بیش از حد بر رفتار منفی، آن را تشدید می‌کند.
marzieh
۴. پدر و مادرها حقوق و مسئولیتهای بیشتری دارند تا کودکان. این وضع را حفظ کنید. وظیفه شما این نیست که فرزندتان را شبیه خودتان کنید، بلکه باید کاری کنید که به نفع کودکتان باشد. ۵. ثبات، کودکان مضطرب را بسیار دلگرم می‌کند. دادن پیامهای ثابت به کودک و توافق پدر و مادر بر این پیامها، بسیار مهم است. ۶. در هر فرصت ممکن، رودررو و صریح و بدون خشونت یا تحقیر کردن، گفت‌وگو کنید. این روش برای همه افراد خانواده مفید است، نه فقط برای کودک مضطرب. ۷. تا می‌توانید از خشمگین شدن خودداری کنید. طبیعی است که تا حدودی احساس ناخرسندی کنید، اما طغیان شدید خشم، اضطراب کودک را تشدید می‌کند و سخنان تحقیرآمیز، عزت نفس او را کاهش می‌دهد. ۸. نباید بیش از حد از کودک حمایت کنید. کودکان حساس هم مانند سایر افراد، از اشتباهات خود می‌آموزند و در نتیجه، باید به آنها امکان اشتباه کردن داد. ۹. سعی کنید زیادی درگیر کودک حساس نشوید. سایر افراد خانواده نیز به وقت شما نیاز دارند و در ضمن، همه پدر و مادرها باید وقتی را هم به خودشان اختصاص بدهند.
Mrya Rhi
وقتی تشخیص می‌دهید که رفتار کودکتان پیشرفت کرده است و آن را بیان می‌دارید، به کودکتان کمک می‌کنید که امیدوار باشد و به تلاش ادامه دهد. سعی کنید شکستها را ندیده بگیرید. کودکان هراسان، معمولا در برابر هر شکستی به خودشان خیلی سخت می‌گیرند و بنابراین، لزومی ندارد که پدر و مادر هم شکست را به رخشان بکشند.
marzieh
تغییر رفتار معمولا طبق الگوی «دوگام به پیش، یک گام به پس» جلو می‌رود. اگر می‌بینید فرزندتان چندروز یا حتی یک‌هفته، به سختی پیشرفت می‌کند، نومید نشوید. مهم این است که روند کلی در جهت پیشرفت باشد.
marzieh
ترسی که در نبودِ خطر حقیقی وجود دارد، اضطراب خوانده می‌شود. برای نمونه، ترسِ دست زدن به فلزِ داغِ اجاق، اگر قبلا یک بار دستتان سوخته باشد، مفید و واقع‌بینانه است، اما اضطراب از دست زدن به همه جای اجاق، غیرواقع‌بینانه و فلج‌کننده است و موجب می‌شود که همیشه برای غذاخوردن، به رستوران یا غذای حاضری متکی باشید. ممکن است سالها بعد، سوختگی خفیفی را که داشتید، از یاد ببرید، اما هنوز به طور مبهمی از نزدیک شدن به اجاق، احساس ناراحتی می‌کنید.
عبدالوهاب
هر چه کودکان در زمینه سازگاری موفق‌تر بشوند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. آنگاه به زندگی به چشم منطقه مین‌گذاری‌شده نگاه نمی‌کنند، بلکه زندگی برایشان ماجرای شگفت‌آوری می‌شود که باید آن را کشف کنند.
H.H.
معمولا صحبت‌کردن و ابراز احساسات، به معنای توجه نشان‌دادن به رفتار نامطلوب و در نتیجه، تشدید آن است.
marzieh

حجم

۱۹۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱۹۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰
۱۰%
تومان