دانلود و خرید کتاب سفر زندگی جیمز هالیس ترجمه سید مرتضی نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سفر زندگی

اگر سؤالات ما در نیمه‌ی دوم زندگی این‌ها باشند؛ من چگونه می‌توانم به امنیت مالی دست پیدا کنم؟، چگونه خوشبخت شوم؟، چگونه می‌توانم کسی را پیدا کنم که مراقب من باشد؟، چگونه می‌توانم کاری کنم که دیگران مرا دوست داشته‌باشند؟؛ در این صورت زندگی ما محدود خواهد شد. زیرا با وجود این که این دغدغه‌ی خاطرها طبیعی و قابل درک هستند، برای دستور کار روح در نیمه‌ی‌ دوم زندگی بیش ‌از ‌حد کوچک‌اند. دکتر جیمز هالیس، رئیس انستیتو یونگ واشنگتن، ده سوال مهم و اساسی را در این کتاب طرح می‌کند که اگر سوالات جدی زندگی ما شوند، باید منتظر یک بلوغ روانی حیرت‌انگیز در زندگیمان باشیم. هالیس در این کتاب می‌گوید: در جایی که ما متوجه نیستیم و حتی حاضر به همکاری برای رشدمان نیستیم، روان دست به کار می‌شود و رنجی را به زندگی ما وارد می‌کند، تا ما در سفر زندگیمان تشویق شویم از آنچه آشنا بوده گام فراتر نهیم و به ناشناخته‌ها قدم بگذاریم. این ۱۰ سوال، سوالاتی هستند که فراموش کردنشان چندان آسان نیست پس با خواندن کتاب هالیس سعی کنیم برایشان پاسخ‌های مناسبی بیابیم.

نظرات کاربران

Roozbeh
۱۳۹۹/۰۷/۲۰

از جیمز هالیس کتاب مرداب روح رو خونده بودم که بهم خیلی چسبید و در روزهای سختی که داشتم واقعا کمک بزرگی بهم کرد. با شوق و ذوق این کتاب رو شروع کردم. الان کمی بیشتر از نصف رو خوندم

- بیشتر
سمانه انصاف جو
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

عالی ممنون از بنیاد فرهنگ زندگی❤❤❤

Zohreh
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

کتابی در عین حال روان و در برخی از قسمت‌ها سنگین ولی در کل قسمت‌های روان کتاب حرف‌های زیادی برای انتقال دادن دارد که بسیار با ارزش و کاربردی هستند و به غنای زندگی کمک می‌کند. هدف کتاب این بود

- بیشتر
کاربر ۲۰۲۲۲۵۴
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

بسیار عالی و کاربردی

m a
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

کلا کتابهای یونگی برای من کمی سنگین است، ولی بسیارارزشمند

دکتر هلیا مهدیخانی
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

بسیار قابل تامل و ارزشمند🌻

کاربر ۴۷۰۷۵۴۵
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

کتاب خیلی جالبی بود

پریوش
۱۳۹۸/۰۹/۲۹

مطالب نمونه خیلی فهمش سنگین بود ولی فکر میکنم جذاب باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۹)
تنها تفسیر موجود برای رویدادهاست. اگر کسی در کودکی یاد گرفته باشد که ابراز احساسات می‌تواند برای پدر یا مادرِ مضطرب آزاردهنده باشد، بعدها فرد احتمالاً متوجه خواهد شد که ابراز احساسات برایش دشوار و حتی غیرممکن است. در نتیجه، فرد ممکن است عصبانی یا افسرده شود بدون این که متوجه ارتباطی که این مورد با کودکی او دارد شود. اگر کودک در خانواده پدر و مادری برخوردهایی را تجربه کرده باشد که باعث شرمندگی او شده باشند، احتمالاً یک حس حقارت را در انتخاب‌های دوران بزرگ‌سالی‌اش حمل خواهد کرد. این شخص نیز ممکن است احساس افسردگی کند و مکرراً خواسته‌های شخصی‌ای‌اش را زیر پا بگذارد، بدون این که متوجه باشد استراتژی‌های زندگی فعلی‌اش در خدمت یک بن‌مایه‌های اسطوره‌ای قدیمی است. تش
امیر عباس پور
ما تا ابد از یک طرف میل به استقلال و از طرفی آرزوی صمیمیت داریم؛ از یک طرف در تمنای آغوش واپس‌گرا هستیم و از طرفی به آزادی تمایل داریم.
lady_lawyer
«اگر من در مورد خودم ریسک کنم، ممکن است تأیید تو را از دست بدهم. اگر من تأیید تو را از دست بدهم، شاید بزرگ‌تر شوم، چرا که حداقل تأیید خودم را به دست آورده‌ام.»
lady_lawyer
بنابراین از ما خواسته می‌شود با رنج‌هایمان روبه‌رو شویم و با این که این رنج‌ها درد بیشتری برای ما می‌آورند با آنها دست و پنجه نرم کنیم تا بدانیم از ما چه می‌خواهند. دقیقاً همان‌گونه که ممکن است یک چهره ترسناک در خواب‌هایمان را مورد تحقیق قرار دهیم تا بفهمیم چرا به خواب ما آمده است، باید در مورد زندگی‌مان بپرسیم چه کار مربوط به رشدی از ما خواسته می‌شود. همان‌گونه که یونگ در متن آغازین این کتاب می‌گوید، زندگی سؤالی از ما می‌پرسد و زندگی ما خودش یک سؤال است. واقعاً زندگی از ما چه می‌خواهد؟ چه چیزی لازم است تا زندگی کامل‌تری را زندگی کنیم؟
امیر عباس پور
افسردگی را باید به عنوان سیستم جبرانی ناخودآگاه تلقی کرد که باید نسبت به محتوای آن خودآگاه شویم، اگر قرار است کاملاً مؤثر باشد. این کار را می‌توان تنها از طریق عقب‌نشینی آگاهانه و تعمق روی گرایش به افسردگی و تلفیق خاطرات انجام داد. خاطراتی که بدین ترتیب در ذهن خودآگاه فعال شده‌اند و این کار همان کاری است که از همان ابتدا هدف افسردگی بوده است. این یک تلاقی قابل توجه است، آن‌قدر افراطی است که تمام این سال‌ها هنوز به عنوان بخشی از خودآگاه عامه یا سبک درمانی عمومی نشده است.
امیر عباس پور
ما اکنون می‌دانیم که داستان زندگی‌مان را نمی‌سازیم، این داستان زندگی ماست که ما را می‌سازد. همان‌گونه که یونگ خردمندانه بیان کرده است: «این من نیستم که خودم را خلق می‌کنم، بلکه من برای خودم اتفاق می‌افتم.»
lady_lawyer
ترجیح می‌دهیم تباه شویم به جای این که تغییر کنیم. ترجیح می‌دهیم از ترس بمیریم به جای این که از گذرگاه اکنون عبور کرده و بگذاریم توهمات‌مان از بین بروند. شعر «عصر اضطراب»، برگرفته از «مجموعه آثار اُدن»
lady_lawyer
ماهیت عمیقاً تکه‌تکه شده‌ای که ما به این جهان عرضه می‌کنیم. بنابراین، می‌توانیم ببینیم که سؤال ظاهراً بی‌ضررِ «اسطوره شخصی من چیست؟» اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا که این سؤال در واقع می‌پرسد: «من در خدمت چه ارزش‌های خودآگاه یا ناخودآگاهی هستم؟ چه چیزی مالک من است؟ من نسبت به چه چیزهایی آگاه نیستم؟» این سؤالات را نمی‌توان به طور مستقیم پاسخ داد، چرا که از طیف محدود عملیاتی «من» می‌گریزند. اما چنین سیستم‌های ارزشی ناخودآگاه زندگی ما را اداره می‌کنند، انتخاب‌های ما را برای ما انجام می‌دهند، پیامدهایی را باعث می‌شوند و باعث می‌شوند الگوهایی تکراری در زندگی ما رُخ دهند.
امیر عباس پور
داشتن عقده به خودی خود نشانه روان‌رنجوری نیست و این واقعیت که عقده‌ها دردناک هستند نشانه اختلال مریض‌گونه آنها نیست. رنج کشیدن، بیماری نیست؛ هرچند قاعدتاً نقطه مقابل شادی است. عقده زمانی مریض‌گونه می‌شود که ما فکر کنیم عقده نداریم.
کاربر ۲۲۴۹۲۲۷
در موقعیت دیگری بعد از یک گفتگو که در آن ما به بحث ایده «زندگی هوشمندانه» پرداختیم، خانمی از بین حضار پرسید: «من چرا باید به این سؤالات فکر کنم؟» در پاسخ گفتم: «زیرا اگر این سؤالات را از خودت نپرسی، ممکن است نادانسته زندگی کس دیگری را زندگی کنی.» «وقتی من در زندگی‌ام شاد هستم، چه اشکالی دارد؟» «شاید شادی هدف عمیق روح نباشد، شاید روح در نظر داشته باشد تو سفرت را در شکست، تبعید، و دره‌های درد و رنج پیدا کنی.» گفت: «اما من این را نمی‌خواهم.» در پاسخ گفتم: «هیچ‌یک از ما این را نمی‌خواهد. اما روان تو مقاصد خودش را می‌طلبد، و همیشه نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهد، چیزی که می‌توان آن را اراده اسطوره‌ها نامید. علاوه بر این، روان با مریض کردن بدن‌تان، رفتارهای غیرعادی و طوفان‌های عواطف، به نافرمانی شما از دستورش واکنش نشان می‌دهد. یا شاید فرزندان شما مجبور شوند بار زندگی نزیسته شما را در سفر زندگی‌شان به دوش بکشند.»
کاربر ۲۲۴۹۲۲۷

حجم

۱۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان