دانلود و خرید کتاب آن مرد با باران می‌آید وجیهه سامانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن مرد با باران می‌آید اثر وجیهه سامانی

کتاب آن مرد با باران می‌آید

معرفی کتاب آن مرد با باران می‌آید

آن مرد با باران می‌آید رمانی در حال و هوای انقلاب اسلامی و نوشته وجیهه سامانی است. داستان آن درباره حوادث و اتفاقات چهارماه پایانی انقلاب در سال ۵۷ است؛ به طوری‌که روایت داستان از مهر سال ۵۷ آغاز و تا ۲۶ دی‌ماه که فرار شاه بوده به پایان می‌رسد. 

درباره کتاب آن مرد با باران می‌آید

آن مرد با باران می‌آيد داستان زندگی یک خانواده متوسط و یک گروه نوجوان را در ماه های پایانی پیروزی انقلاب اسلامی روايت می‌کند. وقایع داستان حول این گروه نوجوان می‌چرخد که در رأس آن ها نوجوانی به نام «بهزاد» قرار دارد. بهزاد پسری از جنس آدم‌های معمولی دور و بر ماست. کم سن و سال و بی دل و جرات است، سرش توی لاک خودش است و نسبت به اتفاقات اطرافش بی‌توجه است. اصراری هم به شجاعت و قهرمانی ندارد.

اما بر اثر حسادت و رقابت با دوستش، بی اختیار قدم در راهی می گذارد که اتفاقات تلخ و شیرین و فراز و فرود هایش، کم کم او را به يك «بزرگ مرد» تبدیل می‌کند.

بخشی از کتاب آن مرد با باران می‌آید

فرياد جمعيت بلندتر از قبل در تمام صحن خيابان مي پيچد: شاه فراري شده، سوار گاری شده.

سعيد به طرفم برمی گردد و در حالي كه در چشمانش برق شادی می درخشد، چيزهايی می گويد. صدايش در ميان همهمه جمعيت گم می شود. فقط چند كلمه ای از حرف هايش را پراكنده مي شنوم: بهروز... زندان... آزادی...

بوی باران می آيد. صورتم را كه به طرف آسمان می گيرم، چند كبوتر از وسط كاج هاي وسط ميدان پر مي كشند و در دل آسمان ابری بالا می روند.

چشمانم را می بندم. يك قطره باران مي چكد روی پيشانی ام، يكي هم روی گونه ام.

چشمانم را كه باز می كنم، از پشت پرده تار و لغزان اشك، می بينم كه به جای مجسمه شاه وسط ميدان، كه حالا تكه تكه روی زمين افتاده، پرچم سبز الله اكبری بالا رفته است.

نظرات کاربران

زهرا جاویدی
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

خیلی روان و شیوا حوادث قبل از انقلاب را بیان کرده و خواننده رو به حال و هوای اون دوران می برد

کلنا عباسک یا زینب
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

با سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران این کتاب خیلی مفید و جذابه ،و شما رو با انقلاب بیشتر آشنا میکنه ومی فهمید که برای چی باید به حرمت خون شهدا حجاب مونو حفظ کنیم و هیچ وقت زیر

- بیشتر
رضا.صاد
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

اگه دوست دارین با سال های انقلاب آشنا بشید حتماً این رو بخونید خیلی قشنگ بود

maede
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

همانطور که داخل سایت حضرت اقا هم گفته شده بود بیشتر مناسب نوجوانان هست ولی برای من ۲۳ ساله هم جذاب بود

shaltoook
۱۳۹۷/۰۲/۲۹

یک رمان نوجوان خیلی خوب. داستان یکدست و دارای کشش کافی بود. مطمئنا در بسته مطالعاتی داستان های انقلاب برای رده سنی نوجوان مناسب است.

اعتمادی جم
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

عالیه

قافله
۱۳۹۷/۱۱/۲۷

کتاب از زبان اول شخص روایت میشود ،نوجوانی دوازده ساله که با آن سن وسال شاهد حوادث و تحولاتی شگرف و بعضا چالشی میشود.. درکل کتاب خوبی بود . برای گروه سنی نوجوانان مناسبه

Amin
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

متن روان و جذاب توصیفات قشنگ و ملموس علیرغم اینکه گاهی اوقات توصیفات جزئی هستند، اما خسته کننده نیستند

مریم
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

خیلی عالی ...این کتاب شما رو میبره به حال و هوای دوره ی انقلاب. بیشتر تصاویر و شعارهایی که در سالگرد انقلاب هر ساله از تلویزیون میبینیم و میشنویم رو بهزاد و دوستانش تجربه میکنن. به نظر من نوجوونها حتما

- بیشتر
Z.shanazari
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

عالیه عالیه👌متن روان، داستان جذاب، اصلا کتاب رو شروع کنید نمیتونید رهاش کنید تا اینکه تموم شه واقعا با خوندن این کتاب ادم درک میکنه احساس مردم و تفکر مردم در دوره قبل از انقلاب چی بوده حتی یه تنگری به خود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۶)
رفتی کلاس اول این شعر را عوض کن: آن مرد تا نیاید ... باران نخواهد آمد ...
ونوشه
وقتی به خدا توکل کردی، دیگه نباید از هیچ چیز بترسی
ZAHRA.AKRAMI
یه بچه‌مسلمون زیر بار ظلم و زور نمی‌ره. از مرگ در راه حق نمی‌ترسه. یه بچه مسلمون شرف خودشو به دلارهای امریکایی نمی‌فروشه ...
ZAHRA.AKRAMI
وقتی هدفت تو زندگی رضایت خدا باشه، اون‌وقت می‌بینی که تحمل درد و رنج و سختی برات آسونه. وقتی بدونی قدم تو راهی گذاشتی که خدا می‌خواد، وقتی واسه عزت و سربلندی دینت تلاش کنی، اون‌وقت حتی از مرگ هم نمی‌ترسی.
ونوشه
تاریخ می‌گه واسه سربلندی و عزت اسلام همیشه باید یه‌عده فدا بشن.
ZAHRA.AKRAMI
«اگه به‌خاطر اسلام و قرآن کشته بشی، شهیدی.»
ZAHRA.AKRAMI
«وای اگر خمینی حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»
#لام_میم
حتی اگر همه‌ی ما رو تکه‌تکه کنن، مثل اون نوجوون دشت کربلا، دست از حسین نمی‌کشیم، از مرگ و کشته شدن در راه خدا نمی‌ترسیم و فریاد می‌زنیم «احلی من‌العسل».
ZAHRA.AKRAMI
ما حکومت غیراسلامی نمی‌خوایم. ما رژیم اسرائیلی نمی‌خوایم. ما دولت نوکر امریکا نمی‌خوایم. ما نمی‌خوایم زیر بار ذلت زندگی کنیم. حتی اگر همه‌ی ما رو تکه‌تکه کنن، مثل اون نوجوون دشت کربلا، دست از حسین نمی‌کشیم، از مرگ و کشته شدن در راه خدا نمی‌ترسیم و فریاد می‌زنیم «احلی من‌العسل».
کاربر ۹۰۳۷۰۹
ـ صبر کن حالا! این تازه اولشه. شاهنامه آخرش خوشه، آقابهزاد! ...
mohdiu

حجم

۱۶۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۱۶۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان