دانلود و خرید کتاب رقص برزیل با شیطان دیو زرن ترجمه علی عرب زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رقص برزیل با شیطان اثر دیو زرن

کتاب رقص برزیل با شیطان

معرفی کتاب رقص برزیل با شیطان

«رقص برزیل با شیطان (جام جهانی، المپیک و مبارزه برای دموکراسی)» نوشته دِیو رِزِن سردبیر اول مجله ورزشی اسپورتس ایلاس و نویسنده وبلاگ ورزشی پرطرفدار حاشیه ورزش است. او تاکنون پنج کتاب درباره جنبه‌های سیاسی و اجتماعی ورزش نوشته‌است. در مقدمه مترجم کتاب می‌خوانیم: وقتی ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷ فیفا با میزبانی برزیل برای جام جهانی ۲۰۱۴ موافقت کرد، نه فقط برزیلی‌ها که همۀ دوستداران فوتبال خوشحال شدند. حق به حق دار رسید. همه منتظر جام جهانی باشکوهی بودیم، اما چندماه قبل از شروع جام جهانی دیدیم که عاشقان فوتبال در خیابان‌ها هستند و علیه برگزارکننده‌های جام جهانی تظاهرات می کنند. برزیلی های عاشق فوتبال به برگزاری مهم ترین رویداد فوتبالی جهان در کشورشان معترض بودند. آن ها ترجیح می دادند بیرون ورزشگاه ها با پلیس ضدشورش درگیر باشند تا این‌که روی سکوها فوتبال ببیند. دِیو زِرن همان ایام خودش را به برزیل رساند تا جواب این سوال را بیابد. او نویسندۀ پرکاری ست و در بیشتر رویدادهای مهم ورزشی چندسال اخیر حاضر بوده و دربارۀ آنها نوشته است. نوشته‌های او البته با نوشته‌های ورزشی نویس‌ها فرق دارد. او فقط توی ورزشگاه‌ها و دور و بر ستاره‌ها نمی گردد، می رود به کف خیابان‌های ریو و توی کوچه پس کوچه‌های سائوپولو، با مردم معترض گفت وگو می کند و به ما تصویری می دهد که نمی توانیم آن را از رسانه های جریان اصلی ببینم؛ و همین تصویر است که کتاب او را جذاب و پرفروش می کند. تصویرِ مواجۀ صاحبان اصلی فوتبال برزیل با جام جهانی در برزیل. او البته برای دقیق تر شدن تصویرش ما را با تاریخ، فرهنگ، سیاست و مردم برزیل هم آشنا می کند و از فاولاها و درگیری‌هایشان با فیفا و از رئیس جمهور و نسبتش با فوتبال و رویکرد پله و حتی نیمار هم می گوید.

نظرات کاربران

محمد علی شفیعی
۱۳۹۷/۰۳/۰۴

و این سرمایه داری افسار گسیخته چه بهانه ای میخواهد بهتر از ورزش...

hadiizadi
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

... جفرسون را رهبر بزرگی می دانستند که هم زمان درباره آزادی موعظه می کند و به برده داریش هم ادامه می دهد. پیامی که می توانستند پشت آن پنهان شوند. با این حال زبان آزادی خواهانه این مبارز الهام بخش جمعیتی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
«آمار و ارقام مثل مایوی شناست. چیزهای زیادی را نشان می دهد، اما مهم ترین بخش ها را پنهان می کند.
amir mojiry
«در آمریکا یک قطره از نژاد سیاه شما را سیاه می کند. در برزیل، تقریباً این جوری ست که یک قطره از نژاد سفید شما را سفید می کند.»
amir mojiry
مجبور بودند که کیف پول وارد کنند در حالی که اصلاً پول کاغذی نداشتند. باید کفش اسکیت روی یخ وارد می کردند که عملاً به درد هیچ کس نمی خورد. انگلیسی ها موقع بازدید از برزیل مثل شاهزاده ها زندگی می کردند. زندگی ای که در آن واقعاً «زیر خط استوا هیچ گناهی وجود نداشت»: قانوناً دادگاه های برزیلی صلاحیت رسیدگی به اَعمال شهروندان بریتانیایی در خاک برزیل را نداشتند
hadiizadi
جفرسون را رهبر بزرگی می دانستند که هم زمان دربارۀ آزادی موعظه می کند و به برده داریش هم ادامه می دهد. پیامی که می توانستند پشت آن پنهان شوند. با این حال، زبان آزادی خواهانۀ این مبارزهْ الهام بخش جمعیتی بسیار انبوه تر از طبقۀ الیگارش شد
hadiizadi
بمب های در حال سقوط، ترس فراگیر و طوفان های پر سروصدا همان قدر در به راه آوردن مردم موفقند که صداهای گوش خراش در سلول های شکنجه در به مُقر آوردن زندانیان. مثل زندانی وحشت زده ای که اسم رفقای اش را لو می دهد و از ایمانش چشم می پوشد، جوامع شوک زده نیز اغلب از چیزهایی دست برمی دارند که در غیر این صورت به شدت از آن ها محافظت می کردند.
amir mojiry
«زیر خط استوا هیچ گناهی وجود ندارد.» این ضرب المثل مشهوری بین ساکنان مستعره نشین ها بود.
amir mojiry
مسدود کردن تعمدی مسیر صنعتی شدن برزیل این اطمینان را به صنعت اروپا داد که می تواند حاکم بلامنازع بازار باشد و برزیل هم باید تقریباً به طور انحصاری یک منبعِ مواد خام باقی بماند.
amir mojiry
دربار پرتغال همچنین برای پرداخت بدهی های سرسام آورش از برزیل مثل یک قلک استفاده می کرد؛ یا از گنجینه اش پول قرض می کرد یا از هزینه هایش می زد. آن ها همان طور به ثروت برزیل نگاه می کردند که الیگارش های برزیل به برده ها: مصرفی، بی اهمیت و قابل تعویض.
amir mojiry

حجم

۳۶۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۶۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان