دانلود و خرید کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی محمدعلی فائضی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی اثر محمدعلی فائضی راد

کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی

کتاب «سیستم های ترکیبی فازی و عصبی» نوشتۀ محمدعلی فائضی راد است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی

شبکه‌های عصبی مصنوعی و سیستم‌های فازی یکی از موضوعات پرکاربرد در هوش محاسبانی محسوب می‌شوند که باتوجه‌به ماهیت میان‌رشته‌ای آن‌ها، در علوم مختلف به کار می‌روند. کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته و منتشر شده است؛ اما هیچ‌کدام مرجعی جامع و منسجم که به طور خاص بر ترکیب مدل‌های فازی و عصبی تمرکز داشته باشد، نبودند. کتاب سیستم‌های ترکیبی فازی و عصبی مجموعه‌ای مختصر دربارۀ مدل‌های حاصل از ترکیب سیستم‌های فازی و شبکه‌های عصبی مصنوعی است که مبتنی بر ترجمه و گردآوری مباحث موضوعی از منابع و پژوهش‌های مختلف شکل‌گرفته است. محمدعلی فائضی راد تلاش کرده است با استفاده از یکپارچه‌سازی منابع مختلف به تکمیل مباحث بپردازد.

منطق فازی و شبکه‌های عصبی مصنوعی ۲ حوزۀ مجزا در هوش محاسباتی هستند که طی دهه‌های اخیر بسیار موردتوجه واقع‌ شده‌اند. فصل اول کتاب سیستم‌های ترکیبی فازی و عصبی به ارائۀ مقدمه‌ای دربارۀ ماهیت ترکیب مدل‌های فازی و عصبی و معرفی انواع ترکیب‌های موجود می‌پردازد. فصل‌های دوم تا پنجم ترکیب‌های رایج بر پایۀ نوع ترکیب را شرح می‌دهد. تازه‌ترین نوآوری‌های پژوهشی در سال‌های اخیر در فصل ششم بررسی می‌شود. کتاب سیستم‌های ترکیبی فازی و عصبی مدل‌هایی را معرفی می‌کند که با بهره‌گیری از یک رویکرد مناسب در شبکه‌های عصبی و استفاده از اطلاعاتی مانند داده‌های تجربی شامل داده‌‌های عددی و داده‌ها یا عبارات زبانی، بتوانند ایجاد و یادگیری توابع عضویت فازی و پایگاه قواعد را به همراه تنظیم پارامترها ممکن سازند.

خواندن کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیرت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیستم های ترکیبی فازی و عصبی

«اغلب کاربردهای موفق شبکه‌های عصبی در بازشناسی الگو، پردازش سیگنال، مدل‌سازی و کنترل سیستم‌های پیچیده جاری می‌شود که به سبب ساختارهای انعطاف‌پذیر و وجود الگوریتم‌های یادگیری در آنها است. روند این یادگیری دانش‌محور نیست؛ بلکه داده‌محور است. اگر مجموعه‌ای از داده‌های تجربی موجود باشد، می‌توان سیستم عصبی را بادقت کافی به‌منظور ایجاد نگاشتی بین ورودی‌ها و خروجی‌ها آموزش داد. نگاشت ورودی /خروجی در قالب یک ساختار عصبی لایه‌ای ساختاردهی می‌شود که به آن شبکه عصبی می‌گویند. تنوع زیادی در ساختارهای شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری وجود دارد که متناسب کاربردهای گوناگون آنلاین یا آفلاین است. الگوریتم‌های یادگیری و ساختارهای مختلفی در منابع آموزش شبکه‌های عصبی مصنوعی تشریح شده‌اند. روش‌های یادگیری و ساختارهای مختلف به داده‌های تجربی متفاوتی نیز نیاز دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان