دانلود و خرید کتاب اختلال خواندن مریم توفان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال خواندن اثر مریم توفان

کتاب اختلال خواندن

نویسنده:مریم توفان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال خواندن

کتاب «اختلال خواندن» نوشتۀ مریم توفان است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی و تحلیل یکی از شایع‌ترین اختلال‌های یادگیری یعنی اختلال خواندن می‌پردازد.  

درباره کتاب اختلال خواندن

موضوع ناتوانی‌های یادگیری توجه متخصصان مسائل آموزشی کودکان را به خود جلب کرده است. یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به یادگیری اختلال خواندن است. افراد مبتلا به این اختلال در درک درست مطالب، تلفظ و حتی نوشتن مشکلاتی دارند و در مقایسه با دیگران نمی‌توانند در مهارت‌های آموزشی مرتبط با خواندن موفق باشند. فرایند خواندن در مدرسه اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین توانایی و مهارت کودکان در خواندن تأثیر فوق‌العاده‌ای در سازگاری فردی، اجتماعی و بهداشت روانی آنها دارد.

گاهی مواردی پیش می‌آید که کودکان بدون اینکه ناشنوا، نابینا و یا حتی عقب‌ماندۀ ذهنی باشند کلمات را درک نمی‌کنند، آنچه را که می‌بینند درک نمی‌کنند، و  مثل همسالان خود با روش‌های رایج آموزشی نمی‌توانند مفاهیم را یاد بگیرند. در واقع آن‌ها با اینکه معمولاً از نظر هوشی در سطح طبیعی هستند، گروه ناهمگن و غیریکنواختی را تشکیل می‌دهند که به‌هیچ‌وجه در قالب گروه‌بندی‌های معمول کودکان استثنائی نمی‌گنجد، ولی از نظر رشد زبان، ادراک بینایی و شنوایی و یا در یادگیری، خواندن، صحبت‌کردن، هجی‌کردن، نوشتن و حساب‌کردن دچار مشکل هستند.

کتاب اختلال خواندن نخست به معرفی اختلال یادگیری، ویژگی‌های ناتوانی‌های یادگیری و سبب‌شناسی اختلال‌های یادگیری می‌پردازد، سپس به‌تفصیل دربارۀ فرایند خواندن، نظریه‌های موجود در خواندن، انواع اختلال‌های خواندن، نارساخوانی و سایر اختلال‌های مرتبط به آن توضیح می‌دهد. نکتۀ مهم دربارۀ اختلال خواندن این است که ارتباطی با سطح و بهرۀ هوشی کودکان ندارد و با کمک روش‌های درمانی صحیح قابل‌درمان است. 

خواندن کتاب اختلال خواندن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان روان شناسی و همچنین مشاوران، مربیان و درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال خواندن

«افراد دچار ناتوانی‌های یادگیری، گروه ناهمگنی هستند. ناتوانی‌های یادگیری ویژگی‌های بسیار زیاد و متفاوتی دارد، اما هر فردی از دیگران متمایز است و فقط تعدادی از این ویژگی‌ها در او دیده خواهد شد. دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری، ویژگی‌های گوناگونی را از نظر یادگیری و رفتاری از خود نشان می‌دهند و در هیچ یک همه آنها یکجا مشاهده نمی‌شود. پاره‌ای از دانش‌آموزان در ریاضیات ناتوانی دارند، درحالی‌که عدهٔ دیگری در ریاضیات جلوتر از دیگران هستند. وجود اختلال‌های توجه و پردازش در بسیاري از دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری، اما نه برای همۀ آنان، علائم بارز وجود عارضه در آنها محسوب می شود. افزون بر این مورد انواعی از ویژگی‌ها احتمال این که در سطوح معینی بروز یابند بیشتر است. کودکان خردسال بیشتر از نوجوان‌ها مستعد آن هستند که فزون کنش شوند. به‌علاوه، نقایص در سطوح سنی مختلف به طرق متفاوتی تظاهر می‌یابند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان