دانلود و خرید کتاب پنج رساله تاریخی عبدالله بن لطف الله حافظ ابرو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج رساله تاریخی اثر عبدالله بن لطف الله حافظ ابرو

کتاب پنج رساله تاریخی

گردآورنده:محسن فاتحی
انتشارات:انتشارات عینک
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پنج رساله تاریخی

کتاب «پنج رساله تاریخی» نوشتۀ عبدالله بن لطف الله حافظ ابرو و کوشش محسن فاتحی است و انتشارات عینک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پنج رساله تاریخی

پنج رسالۀ تاریخی که حوادث مربوط به پادشاهی طغایتموربن سودای کاون‌بن باباکاون، ، پادشاهی امیرولی‌بن شیخ علی هندو، تاریخ امرای سربداریه و عاقبت ایشان، تاریخ امیر ارغونشاه و عاقبت حال او و تاریخ انتهای احوال ملوک کرت را در برمی‌گیرد، اثر حافظ ابرو، تاریخ‌نویس معروف و پرکار دوران تیموری است که در جوانی به خدمت امیر تیمور گورکان درآمد و بسیار موردتوجه تیمور قرار داشت تا جایی که همراه او به مجالس خاص و ویژه می‌رفت و در لشکرکشی‌ها نیز او را همراهی می‌کرد. حافظ ابرو قلم قوی و قدرتمندی داشت و در این ۵ رساله رسالات تک‌نگاری‌هایی از این خاندان‌ها و سلسله‌ها ارائه کرده است. رسالۀ مهم سربداریه امروز به‌عنوان یکی از همچنان ارزشمندترین و موثق‌ترین منبع پژوهش تاریخ سربداران شناخته شده است.

عناوین پنج رسالۀ تاریخی حافظ ابرو عبارت است از: «رسالۀ اول: طغایتمورخان»، «رسالۀ دوم: امیرولی»، «رسالۀ سوم: سربداریه»، «رسالۀ چهارم: ارغونشاه» و «رسالۀ پنجم: ملکوت کرت»

خواندن کتاب پنج رساله تاریخی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ پس از اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پنج رساله تاریخی

«شهاب‌الدین لطف‌الله حافظ ابرو حدود ۷۵۲ ه.ق در روستای بهدادین خواف چشم به جهان گشود، پیش از ورود به دستگاه دیوانی تیمور در خراسان به تحصیلات معقول و منقول پرداخت و در دهه سوم زندگی‌اش وارد دیوان شد و در ۷۶۳ ه.ق که تیمور بغداد را فتح کرد جزو منشیان طراز اول بود و در خدمت و در رکاب صاحبقرانی. حضور در دربار و عرصه سیاست و جنگ‌ها چشم کنجکاو او را بر جهان گشود و محل خدماتی برای تیمور شد. او پس از مرگ تیمور در ۸۰۷ ه.ق برابر مرسوم در سلک منشیان جانشین او، شاهرخ میرزا درآمد و تا وقتی روزش به سرآمد در ۸۳۳ ه.ق در دستگاه شاهرخی هم‌نشین قلم و مرکب و دویت و قرطاس بود و آنگاه تیزبین و کلک بلندپرواز را در این دوره از زندگانی‌اش به کار زد و مهم‌ترین آثارش را تحریر کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۶۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان