دانلود و خرید کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی ابراهیم برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی اثر ابراهیم برزگر

کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی

کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی نوشتهٔ ابراهیم برزگر است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب سیاست در کتاب «صحیفهٔ سجادیه».

درباره کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی

کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی که چهار فصل دارد، شرحی است بر دعاهای کتاب «صحیفهٔ سجادیه». فرض این نوشتار بر آن است که اندیشه‌ها و تعالیم عرفانی امام سجاد (ع) می‌تواند به امکان تأسیس اندیشه، گرایش و رفتار سیاسی بینجامد. نویسنده ابتدا رابطهٔ عرفان و سیاست، رفتارشناسی امام سجاد (ع)، رابطهٔ عرفان و دعا و سندیت صحیفهٔ سجادیه را توضیح داده و سپس عقاید و اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی مطرح در سه محور اعتقادات، اخلاقیات و رفتارها را بررسی کرده است. گفته شده است که سیاست در فضای صحیفه، معطوف به غایت و سعادت است. ابراهیم برزگر در پایان یک نتیجه‌گیری کلی از مباحث پیشین ارائه کرده است.

صحیفهٔ سجادیه اگرچه کتاب دعا و نیایش است، شامل بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی است که در شکل و قالب دعا به آن‌ها اشاره شده است. امام سجاد (ع) بسیاری از معارف دینی را ضمن دعا‌های خود بیان کرده است؛ موضوعاتی مانند خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و مباحث عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل‌بیت (ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامی‌داشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز، عبادت و... . معروف‌ترین دعای صحیفه، دعای مکارم الاخلاق است.

خواندن کتاب درآمدی بر اندیشه سیاسی صحیفه سجادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب سیاست در کتاب «صحیفهٔ سجادیه» پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان