دانلود و خرید کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین سیدمصطفی محقق داماد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین اثر سیدمصطفی محقق داماد

کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین

کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین نوشتهٔ سیدمصطفی محقق داماد است. انتشارات سخن این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب ارتباط میان رادیکالیسم، جنبه‌های مذهبی و اسلام.

درباره کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین

کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین که در حوزهٔ ادبیات آموزشی و اخلاقی جای گرفته، ۲۳ مقاله و یادداشت را در بر گرفته است؛ مطالبی که بیشتر آن‌ها پیش از این در روزنامه‌های مختلف منتشر شده است؛ البته تعدادی از مقالات برای نخستین‌بار در این کتاب به چاپ رسیده‌اند. این مقالات در باب ارتباط میان رادیکالیسم، جنبه‌های مذهبی و اسلام سخن گفته است. سیدمصطفی محقق داماد توضیح داده است که برخی از قطعات این کتاب در بخش‌های مختلف، ممکن است به نظر خوانندگان تکراری برسد، اما مناسبت‌ها و جهت‌های این مطالب مختلف است.

عنوان این مقاله‌ها و یادداشت‌ها عبارت است از «جهل مقدس؛ تابوت آتشین!»، «جهل مقدس؛ جهل بنیادین!»، «تزریق جهل مقدس؛ آفت خطابه بدون تفقه توسط خطیب غیرصالح»، «اصل دوستی در نظام اخلاق اسلامی»، «اعتمادسازی؛ بنیاد صلح پایدار»، «اصول اخلاق حسنه: محور اصلی تقریب بین ادیان»، «احقاق حق و گذشت از حق»، «استخفاف گناهان کبیره در اخلاق سیاسی!»، «اعتراف به خطا و استغفار سیاسی»، «الهیات شهری»، «آموزش صلح؛ بهترین نیکی‌ها»، «به‌سوی صلح توحیدی یا صلح پایدار»، «تحمل و مدارا زیربنای صلح جهانی»، «دغدغهٔ حکیمان نسبت به صلح جهانی»، «دینداری عقلانی»، «خشونت با محیط‌زیست از نظر معارف اسلامی»، «صلح و گذشت؛ شیوهٔ نبوی»، «شما که دین ندارید، پس در دنیایتان آزاده باشید!»، «نهادهای سازندهٔ صلح در ادبیات اسلامی»، «معرفت و عمل صالح؛ نردبان عروج»، «ما اهل فن نیستیم؛ اقتصاد یک کار علمی است»، «کاربرد سلاح‌های کشتارجمعی از نظر حقوق بشردوستانهٔ اسلامی» و «رسالت نبوی، نهادینه‌ساختن اخلاق و کرامت انسانی».

خواندن کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب ارتباط میان رادیکالیسم، جنبه‌های مذهبی و اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدمصطفی محقق داماد

«سید مصطفی محقق احمدآبادی» معروف به «محققِ داماد» در سال ۱۳۲۴ خورشیدی به دنیا آمد. سیدمصطفی محقق داماد مجتهد، حقوق‌دان، عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، عضو هیئت‌امنای سازمان اسناد و کتابخانهٔ ملی جمهوری اسلامی ایران و استاد حوزه و دانشگاه بوده است. او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده است. او که دانش‌آموختهٔ حوزهٔ علمیهٔ قم، دانشگاه تهران و دانشگاه کاتولیک لوون است، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال مدیریت گروه حقوق دانشگاه تربیت‌مدرس را بر عهده داشته است. او علاوه‌بر بهره‌گیری از دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، تسلط به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و آشنایی با زبان فرانسه دارد؛ همچنین آثار مختلف و متعددی در حوزهٔ فقه و حقوق از او منتشر شده است. کتاب‌های «حکمت و دیانت»، «در دادگاه جهل مقدس»، «نظریهٔ عمومی نفی دشواری در حقوق اسلامی»، «فاجعهٔ جهل مقدس» و «جهل مقدس؛ تابوت آتشین» از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب جهل مقدس؛ تابوت آتشین

«طالبان و متحدانشان در طول سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی، مرتکب قتل‌ِعام غیرنظامیان افغان شدند، از تأمین غذا برای شانزده هزار غیرنظامی گرسنه توسط سازمان ملل جلوگیری کردند و با سیاست زمین سوخته، مناطقی وسیع از زمین‌های حاصلخیز را سوزاندند و ده‌ها هزار خانه را ویران کردند. آن‌ها در طول حکومت خود علاوه بر منع تحصیل دختران، سرگرمی‌ها و فعالیت‌هایی مانند پرواز بادبادک و نگهداری پرندگان به‌عنوان حیوانات خانگی را ممنوع کردند و اقلیت‌های مذهبی و قومی را مورد تبعیض قرار دادند. طبق اعلام سازمان ملل متحد، طالبان و متحدان آن‌ها مسئول ۷۶ درصد از تلفات غیرِنظامیان افغان در سال ۲۰۱۰ و ۸۰ درصد در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بودند. طالبان همچنین دست به نسل‌کشی فرهنگی زده و بناهای تاریخی بسیاری ازجمله بوداهای معروف هزار و پانصدسالۀ بامیان را تخریب کرده است.

کلمۀ طالبان به معنای طلبه‌ها یعنی دانشجویان دینی است. آنان حکومت خود را امارت اسلامی افغانستان می‌نامند. این جنبش یک جنبش در پوشش دین و یک سازمان اسلامگرای دیوبندی متشکل از روحانیان اسلامگرای سنی در افغانستان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان