دانلود و خرید کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا ام. جی. سی. وایل ترجمه ابوذر گوهری مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا اثر ام. جی. سی. وایل

کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا

معرفی کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا

کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا نوشتهٔ ام. جی. سی. وایل و ترجمهٔ ابوذر گوهری مقدم را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به ارائهٔ تحلیلی از بخش‌های مختلف نظام سیاسی آمریکا می‌پردازد. 

درباره کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا

بررسی سیاست در آمریکا به سادگی و روانی این عنوان نیست. پیچیدگی ساختار قدرت و سیاست در این کشور سبب شده است تا بسیاری در فهم ماهیت آن نظام به بیراهه رفته و بسیاری نیز از کنار آن به‌سادگی بگذرند و به مسائلی بپردازند که نمود عینی بیشتری دارد. در همین راستا بیشتر به بررسی و مطالعهٔ سیاست خارجی این کشور اقدام کرده‌اند غافل از اینکه لازمهٔ بررسی سیاست خارجی ایالات متحده، یا به‌عبارت‌دقیق‌تر هر کشوری منوط به شناخت ساختارهای نظام سیاسی و قوای تشکیل‌دهنده و فرآیند تصمیم‌گیری در آن حکومت است. با توجه به این مسئلهٔ مهم و از‌آنجاکه منابع موجود به زبان فارسی دربارهٔ سیاست و حکومت ایالات متحده بسیار محدود بوده و بیشتر به مسائل سیاست خارجی و امنیتی این کشور پرداخته‌اند لازم است به طریقی به این مهم اقدام شود و خلأ موجود پر گردد. از سوی دیگر شناخت حکومت و سیاست ایالات‌متحده به‌عنوان ابرقدرتی که داعیهٔ سلطهٔ جهانی داشته و سعی در گسترش نفوذ در مناطق مختلف جهان دارد و مهم‌تر اینکه دارای تضادهای گوناگون با جمهوری اسلامی ایران است ضرورت دارد تا از این راه بتوان سیاست‌های کارآمدتری در قبال این کشور پیش گرفت. ازاین‌رو، کتاب حاضر که به صورت خلاصه و مفید به بررسی ماهیت سیاست آمریکا می‌پردازد، برای ترجمه انتخاب گردید. کتاب حاضر که به قلم ام. جی. سی وایل استاد دانشگاه کنت است تاکنون پنج بار در آمریکا تجدید چاپ شده است و در ده بخش جداگانه سعی دارد نمایی کلی و علمی از سیاست در آمریکا ارائه دهد. 

خواندن کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های حقوق و علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب سیاست در ایالات متحده آمریکا

«فدراليسم

ایالات متحده یک نظام فدرال حکومتی است با پنجاه ایالت مجزا که هر یک دارای خودمختاری قانونی و اهمیت سیاسی و خاص خود می‌باشد. این ایالات در قدرت و عملکرد با حکومت مرکزی شریک بوده و به‌نحو گمراه‌کننده‌ای حکومت فدرال نامیده می‌شود. زمانی که سیزده ایالت اولیه در ۱۷۸۷ برای تهیهٔ پیش‌نویس قانون اساسی دور هم جمع شدند علاقه‌مند بودند با یک دیگر متحد شوند تا از آن طریق قدرت لازم را برای تدارک دفاع مشترک کسب کرده و نیز مطمئن شوند که فعالیت‌های ضروری معینی توسط حکومت ایالات متحده به‌موقع به اجرا در خواهد آمد. آنها خواستار از دست دادن هویت فردی خود و نیز قدرت خویش برای کنترل مسائلی که به‌طور مستقیم شهروندان آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌داد، نبودند. ویرجینیا، نیویورک، ماساچوست و کارولینای جنوبی که نسبت به جوامع دیگر مجزا بوده و استقلال شایان توجهی داشتند و آن را بر اساس قانون دیرپای پارلمان انگلستان به دست آورده بودند، احساس رضایت و غرور می‌کردند. بنابراین آن ها شکل خاصی از دولت‌ملت واحد و یکپارچه را که در انگلستان و فرانسه مستقر بود و بنای آن بر تمرکز اقتدار و حاکمیت قدرت قانونی در دستان دولت مرکزی قرار داشت مردود می‌دانستند. آن‌ها اقتدار و حاکمیت را در قانون اساسی گنجانده و قدرت حکومت را بین ایالات و حکومت فدرال مرکزی تقسیم کردند که هیچ یک از سطوح حکومتی دارای قدرت تام و مطلق نبوده و هیچ‌کدام از آن‌ها قادر به تسلط بی‌چون‌وچرای دیگری نباشند. این نوع جدید از فدرالیسم که از مدل باستانی یونان گرفته شده، با تغییراتی در سراسر جهان در کشورهایی چون سوئیس، کانادا، استرالیا، هند، آلمان و دیگر کشورها مورد پیروی قرار گرفته و اکنون نیز به‌سرعت در قارهٔ اروپا در حال رشد و تکامل است. ایالات، مجموعه‌هایی دارای قدرت مطلق بی‌چون‌وچرا و شاهانه نیستند، بلکه مسلماً اختیاراتی را اعمال کرده و اعمالی را انجام می‌دهند که به‌طور معمول در کشورهای یکپارچه مانند انگلستان به قدرت مرکزی اختصاص یافته است. قانون اساسی میان حکومت های ایالتی و حکومت فدرال تفکیکی از قدرت را پایه نهاد که در آغاز عمدتاً سبب محدود شدن اختیارات حکومت فدرال به زمینه‌هایی چون دفاع، امور خارجی، کنترل پول رایج و نیز نظارت بر تجارت در میان ایالات می‌شد و تمام اختیارات باقی‌مانده به خود ایالات واگذار می‌گردید. مسئلهٔ تفکیک قوا با گذشت زمان تضعیف شده است. به‌گونه‌ای که امروزه وظایف حکومت فدرال از آنچه برای وی به رسمیت شناخته شده است فراتر نرفته و با بیشتر وظایف مهم شهروندان ایالات متحده در ارتباط بوده و آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. حکومت فدرال در حدود اختیارات خودش توسط قانون اساسی محدود می‌شود.»

در مسیر
سجاد خالقی
مقدمه ای بر مدل های ریاضی در اکولوژی و تکامل
مایکل گیلمن
پازل شخصیت
حمیدرضا خادم
آن طور که می خواهم: راهنمای خوب مُردن
امید شکرانی
بیماری های خوش خیم مثانه (2020)
پویا باغی
نقش پلیس زن در کشف جرایم و بازجویی از زنان بزهکار در پلیس آگاهی
اعظم زنجیرانی
ای کاش در این چهل سال می دانستم
اکرم سلیمی
تمرینات کششی بهتر
جو یون
۲۳۶ پرسش از مسائل و بیماری‌های زنان
سهیلا خزاعی
نگاهی به عصر فتحعلی شاه
مهدی گلی پور
مکانیک مداری برای دانشجویان مهندسی
هوارد دی. کورتیس
مکانیک کوانتومی ابرتقارنی
آسیم گانگوپادیایا
جدال احسن
محمدحسن زاهدی توچائی
پول عاشق سرعت است
جو ویتالی
آموزش محاسبات ساختمان (جلد دوم)
نیما صمدزادگان
مجموعه مقالات اولین همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری
حسین میرزائی
راز جهان کوانتومی
یوئن اسکوایرز
خانم جون و قصه های شاهنامه (لالایی)
صدیقه هاشم زاده
درس گفتارهای حافظ شناسی (ترم اول)
عبدالحمید ضیایی
شیعه چه می گوید؟
سیدجعفر صادقی فدکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان