دانلود و خرید کتاب رازهای جذب دانش آموزان به درس سعید عدل هریس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رازهای جذب دانش آموزان به درس

کتاب رازهای جذب دانش‌آموزان به درس نوشتۀ سعید عدل هریس و فرشته حیدری آذر هریس و فاطمه بخششی هریس و معصومه عبدالرحیمی اصل در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب، چگونگی جذب دانش‌آموزان و ایجاد اشتیاق در آن‌ها را برای مشارکت در کلاس توضیح می‌دهد.

درباره کتاب رازهای جذب دانش‌ آموزان به درس

گاهی دانش‌آموزان تمایلی به مشارکت در کلاس ندارند، پاسخ پرسش‌ها را نمی‌دهند، علاقه‌ای به فعالیت کلاسی ندارند. در این حالت، معلم باید دانش‌آموز بی‌علاقه به درس را درک کند. کتاب رازهای جذب دانش‌آموزان به درس دربارۀ نحوۀ مشارکت دادن دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی است؛ زیرا این موضوع نقش مهمی در موفقیت دانش‌آموزان و پیشرفت تصیلی دارد. حمایت، تشویق و توانمندسازی کودکان، نقطۀ مقابل اجبار به آن‌ها برای فعالیت است. این کتاب، چگونگی جذب دانش‌آموزان و ایجاد اشتیاق در ان‌ها را توضیح می‌دهد. 

کتاب رازهای جذب دانش‌آموزان به درس در ۴ فصل تدوین شده است. فصل اول، مقدمه‌ای بر علاقۀ دانش‌آموزان نام دارد. عنوان فصل دوم، دلایل عدم علاقۀ دانش‌آموزان به درس است و در آن موضوعاتی چون عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، مهارت‌های صحیح مطالعه، مشکلات خانوادگی، اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموز، دوست ناباب، غذا و بیماری و محتوای کتاب‌های درسی توضیح داده شده‌اند. همچنین به نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز و یادگیری پرداخته شده است و در انتها پیشنهادهایی برای برانگیختن توجه و علاقه به یادگیری در دانش‌آموان ارائه شده‌اند. فصل سوم، چگونه دانش‌آموزم را به درس علاقه‌مند کنم نام دارد. در این فصل راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، موضوع تشویق و تنبیه و آموزش انگیزه بررسی شده‌اند. فصل چهارم نیز نتیجۀ کلی کتاب است.

خواندن کتاب رازهای جذب دانش‌ آموزان به درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش، روانشناسی عمومی و معلمان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رازهای جذب دانش‌ آموزان به درس

«عامل مهمی که در نظام کنونی تعلیم و تربیت کمتر مورد توجه قرار گرفته، دادن امکان و فرصت به دانش‌آموزان برای کشف معنی از آموخته‌هاست. در مدارس مطالب بسیار سریع و بدون صرف وقت به دانش‌آموزان ارایه می‌شود. هنوز موضوعی را دانش‌آموز درک نکرده و مفهومی از آن برای خود به وجود نیاورده، مطلب جدیدی به او ارایه می‌شود و دانش‌آموز مجبور می‌شود بدون کم و کاست محتوا را عیناً فرا گیرد. در غیر این صورت مردود خواهد شد. چنین روشی از همان کلاس اول ابتدایی یعنی هم زمان با آغاز آموزش رسمی در مورد دانش آموز اجرا می‌گردد. به دانش‌آموز آموخته می‌شود که آن چه که معلم و کتاب می‌گوید صحیح است و باید عیناً همان را فرا گیرد. در این حالت به احساسات، عقاید و ارزش‌های انسانی دانش‌آموز به عنوان یک فرد متقکر توجهی نمی‌شود. دانش آموز در مدارس نحوه سازگاری و ابراز احساسات را فرا نمی‌گیرد و فقط به محتوای کتاب‌ها بها می‌دهد. می‌توان مدل تزبیتی موجود را مدل طبی نامگذاری کرد. زیرا در چنین نظام تربیتی‌ای معلم همه چیز را می‌داند و دانش‌آموز هیچ چیز نمی‌داند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۸۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان