دانلود و خرید کتاب تکنیک ها و پروژه های کاربردی Raspberry PI
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنیک ها و پروژه های کاربردی Raspberry PI اثر گروه مولفین نبض دانش

کتاب تکنیک ها و پروژه های کاربردی Raspberry PI

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تکنیک ها و پروژه های کاربردی Raspberry PI

کتاب الکترونیکی تکنیک ها و پروژه های کاربردی Raspberry PI نوشتۀ گروه مؤلفین نبض دانش است و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است. کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI، این برد کوچک و مهم را معرفی می‌کند و شیوهٔ نصب، راه‌اندازی، تنظیم و پیکربندی آن را می‌آموزد. این راهنمای جامع پس از آموزش برنامه‌نویسی برای رزبری پای و نحوهٔ کنترل‌کردن آن، از کاربرد این سخت‌افزار در انواع موتورها، سنسورها، اتوماسیون و دوربین‌های ضبط تصاویر می‌گوید و نحوهٔ استفاده از آن را به‌صورت مصور و گام‌به‌گام نشان می‌دهد.

درباره کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI

کامپیوترهای نسل اول ابعاد بزرگی داشتند و حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کردند. به‌مرور که فناوری پیشرفت کرد، اندازهٔ این دستگاه نیز کوچک‌تر شد و به چند اینچ رسید. اما سال ۲۰۱۲ یک اتفاق بزرگ رخ داد. کامپیوتری بسیار کوچک به‌اندازۀ یک‌ کف‌دست معرفی شد که فقط یک برد داشت. این سخت‌افزار که رسپبری پای نامیده شد، در صنایعی همچون بازی و سرگرمی، استریم و رباتیک تحول بزرگی به وجود آورد. کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI این محصول مدرن را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوۀ نصب و راه‌اندازی آن را بیاموزد. کتاب پیش رو به شکل مصور نشان می‌دهد که چطور می‌توان قطعات این برد را نصب و سپس آن را تنظیم کرد و کار پیکربندی آن را انجام داد. نویسندگان، در ادامه در مورد برنامه‌نویسی با پایتون برای آن صحبت می‌کنند و شیوۀ کنترل آن با کامپیوتر را آموزش می‌دهند؛ این کنترل هم می‌تواند از طریق کابل اتفاق بیفتد و هم این امکان وجود دارد که بتوان از راه دور آن را اجرا کرد.

هدف توسعهٔ رسپبری پای، ساخت کامپیوترهایی ساده با حداقل قطعات و هزینه بود. به همین دلیل این سخت‌افزار صرفاً از یک مادربرد تشکیل شده که روی آن چند قطعه مثل پردازندهٔ آرم، کارت حافظه، پردازشگر گرافیکی و چند خروجی برای صدا و تصویر قرار می‌گیرد. همین ساختار ساده، تا حدی محدودیت عملکرد را در پی داشته و باعث شده در خیلی از موارد برای کارهایی مثل محاسبات سادهٔ اداری، اجرای بازی‌های کم‌حجم و دسترسی به اینترنت از آن استفاده شود. اما فلسفهٔ رزبری پای فراتر از سرگرمی و بازی بود و می‌خواست کامپیوترهایی سبک، ارزان و در دسترس بسازد که در هر نقطه‌ای از دنیا بتوان از آن استفاده کرد. همین فلسفه باعث شده تا توسعه‌دهندگان آن انعطاف قابل‌توجهی در این برد ایجاد کنند. برای مثال می‌توان انواع سیستم‌عامل‌ها را روی آن نصب کرد. همین‌طور می‌توان آن را در خیلی از تجهیزات مهم مثل دوربین‌ها، سنسورها یا کنترلرها به کار گرفت.

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI تلاش کرده به تعدادی از کاربردهای این سخت‌افزار اشاره کند و آن‌ها را آموزش دهد. این کتاب راهنما پس از توضیحات اولیه، نشان می‌دهند که چطور می‌توان از رزبری پای برای کنترل انواع موتورهای DC و استپر استفاده کرد. همین‌طور به نقش این برد در ساخت سنسورهای تشخیص حرکت و دمای دیجیتال اشاره می‌کند و از کارکرد آن در فرایند تشخیص فاصلهٔ سنسورهای التراسونیک می‌گوید. کاربرد رسپبری پای در دوربین و ضبط تصاویر هم دیگر موضوعی است که در این کتاب در موردش صحبت می‌شود.

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند با برد رسپبری پای آشنا شوند و کاربردهای آن را یاد بگیرند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI می‌خوانیم

«یکی از تفاوت‌های اصلی برد رسپبری بای zero با نمونه‌های قبلی، عدم وجود پین هدر لحیم‌شده برای پین‌های GPIO می‌باشد. این موضوع روی هزینه تأثیری ندارد، بلکه باعث حفظ اندازه‌ی کوچک برد می‌شود.

معایب: لحیم‌کاری برای استفاده از پین‌ها به گردن شما افتاده است.

مزایا: در صورتی که به پین‌های GPIO نیاز ندارید می‌توانید آن‌ها را به همین صورت باقی بگذارید و از مزیت اندازه‌ی کوچک برد رسپبری بای zero بهره ببرید. سیم‌ها را به طور مستقیم فقط به پین‌هایی که احتیاج دارید لحیم کنید. می‌توانید از پین هدرهای مختلف با توجه به نیازتان استفاده کنید...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۲۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان