دانلود رایگان کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال زهره آیت اللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال

کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال نوشتهٔ زهره آیت اللهی و مریم کوهپایه ای است. انتشارات پشتیبان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مجموعه کارگاه‌های نهضت سواد رسانه‌ای در فضای مجازی (کارگاه چهارم) است.

درباره کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال

کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال خطرات احتمالی فضای مجازی را به والدین و کودکان گوشزد کرده و راهکارهایی برای پیشگیری از آن ارائه می‌دهد. فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در همه‌ٔ زمینه‌های زندگی امروز نفوذ کرده‌اند. محور اصلی کارکرد این فناوری‌ها تکنولوژی‌ای به نام اینترنت است که زندگی روزانه‌ٔ ما را در خانه، محیط آموزشی و محیط کار تغییر داده است. اینترنت منبع غنی اطلاعات، دانش، قدرت و ابزار ورود به فضای مجازی است. این پیچیده‌ترین اختراع تاریخ زندگی بشر، می‌تواند بسته به نحوه‌ٔ استفاده بالاترین موهبت یا بدترین کابوس باشد. گسترش این فناوری تا حدی بوده که امروزه سواد استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات یا به عبارتی سواد دیجیتالی دقیقاً مانند سواد سنتی، برای انجام امور تخصصی و حتی روزمره ضروری شده است.

خواندن کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران سواد رسانه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزندآوری در عصر دیجیتال

«یکی دیگر از چالش‌های امنیتی در فضای مجازی شایعه است. شایعه، سخنی کذب مبتنی‌ بر گفته‌های مردم یا مطالب نقل‌شده از آن‌ها است و اعتبارش را از تکرار و وسعت پخش خود می‌گیرد. وقتی از هرکس بپرسیم که علت صحت این خبر چیست، پاسخ می‌دهد: «چون همه می‌گویند، پس صحت دارد.»

از آنجایی که فضای مجازی، فضایی مدیریت‌‌نشده است، کسی پاسخ‌گوی اخباری نیست که در آن منتشر می‌شود. بنابراین مطالب منتشرشده در آن قابل اتکا نیست، مگر این که بتوان اخبار و اطلاعات را از منابع موثق دریافت کرد. گاه برای تشخیص شایعات می‌توان مطالب جناح‌ها و گروه‌های مختلف را با هم تلاقی داده و پس از بررسی از دل آن‌ها، حرف درست را از نادرست تشخیص داد.

سرعت انتشار شایعه در فضای مجازی بیشتر است و به دلیل قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی این کار بسیار ساده و بدون آن که فرد فرصتی برای اندیشیدن به آن داشته باشد؛ انجام می‌شود. همچنین تعداد فرستندگان و تعداد مخاطبان شایعه در این فضا نیز بیشتر است و در عین حال چون مخاطبان و فرستندگان همدیگر را نمی‌بینند؛ راحت‌تر هر کس ماجرا را هر جور که دوست دارد روایت می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
رایگان