دانلود و خرید کتاب نقاشی کودکان سایبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاشی کودکان سایبری اثر رامین پاشایی

کتاب نقاشی کودکان سایبری

معرفی کتاب نقاشی کودکان سایبری

کتاب نقاشی کودکان سایبری با گردآوری رامین پاشایی و جواد مختار رضایی در انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده است. این کتاب، مجموعه‌‌ای از آثار برگزیدۀ مسابقۀ نقاشی در دومین پویش کودکان سایبری است. شیوع بیماری کرونا سبب شد که کودکان و نوجوانان برای استفاده‌های مختلف همچون شرکت در کلاس‌های درس و یا سرگرمی به سراغ فضای مجازی بروند. پلیس فتا با هدف ارتقای آگاهی کودکان از فضای مجازی و خطرات آن، اقدام به برگزاری مسابقۀ نقاشی کرد که کودکان بسیاری در آن شرکت کردند و کتاب حاضر، نتیجۀ آن است.

معرفی کتاب نقاشی کودکان سایبری

کودکان و دانش‌آموزان امروز در دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. سرگرمی‌ها، آموزش، روابط اجتماعی و نیز شیوه‌های اجتماعی شدن آن‌ها تحت تأثیر دگرگونی‌های ناشی از پیشرفت و فراگیر شدن فناوری‌های نوین ارتباطی شکل خاصی به خود گرفته است. در این خصوص، دسترسی وسیع و سادۀ دانش‌آموزان و کودکان به اینترنت و در عین حال، وجود خطرات اجتناب‌ناپذیر در این پهنۀ گسترده قابل توجه است. شیوع بیماری کرونا موجب شد دانش‌آموزان و کودکان از فضای مجازی به‌دلایل مختلف به‌ویژه آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی، سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی، استفادۀ زیادی کند. این در حالی است که کافی نبودن آشنایی دانش‌آموزان با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی برای آن‌ها به‌همراه داشته است که نیاز به پیش‌بینی و پیشگیری فوری این موضوع را برای پلیس به وجود آورد. از این رو، پلیس فتا با اهداف زیر و در قالب پویش مردمی کودکان سایبری به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه نقاشی اقدام کرد:

۱. ارتقای فرهنگ خودحفاظتی کودکان و دانش‌آموزان در فضای مجازی

۲. ارتقای سطح دانش و مهارت استفادۀ مناسب و مؤثر از فضای مجازی در دانش‌آموزان

۳. افزایش آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوۀ صحیح استفادۀ دانش‌آموزان و کودکان از فضای مجازی

۴. ارتقای فرهنگ و سواد فضای مجازی در کودکان و دانش‌آموزان

۵. نهادینه‌سازی راهکارهای اثربخش برای ایمن‌سازی دانش‌آموزان و فرزندان از فضای مجازی

۶. افزایش توجه کودکان، دانش‌آموزان، والدین و مربیان و معلمان به آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی

۷. افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری

با توجه به این اهداف، مسابقه‌ای با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» ویژۀ دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسط در ۱ شهریور 1400 با محورهای زیر برگزار شد:

خطرات بازی‌های رایانه‌ای بر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، قلدری سایبری، خطر اعتماد به افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی، زندگی در دنیای هوشمند، فواید استفادۀ صحیح از فضای مجازی، راهنمایی و مشورت با والدین، چالش‌های فضای مجازی. حاصل این پویش، کتاب نقاشی کودکان سایبری است که با این سرفصل‌ها تدوین شده است: خطرات بازی‌های رایانه‌ای بر سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان، قلدری سایبری (ایجاد مزاحمت و شوخی‌های گروه‌های همسال برای یکدیگر)، خطر اعتماد به افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی، زندگی در دنیای هوشمند، فواید استفاده صحیح از فضای مجازی، چالش‌های فضای مجازی.

خواندن کتاب نقاشی کودکان سایبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان و نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۳۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۳۲۲
تومان