دانلود و خرید کتاب اما فردیناند این کار را نکرد مونرو لیف ترجمه طاهره آدینه پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اما فردیناند این کار را نکرد اثر مونرو لیف

کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

معرفی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

کتاب اما فردیناند این کار را نکرد نوشتۀ مونرو لیف با ترجمۀ طاهره آدینه‌پور در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتابِ مصور، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر است، مناسب برای کودکان گروه سنی ب و ج است و در آثار ادبیات کلاسیک کودک به انتخاب پیتر هانت قرار دارد.

درباره کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

کتاب اما فردیناند این کار را نکرد از نوع داستان‌های حیوانات است و قصۀ گوساله‌ای را روایت می‌کند که تن به رسوم فرهنگی و اجتماعی رایج زمانۀ خود نمی‌دهد. اسم این گوسالۀ کوچک فردیناند است. فردیناند با گله‌ای از گاوها در اسپانیا زندگی می‌کند. او برخلاف دیگر گوساله‌ها که دوست دارند شاخ‌هایشان را به هم بکوبند و سم‌هایشان را بر زمین بکشند، دوست دارد در جایی کاملاً آرام مثل سایۀ درخت بلوط بنشیند یا گل‌ها را بو کند.

سال‌ها می‌گذرد و فردیناند و گوساله‌های دیگر بزرگ می‌شوند. بزرگ‌ترین آرزوی همۀ گوساله‌ها این بود که برای جنگیدن در مراسم گاوبازی مادرید انتخاب شوند غیر از فردیناند که چنین چیزی نمی‌خواست. روزی ۵ مرد به چراگاه می‌آیند تا گاوی را برای برای این مراسم انتخاب کنند. همان‌ روز فردیناند به اشتباه روی زنبوری می‌نشیند و او هم فریدیناند را نیش می‌زند. این اتفاق باعث می‌شود که فردیناند به این طرف و آن طرف بدود و سم بر زمین بکوبد. آن ۵ مرد با مشاهدۀ این صحنه، او را برای مسابقه انتخاب می‌کنند و با خود به مادرید می‌برند. فردیناند اما در میدان مسابقه نمی‌جنگد و به‌جای خشونت و شاخ کوبیدن آرام می‌نشیند...

مهم‌ترین پیام کتاب اما فردیناند این کار را نکرد برای کودکان، پیام صلح و دوستی است. آن هم نه از طرف یک حیوان معمولی بلکه از طرف گاوی اسپانیایی که قدرت و خشونتش در مراسم گاوبازی، شهرت جهانی دارد. نکتۀ کتاب این است که حتی در زمانه‌ای که حیوانات را برای سرگرمی‌های خشونت‌آمیز تربیت می‌کنند این امکان وجود دارد که از پذیرش آن سر باز زد و صلح را انتخاب کرد. همین موضوع، کتاب را جزو آثاری که پیتر هانت، از منتقدان برجسته ادبیات کودک انتخاب کرده، قرار داده است.

سراسر کتاب اما فردیناند این کار را نکرد مصور است، نقاشی‌ها سیاه و سفید کشیده شده‌اند و در راستای متن قصه پیش می‌روند.

خواندن کتاب اما فردیناند این کار را نکرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان