دانلود و خرید کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب) والتر آیزاکسون ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب) اثر والتر آیزاکسون

کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب)

کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب) نوشتهٔ والتر آیزاکسون و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی داستان بنیان‌گذار آمریکا است.

درباره کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب)

کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب) تصویری از زندگی این اسطورهٔ کاریزماتیک است. داستانی پر فراز و نشیب از زندگی یک شهروند عادی که به یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ تبدیل می‌شود. در این کتاب، علاوه بر زندگی فرانکلین با تاریخ آمریکا نیز آشنا می‌شویم.

این کتاب سندی است از سفر دشوار آمریکا برای تبدیل شدن از سیزده مستعمره سرخ‌پوستی به یک کشور مستقل. علاوه‌بر این، می‌توانیم به نقش پررنگ فرانکلین در هدایت آمریکا به‌سوی استقلال و ایجاد سیستم حکومت‌داری ملی پی ببریم.

خواندن کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بنجامین فرانکلین (خلاصه کتاب)

«او سعی می‌کرد چیزهایی بسازد که زندگی را راحت‌تر کند. برای مثال، دستگاهی اختراع کرد که دود اجاق‌ها را کاهش می‌داد، یک بازوی مکانیکی ساخت که می‌توانست وسایل را از طبقه‌های بالا به پایین منتقل کند.

از همه مهم‌تر، بنجامین مخترع عینک‌های دو کانونی بود. این عینک‌ها قابلیت دیدن از فاصله‌های دور و نزدیک را برای کسانی که بینایی‌شان مشکل داشت فراهم می‌کرد.

اما این‌ها برای او کافی نبود. فرانکلین به‌تدریج خود را در تحقیقات علمی غرق کرد. تحقیقات بنجامین اولین‌بار در سفرش از لندن به فیلادلفیا آغاز شد. او روی خرچنگ‌هایی که بین جلبک‌های دریایی پیدا کرده بود، چند آزمایش جالب انجام داد. بعد تصمیم گرفت فاصله‌اش از لندن را بر اساس علم نجوم اندازه‌گیری کند. پس از آن، تصمیم گرفت زندگی دلفین‌ها، ماهی‌ها و پرنده‌های فیلادلفیا را بررسی کند. این سفر برای فرانکلین جوان، نقطه آغاز تحقیقاتی بود که تا پایان عمرش هرگز از آن‌ها دست نکشید.

نکته عجیب درباره این نابغه، عدم تمرکزش روی یک حوزه خاص است. او روی جریان‌های دریایی، هواشناسی، مغناطیس و زمینه‌های بسیار دیگر تحقیقات ارزشمندی انجام داده است.

البته تحقیقات او فقط مقاله‌هایی برای مطالعه آکادمیک نبودند. بنجامین همیشه به دنبال پیدا کردن یا ساختن چیزی کاربردی از یافته‌هایش بود. مثلاً وقتی متوجه شد که رنگ تیره گرما را بیشتر جذب می‌کند، پیشنهاد کرد که در آب‌وهوای گرم و آفتابی بهتر است لباس‌های مشکی نپوشید.

او سعی کرد دلیل بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی را پیدا کند و روش‌هایی برای پیشگیری از آن‌ها پیشنهاد کند. بنجامین فرانکلین تحقیقات زیادی درباره مدت‌زمان تمرین‌های ورزشی و شیوه استاندارد انجام آن‌ها انجام داد. او اولین کسی بود که متوجه ارتباط ورزش و سوزاندن کالری شد. شاید عجیب به نظر برسد، اما او حتی نظریه‌هایی برای از بین بردن کابوس‌های شبانه ارائه کرد.

بنجامین فرانکلین حتی بعد از اینکه وارد دنیای سیاست شد، بازهم در هر فرصتی سعی می‌کرد تحقیقات علمی را ادامه بدهد. مثلاً یک‌بار در یک سفر دولتی برای مذاکره با بریتانیا به‌شدت همراهانش را شگفت‌زده کرد. او در مسیر سفر، مدام نسبت به پدیده‌های مختلف کنجکاوی می‌کرد.

هرچند اختراعات و یافته‌های علمی فرانکلین به این مثال‌ها محدود نمی‌شود، اما شاید یکی از مهم‌ترین تحقیقات او مطالعه در زمینه برق باشد. در زمان فرانکلین، الکتریسیته از نظر مردم یک نیروی جادویی بود و شعبده‌بازها برای اجرا کردن حقه‌هایشان از آن استفاده می‌کردند. اما بنجامین فرانکلین الکتریسیته را از یک جادو به یک علم تبدیل کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان