دانلود و خرید کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین سیدعلیرضا هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین اثر سیدعلیرضا هاشمی

کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین

کتاب الکترونیکی اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین نوشتۀ سیدعلیرضا هاشمی است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین، اطلاعات دقیقی در این خصوص به خواننده می‌دهد.

درباره کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین

پتانسیل بالای روش‌های ازدیاد برداشت نفت به‌منظور جابه‌جایی نفت به سمت چاه‌های تولیدی و همچنین هزینهٔ بالای به‌کارگیری آنها، انتخاب صحیح یک روش برای یک مخزن خاص لازم و ضروری است. در سال‌های اخیر استفاده از نانوذرات به‌عنوان عوامل مؤثر در روش‌های ازدیاد برداشت مورداستفاده قرار گرفته و تا حدودی نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است. استفاده از نانوذرات در مقیاس میدانی نسبت به سایر روش‌های ازدیاد برداشت بسیار پر هزینه است شاید استفاده از آن‌ها در این مقیاس مقرون‌به‌صرفه نباشد. در کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین، مشکل تولید نفت در مخازنی که حاوی نفت سنگین هستند، به‌ویژه بالابودن ویسکوزیته مورد بررسی قرار گرفته است.

خواندن کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ مهندسی نفت و علاقه‌مندان به این موضوع مناسب است.

بخشی از کتاب اثر نانو لوله های کربناته بر فرایند تزریق بخار در مخازن نفت سنگین

«همان‌گونه که اشاره شد بسیاري از کشورهاي پیشرفته و در حال پیشرفت، برنامه‌هایی را براي پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیقاتی و صنعتی نانوتکنولوژي تدوین و اجرا می‌نمایند. مطابق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، افزایش تقاضاي جهانی براي انرژي همچنان ادامه خواهد داشت و اگر چه استفاده از انرژی‌های جایگزین مانند انرژی‌های هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های آتی افزایش می‌یابد، ولی این افزایش در مقایسه باانرژی‌های فسیلی کم بوده و نقش اصلی منابع انرژي تجدیدپذیر حداقل تا دو دهه آینده نقش تکمیلی و حامی خواهد بود با درك این واقعیت که میزان تقاضا انرژي جهانی در سال‌های آتی به بالاترین میزان خود خواهد رسید، نیاز به ایجاد یک تحول علمی و عملی در هسته اصلی علوم مهندسی نفت و گاز، جهت افزایش میزان بهره‌وری بیش‌ازپیش احساس می‌شود. در این میان، علم نانو به‌عنوان علمی که هدف آن بازنگري در ساختار تولیدي مواد و بهینه‌کردن فرایند تولید و بهره‌برداری از آنهاست، این پتانسیل را دارد که انقلابی عظیم در تمامی فناوری‌های حال حاضر بشري از جمله بهره‌برداری از منابع هیدروکربوري ایجاد نموده و با استفاده از قابلیت‌های گسترده خود فناوری‌هایی پر بازده تر و سالم‌تر نسبت به آنچه امروزه شاهد هستیم، معرفی نماید. به‌صورت کلی علم نانو از طریق کنترل ساختار ماده در ابعاد اتمی و ایجاد ساختار بهینه براي مواد، سبب بهبود بسیاري از خواص مانند سطح مفید، استحکام، صرفه‌جویی در میزان ماده مصرفی و غیره می‌گردد. در صنعت نفت و گاز نیز ازآنجاکه قدرت، پایداري و ابعاد تجهیزات مورداستفاده از اهمیت به سزایی برخوردار است می‌توان با استفاده از فناوري نانو به تحولات چشمگیري دست‌یافت. بر اساس نتایج محققین که انتظار می‌رود با کمک فناوري نانو ضریب برداشت جهانی نفت تا حدود %۱۰ افزایش پیدا کند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان