دانلود و خرید کتاب فرقه های نوظهور محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرقه های نوظهور اثر محمد قلی پور

کتاب فرقه های نوظهور

معرفی کتاب فرقه های نوظهور

کتاب «فرقه های نوظهور» نوشتۀ محمد قلی پور است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب بررسی چند فرقۀ نوظهور است که در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده‌‌اند.

درباره کتاب فرقه های نوظهور

پیشرفت و توسعۀ ابعاد مادی در زندگی جوامع مدرن نتوانسته است از احساس نیاز انسان به دین و معنویت‌خواهی بکاهد؛ بنابراین در سال‌‌های اخیر معنویت‌جویی و طرح مباحث عرفانی و معنوی به‌شدت گسترش پیدا کرده است و باعث به‌وجودآمدن فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور شده است. بسیاری از دین‌شناسان معتقد هستند این فرقه‌ها نه‌تنها انسان امروزی را تسکین نمی‌دهد؛ بلکه خود دارد به یکی از نشانه‌های بحران معنویت در دوران جدید تبدیل می‌شود. فرقه‌های نوظهور مانند عرفان ساحری، اشو، پائولو کوئیلو، دالایی‌لاما، اکنکار، وین دایر، فالون دافا و سای بابا در این کتاب از چند منظر مختلف بررسی و ارزیابی شده‌اند.

تمامی فرقه‌های نوظهور علی‌رغم داشتن تفاوت، ویژگی‌های مشترک دارند. در این عرفان‌ها به‌جای آن که انسان به خضوع در برابر خداوند بی‌همتا فراخوانده شود، به کرنش در برابر موجودات ضعیف و محدود دعوت می‌شود. اکثر آن‌ها تنها به دنبال پاسخگویی به بعضی از ابعاد وجودی انسان هستند و فاقد نظام عقیدتی منسجم و عمیق‌اند. درواقع فرقه‌های نوظهور اصول جهان‌شناختی و فلسفی مشخص و قابل ارائه‌ای ندارند. آن دسته از فرقه‌ها که نظامی ارائه کرده‌اند، مبنای قابل دفاعی در مواجهه با دیگر مکاتب ندارند. بسیاری از عرفان‌های نوظهور امروز، باهدف مراقبه، آرامش و تمرکز برای خدمت به استعمار نو و توجیه فرهنگ و تمدن مادی و مدرن غرب مطرح شده‌اند و آمده‌اند تا بشر آشفته و خسته از زندگی مدرن را تسکین دهند.

 خواندن کتاب فرقه های نوظهور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دین‌پژوهان و علاقه‌مندان به مطالعه دربارۀ فرقه‌های مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرقه های نوظهور

«آثار کاستاندا به‌طورکلی دوازده کتاب و یک دوره ماهنامۀ چهار شماره‌ای است که از سال ۱۹۸۶ تاکنون به چاپ رسیده است. این آثار مجموعاً به هفده زبان برگردانده شده که یکی از آنان زبان فارسی است. بر اساس گفته‌ها و آمارهای رایج، تاکنون بیش از ده میلیون جلد از آثار او در سراسر جهان به فروش رسیده است. آثار کاستاندا که سراسر ادبیات، زبان، روان‌شناسی و فلسفه است، شرح و بسط دیدارهای او با جادوگر بزرگ مکزیکی، دون خوان است. کتاب‌های کاستاندا بیشتر در جهت پرده‌برداری از سیمای فرهنگ و عرفان سرخ‌پوستان مکزیکی است. این کتاب‌ها در واقع دروازه‌ای به‌سوی بازشناسی و بازخوانی تعالیم جادوگر بزرگ مکزیکی است. نویسنده که متخصص مردم‌شناسی است، در شروع کار مطالعات مردم‌شناختی و تحقیق درباره چند گیاه دارویی توهم‌زا به میان سرخ‌پوستان مکزیکی رفت، اما در نهایت عرفان جادوگری و سرخ‌پوستی را در آثار خود بازگو کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان