دانلود و خرید کتاب فانون دبورا ویریک ترجمه مهسا پولادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فانون اثر دبورا ویریک

کتاب فانون

معرفی کتاب فانون

کتاب «فانون» نوشتۀ دبورا ویریک و ترجمۀ مهسا پولادی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. فانون یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است.

درباره کتاب فانون

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها قدم اول است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه با موضوعات علمی به چاپ رسیده است که به تشریح یک مبحث علمی یا زندگی و فعالیت‌های یکی از فیلسوفان، دانشمندان و بزرگان تاریخ اختصاص دارد. از جمله «نشانه‌شناسی»، «فلسفه»، موسیقی کلاسیک، «نیوتن و فیزیک کلاسیک»، «رمانتیسم»، «ژنتیک»، «زمان»، «نسبیت»، «اگزیستانسیالیسم»، «هایدگر»، «برشت»، «پیکاسو»، «یونگ»، «بودا»،

کتاب فانون یکی از کتاب‌های مجموعۀ قدم اول است که به زندگی و اندیشه‌های فرانتس فانون می‌پردازد. دبورا ویریک تلاش کرده است تا تفکرات فانون را به زبان ساده، روان و البته جامع بیان کند. دبورا ویریک در این کتاب مصور بعد از ارائۀ مطالب هر بخش، تصاویری را هم گنجانده که با موضوع موردبحث مرتبط است. این کار خلاقانه مطالعۀ کتاب را برای خوانندگان و علاقه‌مندان به اندیشه‌های فانون جذاب‌تر و مطالب را قابل‌فهم‌تر کرده است

کتاب فانون، این نویسندۀ فرانسوی و روان پزشک را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین فیلسوفان قرن بیستم معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه گفتار و کردارش، شأن،‌شرافت و آزادی انسان را ارتقا بخشید و مهم‌تر اینکه برعکس بسیاری از روشنفکران زندگی‌اش را وقف باورهایش کرد. کتاب فانون ابتدا شرح‌حالی از او ارائه می‌دهد و در مرحلۀ بعد تأثیرات فرهنگی و سیاسی او را تشریح و تحلیل می‌کند. 

در پشت جلد کتاب فانون آمده است که: «فرانتس فانون، فیلسوف، روان‌شناس و فعال سیاسی، یکی از تأثیرگذارترین متفکران قرن بیستم میلادی در جهانِ درحال‌توسعه است. کتاب حاضر قدم اولی است برای شناخت زندگی پر تلاطم وی، هم مشتمل است بر زندگی‌نامه وی و مروری بر مهم‌ترین آثارش که تلاشی برای فهم هویت سیاه، تبیین مبارزات ضد استعماری و توصیف روند استعمارزدایی نگاشته شده‌اند.»

خواندن کتاب فانون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه و علاقه‌مندان به نظریات و مکاتب فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فانون

«فرانتس فانون،‌فرزند پنجم یک خانوادۀ هشت‌نفره بود و در ۲۰ جولای ۱۹۲۵ در فور دو فرانس، پایتخت مارتینیک، مستعمرۀ فرانسه در منطقۀ کارائیب متولد شد. پدرش یک کارمند گمرک و مادرش که یک مغازه‌دار بود که به طبقۀ متوسط نسبتاً متمول و غالباً چندنژادی جزیره تعلق داشت. خانوادۀ فانون مشوق فراگیری زبان و فرهنگ فرانسه بودند و فرزندشان را از صحبت به زبان کرئول (زبان محلی) و مشارکت در سنت‌های قومی‌ای که مبنایی آفریقایی داشت منع می‌کردند. فرانتس جوان به‌نوعی آموزش داده شد که خود را با ارزش‌های بکه (نوادگان برده‌داران سفیدپوست) و فرانسوی، به‌عوض ارزش‌های سیاهان (نوادگان برده‌های آفریقایی) شناسایی کند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان