دانلود و خرید کتاب اسوه اخلاق: زندگی‌نامه و خاطرات آیت الله فیض مشکینی مرتضی کرامتی مشکینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسوه اخلاق: زندگی‌نامه و خاطرات آیت الله فیض مشکینی اثر مرتضی کرامتی مشکینی

کتاب اسوه اخلاق: زندگی‌نامه و خاطرات آیت الله فیض مشکینی

معرفی کتاب اسوه اخلاق: زندگی‌نامه و خاطرات آیت الله فیض مشکینی

«اسوه اخلاق(مقدس ثانی)» نوشته مرتضی کرامتی مشکینی است. این کتاب زندگی‌نامه و خاطرات و همچنین دروس اخلاقی عارف بالله مفسر کبیر حضرت آیت الله العظمی فیض مشکینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: حضرت آیت‌الله مشکینی خود یکی از خاطرات خود با حضرت امام خمینی می‌فرمودند یک وقت در محضر شریف امام؛ راجع به یک موضوعی در قم درخصوص بعضی از مدارس یک صحبتی شد من ان جا نمی‌دانم از چه جهت عده‌ای در ان جا بودند من ضمن عرایضی که داشتم اظهار ناراحتی کردم که وضع فلان مدرسه یا فلان محیط خوب نیست بعد ایشان در فرمایشات نباید انسان هیچ وقت آیه (یاس بخواند) از جزوایاتی که ممنوعه است ایات یاس استادم انسان ایات رحمت باید بخواند. آیتالله یزدی: حضرت آیت‌الله مشکینی، شخصیتی جامع، ستودنی و کم نظیر بود و ما نیم قرن بود که از انفاس قدسی ایشان بهره مند بودیم. آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله مشکینی گفت: این مجاهد وارسته در شروع و پایان جلسات خبرگان رهبری و جامعه مدرسین ما را به یاد خدا می‌انداخت و از جمله شخصیت‌هایی بود که در انقلاب بدون هیاهو انجام وظیفه می‌کرد. آیت‌الله مشکینی دارای ویژگی‌های خاص مدیریتی و فقهی بودند و آگاه به زمان و مسائل بودند. ایشان استاد بزرگ و برجسته حوزه علمیه قم بود و کلام و بیان این عالم فقیه نقش و تاثیر بسزایی بر طلاب جوان حوزه‌های علمیه داشت. فقاهت، زهد، تواضع و وارستگی این عالم فرزانه مثال زدنی و شخصیت و زندگی ایشان سرمشق و الگوی طلاب بود.
خستگی‌ناپذیر
عبدالمجید رحمانیان
شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی
احمد نثاری
چراغ مناجات؛ نگاره‌هایی درباره‌ی آیت‌الله ملکی تبریزی
مهری‌السادات معرک‌نژاد
دیدار با ملائک: زندگینامه و خاطرات سردار شهید جلیل ملک‌پور
گروه نویسندگان
نسیم سعادت
واحد پژوهش نشر نور معارف
آسمانی
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)
نرگس علی مردانی
بحر خروشان: شرح حال سیدعلی قاضی (ره)
حسین روحانی‌نژاد
زندگی و سلوک آیت الله العظمی مرعشی نجفی
نرگس علی مردانی
زندگی و سلوک آیت الله بهجت
نرگس علی مردانی
همسایه پیامبر (ص): زندگی‌‌نامه و خاطرات شهید داوود دانایی
گروه نویسندگان
بیقرار
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
جلوه های ملکوتی
واحد پژوهش نشر نور معارف
ختامه مسک
مسعود دلاور
نکته ها از گفته ها؛ دفتر اول
عبدالله فاطمی‌نیا
بی قرار
گروه نویسندگان
عرفان امین
محمدعلی تولایی
ترجمه و تلخیص پاتولوژی سرجیکال اکرمن ۲۰۱۸؛ جلد ۱
جان گلدبلوم
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
از ویژگی های دیگر ایشان که قابل توجه است، شجاعت در اعتراف است، مثلاً اینکه: «ما در فلان مسئله، اشتباه کردیم». امروز، واقعاً برای همه ما از بزرگ تا کوچک لازم است که روی حرف‌هایمان تعصبی نداشته باشیم. ما بشر و جایزالخطا هستیم، اشتباه می‌کنیم، پس با شجاعت بگوییم: «این مسئله اشتباه بود» و بدون تعصب برگردیم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در سال ۱۳۶۰ مرحوم آیت‌الله مشکینی به دعوت سپاه برای حضور در جمع پاسداران جهرم به آن شهر رفته بودند، در بازگشت از جهرم به شیراز، خودرو سپاه که حامل ایشان بود با گوسفندی جدا افتاده از گله برخورد کرد... سپاهیان از خودرو پیاده شده و با مهربانی و دلجویی از چوپان، بهای گوسفند را به وی پرداخت کرده و به راه خود ادامه دادند... مرحوم آیت‌الله مشکینی در سخنرانی چند ساعت بعد خویش در جمع سپاهیان شیراز به این ماجرا اشاره داشته و فرمودند: ما از انقلاب و فرزندان انقلاب همین را انتظار داریم و می‌خواهیم، شما که پاسدار و صاحب قدرت هستید با مردم به مهربانی و عدالت برخورد کنید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
می گویند: در این زمانه نمی‌شود آدم راستگو باشد و دروغ نگوید در صورتی که این قبیل حرف‌ها بیهوده است کاری که برای خدا باشد زمان و مکان ندارد؛ زمان و مکان را شیاطین جنی و انسی یاد داده اند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
یکی از توصیه‌های ایشان که در درس اخلاقشان می‌فرمودند این بود که مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید. سپس خودشان توضیح می‌دادند که در هر روزی که شهادت یا ولادت امامی است به نیت زیارت آن امام یک زیارت امین الله که زیارت کوتاهی هم هست بخوانید تا جزء زائران آن امام محسوب شوید و از برکات زیارت آن امام معصوم بهره‌مند گردید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
ایشان در غریبی می‌ماند. این اراده خداست.
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان