دانلود و خرید کتاب برابری و آزادی آمارتیا سن ترجمه حسن فشارکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برابری و آزادی اثر آمارتیا سن

کتاب برابری و آزادی

معرفی کتاب برابری و آزادی

کتاب الکترونیکی برابری و آزادی نوشتۀ آمارتیا سن و ترجمۀ حسن فشارکی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب برابری و آزادی، این پرسش را مطرح می‌کند که چگونه انسان‌ها با وجود تفاوت‌های بی‌شمار برابرند؟ این کتاب به بررسی مفاهیم آزادی و برابری پرداخته است.

درباره کتاب برابری و آزادی

اقتصاددان و فیلسوف مشهور آمارتیا سن استدلال می‌کند که این جمله که «همه مردم برابر آفریده شده‌اند» تا حد زیادی باعث انحراف توجه از این واقعیت است که ما از نظر سن، جنسیت، استعدادها، و توانایی‌های فیزیکی و همچنین در مزیت‌های مادی و پیشینه اجتماعی باهم تفاوت داریم. او برای تمرکز بر ارزش‌های بالاتر و اساسی‌تر بحث می‌کند: توانایی‌های فردی و آزادی برای دستیابی به اهداف، سن با تمرکز بر برابری و کارایی ترتیبات اجتماعی در ارتقای آزادی‌ها و توانایی‌های افراد، زاویه جدیدی مهم به بحث‌هایی درباره موضوعات حیاتی مانند نابرابری‌های جنسیتی، سیاست‌های رفاهی، اقدام مثبت و ارائه عمومی مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی اضافه می‌کند.

درواقع حرف اول سن در کتاب برابری و آزادی آن است که برابری‌طلبی، نه وجه افتراق که وجه مشترک مکاتب مختلف فلسفه و اقتصاد سیاسی است. به‌عنوان‌مثال لیبرالیسم برای حقوق افراد همان ارزش بنیادینی را قائل است که مکاتب سوسیالیستی برای برابری افراد در دسترسی به امکانات و از آن جمله به سرمایه.

درباره آمارتیا سن

آمارتیا کومار سن (انگلیسی: Amartya Kumar Sen) برندۀ هندی جایزه نوبل اقتصاد است که در سوم نوامبر سال ۱۹۳۳ چشم به جهان گشود. وی استاد فلسفه و اقتصاد در دانشگاه هاروارد است. وی به سبب مشارکت‌هایش در نظریه‌های توسعه انسانی و اقتصاد رفاه شناخته شد است. یکی از مهم‌ترین آثار وی کتاب توسعه به‌مثابه آزادی است.

خواندن کتاب برابری و آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تحلیل مفاهیم آزادی و برابری مناسب است.

بخشی از کتاب برابری و آزادی

«مشخصات نابرابری در فضاهای مختلف (از قبیل درآمد، ثروت، خوشبختی و غیره)، به علت چندگانه بودن مردم، با هم متفاوتند. برابری برحسب یک متغیر ممکن است بر برابری در مقیاس دیگری منطبق نباشد. مثلاً، فرصت‌های برابر ممکن است به درآمدهای بسیار نابرابر بیانجامند. درآمدهای برابر می‌توانند با تفاوت‌های فاحشی در ثروت همراه باشند. ثروت‌های برابر می‌توانند با خشنودی‌های نابرابری توأم گردند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان