دانلود و خرید کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش اردوان تقوا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش اثر اردوان تقوا

کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش

کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش نوشتهٔ اردوان تقوا و ارسیا تقوا است. نشر قطره این کتاب راهنما را در باب شایع‌ترین مادهٔ غیرقانونی منتشر کرده است.

درباره کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش

کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش کوشیده است برای آشنایی بیشتر خوانندگان با یک مادهٔ فراگیر که شایع‌ترین مادهٔ غیرقانونی است، راهکارهای مناسبی را برای پیشگیری و درمان به خانواده‌ها ارائه کند. اردوان تقوا و ارسیا تقوا در اثر حاضر به پرسش‌های پدرها و مادرها در باب موضوع اثر، پاسخ داده و کتاب حاضر را در چند بخش به رشتهٔ تحریر در آورده‌اند. «مقدمات» و «تشخیص» و «خطر/ پیشگیری/ همه‌گیرشناسی» و «درمان» عنوان بخش‌های این کتاب است.

خواندن کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدرها و مادرها و افرادی که مایلند درمورد مصرف حشیش (شایع‌ترین مادهٔ غیرقانونی) بدانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی هایی برای والدین و پاسخ درباره حشیش

«چرا بعضی از افراد به اعتیاد دچار شده و بعضی دیگر نمی‌شوند؟

برای پیش‌بینی این‌که آیا شخصی معتاد می‌شود، روش دقیقی وجود ندارد. این احتمال خطر، تحت تأثیر مسائل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، محیط اجتماعی، سن و مراحل رشد افراد است. در صورت وجود تعداد بیش‌تری از عوامل خطرزا، شانس سوءمصرف مواد و کشیده شدن به دام اعتیاد بالا می‌رود.

الف ـ عوامل ژنتیکی: ژن‌ها که عامل توارث هستند علّت مهّمی در گرایش فرزندان افراد معتاد به سمت اعتیاد هستند. علاوه بر آن جنسیت، قومیت و وجود اختلالات مغزی بر احتمال ابتلا به سوءمصرف مواد و اعتیاد اثر می‌گذارند.

ب ـ محیط اجتماعی: محیط یک شخص، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله خانواده، دوستان، وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی و نحوه و کیفیت زندگی است.

عواملی مانند اصرار دوستان، سوءاستفادهٔ جسمی و جنسی، استرس و درگیری والدین می‌تواند عامل شروع‌کنندهٔ مصرف مواد و آغازگر اعتیاد باشد.

ج ـ مراحل رشد: عوامل ژنتیکی و محیطی در طی مراحل بحرانی رشد بر آسیب‌پذیری فرد در مقابل معضل اعتیاد و تجربهٔ نوجوانی اثر می‌گذارد. با توجه به این‌که مصرف مواد در هر سنی می‌تواند آغاز شود امّا هرچه سن شروع مصرف پایین‌تر باشد، احتمال سوءمصرف جدی‌تر خواهد بود.

از آن‌جا که در سنین نوجوانی، مغز هنوز به بلوغ لازم در پردازش، ادراک، قدرت تصمیم‌گیری، قضاوت و کنترل اراده نرسیده است، شروع مصرف در سنین پایین‌تر احتمال سوءمصرف و وابستگی جدی‌تری را به همراه دارد.

پیامدها و عوارض اعتیاد چیست؟

اغراق نیست اگر گفته شود اعتیاد بر همهٔ جنبه‌های زندگی انسانی، از سلامت جسمی و روحی فرد مصرف‌کننده تا وضعیت اقتصادی یک کشور تأثیرگذار است. اعتیاد یک بیماری فردی نیست و همان‌طور که محیط در پیدایش و استمرار آن نقش مهمی ایفا می‌کند، اعتیاد هم متقابلاً بر محیط اثر می‌گذارد.

فرد معتاد مانند عضو بیماری است در پیکرهٔ انسانی یک کشور، که نه تنها خود قادر به ایفای نقش شایسته‌اش نیست، بلکه می‌تواند کارکرد اعضای دیگر را نیز دچار اختلال کند. از سوی دیگر هر معتاد، عامل بالقوه‌ای است برای انتشار اعتیاد. این پیامد، سیکل معیوبی ایجاد می‌کند که نتیجهٔ آن گسترش اعتیاد است.

اعتیاد، عوارض سوء بی‌شماری در پی دارد. علّت اصلی و مکانیسم پایه‌ای پیدایش بسیاری از این عوارض (جسمی، روانی، فردی یا اجتماعی) مشترک هستند. این نقطهٔ مشترک که در حقیقت اوّلین پیامد اعتیاد و از ویژگی‌های مهم همهٔ انواع مواد مخدر نیز محسوب می‌شود، تحریف کیفی و کمی واقعیت است.

کم‌رنگ و پُررنگ جلوه دادن واقعیت‌های مادی و غیرمادی و وارونه ساختن آن‌ها، حقیقتی جدید در اختیار فرد بیمار قرار می‌دهد که گاه با اصل حقیقت، فرسنگ‌ها فاصله دارد. آرامش و سرخوشی کاذبی که مواد افیونی ایجاد می‌کنند، تحریکات روانی و تجربیات حسّی کاذبی که حشیش و کوکائین سبب می‌شوند، انرژی فوق‌العاده‌ای که اِکس در شخص ایجاد می‌کند و به‌طور کلی علائم ایجادشده توسط همهٔ انواع مواد مخدر، غیرحقیقی و دروغین هستند.

در واقع فردی که مواد مخدر مصرف می‌کند، از حقیت پدیده‌ها به دور می‌ماند. این حقیقت می‌تواند در مورد ساده‌ترین نیازهای انسانی مانند گرسنگی، تشنگی و خواب باشد یا بسیار مهم و گاه سرنوشت‌ساز باشد هم‌چون تحصیل، کار و روابط انسانی.

- شدت و نوع پیامدهای اعتیاد، فارغ از مکانیسم پیدایش، به چند عامل بستگی دارد:

خصوصیات مادهٔ مصرفی: نوع، مقدار و نحوهٔ مصرف مواد مخدر (خوراکی، دودی، تزریقی) و مدّت‌زمان اعتیاد فرد، مواردی هستند که در تعیین عوارض اعتیاد در درازمدّت نقش دارند.

خصوصیات فردی: مثل وضعیت جسمی و روان‌شناختی، شرایط اقتصادی، تحصیلات و رتبهٔ اجتماعی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان