دانلود و خرید کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی حسین فرهمندی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی اثر حسین فرهمندی نژاد

کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی

معرفی کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی

کتاب «تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی» نوشتۀ حسین فرهمندی نژاد است و انتشارات ندای کارآفرین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی

خلیج‌فارس مهم‌ترین خطۀ آبی و یک منطقۀ حساس جغرافیایی است که علاوه بر موقعیت راهبردی، با بهره‌مندی از منابع سرشار نفت و گاز، پتانسیل‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد و از اهمیتی استراتژیک در تعاملات بین‌المللی برخوردار است. در حاشیۀ خلیج‌فارس کشورهای عربی و غیرعربی هم ساحل دارند و از میان جزیره‌های کوچک و بزرگی این خلیج، بر سر مالکیت بعضی از آن‌ها اختلافات تاریخی وجود دارد. امارات متحده عربی در مورد جزایر سه‌گانۀ ایران؛ تنب بزرگ و تنب کوچک و هم چنین جزیره ابوموسی، ادعای مالکیت کرده است. باتوجه‌به اینکه جزیرۀ ابوموسی، دورترین نقطۀ نفوذ ایران در خلیج‌فارس است و جمعیتی ایرانی و تعداد اندکی اماراتی دارد، مطرح‌کردن ادعای حاکمیت از سوی امارات و تلاش برای بازپس‌گیری آن بسیار حائز اهمیت است. کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی، این مسئلۀ مهم را تحلیل و بررسی می کند.

کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی شامل ۴ فصل می‌شود. فصل اول خلیج‌فارس در آیینۀ مطالعات پژوهشگران نام دارد، فصل دوم، استراتژی ژئوپلیتیکی، به تعریف ژئوپلیتیک، دیدگاه‌های مختلف ژئوپلیتیکی و عوامل مؤثر بر آن می‌پردازد. در فصل سوم یعنی مطالعۀ جزیرۀ ابوموسی، جنبه‌های ژئوپلیتیکی جزیره ابوموسی در خلیج‌فارس تشریح و نقش جزیرۀ ابوموسی بر روابط ایران و همسایگان جنوبی بررسی می‌شود. وضعیت آیندۀ جزیره ابوموسی نیز در این فصل مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. فصل چهارم کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی مربوط به نتایج مطالعات راهبردی و ژئوپلیتیکی ابوموسی است.

خواندن کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحلیل ژئوپلیتیکی بر استراتژی جزیره ابوموسی

 «محمدحسن نامی (۱۳۸۹) در مقاله‌ای تحت عنوان خلیج‌فارس و اهمیت آن در تدوین راهبرد امنیت ملی جمهوري اسلامی ایران می‌نویسد: تضمین امینت ملی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک حکومت پویا و مقتدر است که رجال سیاسی، نظامی و امنیتی حاکمیت خود را متعهد به تأمین آن می‌دانند. در گفتمان مدرن، امنیت عبارت است از نیل به سطحی از اطمینان خاطر برای تحصیل و صیانت از منافع ملی به تعبیر «رابرت ماندل» امنیت ملی شامل تعقیب روانی و مادی ایمنی است و اصولاً جزء مسئولیت حکومت‌های ملی است. بر همین اساس تدوین راهبرد امنیت ملی از راهبردی‌ترین اقدامات نرم‌افزاری در جهت تأمین امنیت ملی محسوب می‌شود. نگاه مدرن به امنیت، نگاهی چندسویه است و طیفی از عوامل (فرصت‌ساز و تهدیدآفرین) را شامل می‌شود که در زمینه‌های گوناگون فرصت ظهور و بروز پیدا می‌کنند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان