دانلود و خرید کتاب بلوغ دینی دختران محمد سروش محلاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلوغ دینی دختران اثر محمد سروش محلاتی

کتاب بلوغ دینی دختران

انتشارات:میراث اهل قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بلوغ دینی دختران

کتاب بلوغ دینی دختران - مبانی فقهی فتوای سن تکلیف در ۱۳ سالگی نوشته‌ٔ محمد سروش محلاتی و منتشر شده توسط نشر میراث اهل قلم، به تحلیل و بررسی مبانی فقهی و دینی مربوط به سن تکلیف دختران در اسلام می‌پردازد.

درباره کتاب بلوغ دینی دختران - مبانی فقهی فتوای سن تکلیف در ۱۳ سالگی

 کتاب «بلوغ دینی دختران - مبانی فقهی فتوای سن تکلیف در ۱۳ سالگی» با بررسی دقیق و موشکافانه‌ای از مبانی فقهی و تاریخی مرتبط با سن تکلیف آغاز می‌شود و در ادامه به تحلیل ادله و مستندات مختلف فقهی می‌پردازد. نویسنده در بخش‌های مختلف کتاب به بررسی دیدگاه‌های فقها و مدارس فقهی مختلف در مورد سن تکلیف دختران پرداخته و نقاط قوت و ضعف هر یک از این دیدگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب همچنین به بررسی تأثیرات اجتماعی و روان‌شناختی تعیین سن تکلیف بر دختران پرداخته است.

محمد سروش محلاتی، یکی از فقیهان برجسته و محققان نامدار در حوزه علوم اسلامی است که در این کتاب، با بهره‌گیری از منابع معتبر و مستندات فقهی، به تحلیل موضوعات مختلفی همچون بلوغ، سن تکلیف و ادله‌ٔ فقهی مرتبط با آن پرداخته است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا با رویکردی تحلیلی و علمی، به تبیین و توضیح مسائل فقهی مرتبط با بلوغ دینی دختران بپردازد و دیدگاه‌های مختلف را در این زمینه بررسی کند.

کتاب بلوغ دینی دختران - مبانی فقهی فتوای سن تکلیف در ۱۳ سالگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب با رویکردی جامع و دقیق به بررسی مستندات و ادله فقهی که تعیین‌کننده‌ٔ سن تکلیف برای دختران هستند، می‌پردازد و دیدگاه‌های مختلف فقهی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. از این رو همهٔ افرادی که دغدغهٔ سن تکلیف دختران را دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. 

بخشی از کتاب بلوغ دینی دختران - مبانی فقهی فتوای سن تکلیف در ۱۳ سالگی

«بحث را از آیات شریف قرآن آغاز می‌کنیم. نکتهٔ قابل تأمل در آیات شریفهٔ قرآن، تعبیر «بلوغ» است. اگرچه مادهٔ «بلوغ» در قرآن کریم به‌کار رفته است ولی بلوغ به نحو مطلق نیامده است. بلوغ مفهومی ذات اضافه دارد و به‌معنای رسیدن است؛ اما رسیدن به چه نقطه‌ای و به کجا؟ گاهی حد سنی را در نظر داریم و می‌گوییم مثلاً به ۱۵ یا ۱۸ سالگی رسیده است. در این صورت ملاکِ بلوغ سن خواهد بود. گاهی ممکن است رشد عقلی را در نظر بگیریم و مقصود ما از بلوغ، رسیدن به مرحلهٔ عقلانیت باشد. چنان‌که ممکن است رشد جسمی در نظر باشد و بلوغ به معنای رسیدن به آن مرحلهٔ رشد جسمی باشد. قرآن کریم برای آن طرف اضافه، سه تعبیر به‌کار برده است: اول «بلوغُ الحُلُم»، دوم «بلوغُ النِّکاح» و سوم «بلوغُ الأشُد». ماهیت بلوغ را این مضاف‌الیه‌ها مشخص می‌کنند و باید دربارهٔ آنها بحث کنیم تا مطلب و معنای بلوغ روشن شود. چون این تغییر، تغییر از یک نقطهٔ فیزیکی به نقطهٔ فیزیکی دیگر یا از یک مکان به مکانی دیگر نیست، بلکه خود شخص در حال تغییر کردن است. طفل در حال دگرگونی است و مراتبی از رشد را می‌گذراند. مبداء این تغییر، طفولیت است و مقصد آن حُلم یا اشدّ یا مرحلهٔ نکاح است. شخص از این مبداء در تغییر و تحولات به آن مقصد می‌رسد و به این رسیدن به آن نقطهٔ نهایی بلوغ می‌گویند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان