دانلود و خرید کتاب بادام وون پیونگ سون ترجمه صالحه ترابی نوا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بادام اثر وون پیونگ سون

کتاب بادام

معرفی کتاب بادام

کتاب بادام نوشتۀ وون پیونگ سون با ترجمۀ صالحه ترابی نوا در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است. این کتاب، رمانی کره‌ای و دربارۀ پسری به نام یون‌جه است که به بیماری آلکسی تایمیا یا نارسایی هیجانی مبتلا است و با اثرات آن در زندگی‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کند.

درباره کتاب بادام

داستان بادام، روایت‌گر زندگی پسری ۱۵ساله به نام یون‌جه است که نمی‌تواند احساسات خود را به‌درستی ابراز کند. مشکل پزشکی او اختلال آلکسی تایمیا نام دارد. آلکسی‌تایمیا که به آن نارسایی هیجانی و نابینایی هیجانی نیز می‌گویند یک روان‌عصبی است که فرد مبتلا به آن در شناسایی و توصیف هیجان‌ها و احساسات فردی مشکل دارد. اختلال در آگاهی عاطفی، در دلبستگی اجتماعی و در رابطۀ میان‌فردی از ویژگی‌های فرد مبتلا به این اختلال است. همچنین این افراد دچار دشواری در تشخیص و درک احساسات دیگران نیز هستند، که نمودهای آن در نهایت به عنوان واکنش‌های غیرهمدلانه یا واکنش‌های احساسی غیرتأثیرگذار تعبیر می‌شوند.

قهرمان داستان بادام به همین بیماری مبتلا است و کتاب روایت مبارزۀ او با این محدودیت است. راوی داستان، خود یون‌جه است که همین موضوع باعث ایجاد حس همدلی در خواننده می‌شود؛ به‌ویژه که او روایتی متفاوت از این بیماری عرضه کرده است. او وقتی می‌بیند که بچه‌ٔ دیگری در کوچه ضرب و شتم می‌شود، فقط خیره می‌شود. نه مداخله می‌کند و نه حتی از موقعیت می‌گریزد. در ادامه‌ٔ داستان، خواننده متوجه این واقعیت می‌شود که ناتوانی قهرمان داستان در بیان و یا درک احساسات، از یک اختلال روانی ناشی می‌شود. این موضوع خواننده را در معرض تجربه‌ٔ چندین احساس متضاد قرار می‌دهد. در این مسیر، مادر و مادربزرگ یون‌جه همواره تلاش می‌کنند تا زندگی امن و رضایت‌بخشی را برای او فراهم کنند؛ زیرا او هیچ دوستی ندارد. زندگی یون‌جه در آغاز شانزدهمین سال زندگی‌اش با اتفاقی غیرمنتظره تغییر می‌کند. همچنین آشنایی او با دختری در مدرسه باعث می‌شود که از منطقۀ امن خود بیرون بیاید و تصمیم بگیرد که قهرمان باشد.

داستان بادام روایت‌گر عشق و تلاش در مواجهه با دشواری‌ها و محدودیت‌ها است. این رمان در برگزیده‌های وال‌استریت ژورنال قرار دارد و موفق به کسب جایزه‌ٔ ادبی جوانان چانگبی شده است.

خواندن کتاب بادام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان علاقه‌مند به رمان‌های کره‌ای پیشنهاد می‌کنیم. گرچه موضوع این کتاب می‌تواند برای بزرگسالان نیز جذاب باشد.


نظرات کاربران

دختر امام رضا 💛
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

این کتاب جذاب رو به همه کِرم کتابای محترم توصیه میکنم 😂🐛📚 رمان کره ای بادام درمورد پسری هست که یه بیماری عجیب داره ( نمیگم که لو نره براتون 😉) که حتی اولش شاید باورنکنی چنین بیماری وجود داشته باشه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان