دانلود و خرید کتاب همیشه جاری نادر ریاحی سامانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همیشه جاری اثر نادر ریاحی سامانی

کتاب همیشه جاری

انتشارات:نشر مهرستان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همیشه جاری

کتاب همیشه جاری نوشتهٔ نادر ریاحی سامانی است و نشر مهرستان آن را منتشر کرده است. این کتاب مروری اجمالی بر جایگاه نهاد وقف و موسسات خیریه است.

درباره کتاب همیشه جاری

نهاد وقف طی قرن‌های متمادی پیشران تحولات درخورتوجهی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشورمان و در کشورهای اسلامی بوده ‌است. وقف به‌عنوان یکی از سنت‌های ریشه‌دار دینی، جایگاهی ویژه در فرهنگ اسلامی دارد. در مانایی و زایایی این نهاد ارزشمند، سرمایۀ اجتماعی رکن مهمی به شمار می‌آید. با این حال تحولات چشمگیر زمانۀ ما، انطباق و روزآمدسازی نهاد وقف با واقعیات و نیازهای جدید را ضروری می‌سازد.

در سایۀ پیچیده‌ترشدن مسائل جوامع و ناکافی‌بودن ظرفیت دولت‌ها و نیز تمایل به عمل جمعی و کسب هویت از این مسیر، گرایش به مشارکت، بسترساز رشد سازمان‌های مردم‌نهاد در دو قرن اخیر بوده است. در جوامع مختلف، به موسسه‌های خیریه نیز به‌عنوان یکی از انواع این سازمان‌ها، توجه و از آن‌ها استقبال شده ‌است.

بسیاری از علاقه‌مندان به انجام عمل خیر، به‌دنبال یافتن راهی‌‌اند تا ضمن اطمینان‌یافتن از ماندگاری آن، با محدود‌شدن اختیارات خود مواجه نشوند. انتخاب هر یک از دو مسیر وقف و ایجاد موسسۀ خیریه، اقتضائات متفاوتی در این زمینه دارد؛ لذا تبیین هر یک از این دو مسیر و الزامات و پیامدهای آن‌ها، می‌تواند در حل این مشکل راهگشا باشد. کتاب همیشه جاری در پی آن است تا ضمن تبیین دو مسیر پیش‌گفته، راهکاری تلفیقی از جمع میان آن دو ارائه دهد.

خواندن کتاب همیشه جاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در زمینهٔ وقف پژوهش کنند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان