دانلود و خرید کتاب طراحی اکو موزه ارسباران سجاد عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی اکو موزه ارسباران اثر سجاد عباسی

کتاب طراحی اکو موزه ارسباران

نویسنده:سجاد عباسی
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طراحی اکو موزه ارسباران

کتاب طراحی اکو موزه ارسباران نوشتۀ سجاد عباسی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ چگونگی طراحی سایت اکو موزه ارسباران با مصالح نوین و هوشمند است و رویکرد معماری پایدار را در این نوع طراحی توضیح می‌دهد.

طراحی اکو موزه ارسباران

کتاب طراحی اکو موزه ارسباران دربارۀ نوع استفاده از مصالح نوین و هوشمند در طراحی این اکو موزه است و رویکرد معماری پایدار در آن را توضیح می‌هد. اکو موزه‌ها در واقع موزه‌های در فضای باز هستند. اکو موزه‌ها با اهداف مختلف در سراسر جهان ساخته شده‌اند؛ مانند گفت‌وگو و تبادل میراث طبیعی و فرهنگی و نیز احیای اقتصاد و گردشگری در مناطق روستایی. اکو موزه‌ها با هدف شناخت منطقه و فرهنگ محلی ایجاد شده‌اند. درواقع، آن‌ها یادمان مردمانی هستند که در زیست‌گاه‌های محیطی معین سکونت دارند که شامل میراث فرهنگی ملموس و میراث فرهنگی ناملموس می‌شود. ویژگی خاص اکو موزه‌ها این است طبیعت و فرهنگ منطقه‌ها را به سایت گردشگری تبدیل می‌کند و بر ارزش آن می‌افزاید.

آرایش موزه نقش مهمی در جذب بازدیدکننده دارد. همچنین منابع محیط زیست و لزوم حفظ آن جزو مسائل مهم در سطح بین‌المللی است؛ بنابراین در طراحی اکو موزه‌ها نیز، طراحان ملزم به رعایت اصول خاصی هستند. کتاب طراحی اکو موزه ارسباران نیز ضمن معرفی مصالح هوشمند، بررسی نمونه‌های اکو موزه در خارج کشور از تدابیر طراحی در این‌گونه فضاها می‌گوید.

خواندن کتاب طراحی اکو موزه ارسباران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب‌های طراحی و معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طراحی اکو موزه ارسباران

«امروزه موزه‌ها برای حفاظت از نمادها و شاخصه‌های جریان‌های معماری معاصر را دارد و بیشترین نقش را در آشنایی و جلب توجه عموم مردم به هنرهای معماری دارند، نقشی که در سال‌های نخست قرن بیستم بر عهده آسمان‌خراش‌ها بود. اما اکنون تفکرات افراطی و هیجانات اولیه بلندمرتبه‌سازی در جهان فروکش کرده و توجه دولت‌ها، روشنفکران و از همه مهمتر عموم مردم، به اهمیت فضاهای فرهنگی هنری با استفاده از مصالح مدن را دارد جلب شده است. بدین ترتیب معماری چنین فضاهایی نیز بیشتر از سایر کاربری‌ها با زندگی روزمره کردن در ارتباط بوده و موفق به جلب نظر آنان به هنر معماری می‌شود، حاصل تمامی این اتفاقات مطرح شدن معماری موزه‌ها به عنوان نماد و شاخصه هزاره سوم می‌باشد. امروزه جایگاه موزه فراتر از محلی صرفا برای حمل، نگهداری و یا نمایش اثار هنری می‌باشد. بر همین اساس موزه جایگاه زنده‌ایست تا نسل امروز را با توجه به توسعه گردشگری با استفاده از مصالح مدرن به زبانی که درخور اوست جذب کند. آرایش موزه در درجه اول نقش عمده‌ای در جذب مخاطب دارد. محیط زیست، توسعه پایداری صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های فسیلی و توسعه پایدار به مباحث بیار مهم و رایج در سطح بین‌المللی تبدیل شده اند. به طوری که حفظ منابع انرژی، جلوگیری از آلوده کردن زمین و محیط زیست، کاهش میزان مصرف انرژی‌های فسیلی و هم‌زیستی با شرایط طبیعی و اقلیمی مبدل به یکی از مهمترین تدابیر در معماری شده و ما در طراحی ملزم به رعایت اصول و قواعد خاصی در زمینه طراحی موزه و توسعه گردشگری با حفاظت از طبیعت می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان