دانلود و خرید کتاب فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوق منصور مختاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوق اثر منصور  مختاری

کتاب فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوق

معرفی کتاب فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوق

کتاب «فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوقی» نوشتۀ منصور مختاری و ویراستۀ کسری باورصاد و داریوش باورصاد است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرهنگ واژه ها و گزاره های حقوقی

هر رشتۀ علمی، واژگان، لغات، اصطلاحات، مفاهیم و ادبیات علمی مختص خود را دارد. در واقع این واژگان و اصطلاحات هستند که ادبیاتِعلمی در یک‌رشته را تشکیل می‌‌دهند. شناخت و اشراف کامل نسبت به ادبیات علمی در یک‌رشته، فواید زیادی برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌‌مندان به آن رشته  دارد. فرهنگ واژه‌های تخصصی به‌جای طیف کاملی از کلمات در زبان، شامل کلمات در زمینه‌های تخصصی می‌شوند؛ مانند فرهنگ واژ‌ه‌های تخصصی شیمی، عمران حسابداری، حقوق و غیره و معمولاً در کتاب‌‌های فرهنگ واژه‌های تخصصی، قرارگیری واژه‌‌ها به ترتیب الفبا است.

تمامی افرادی که در زمینۀ حقوقی فعالیت می‌کنند با طیف وسیعی از واژه‌ها و گزاره‌ها سروکار دارند. این افراد اگر لازم باشد که متن‌های حقوقی انگلیسی را مطالعه کنند باید به فرهنگ لغات تخصصی این حوزه مراجعه کنند. دکتر محمد منصوری در کتاب فرهنگ واژه‌ها و گزاره‌های حقوقی تمام واژه‌ها و اصطلاحاتی که پژوهشگران برای فهم و ترجمۀ اسناد، قراردادها و متن‌های حقوقی انگلیسی به آن‌ها نیاز دارند، جمع‌آوری و تدوین کرده است. این کتاب دوزبانه مطالعۀ کتاب‌های این حوزه را برای پژوهشگران ایرانی آسان کرده است.

کتاب فرهنگ واژه‌ها و گزاره‌های حقوقی نتیجۀ سال‌ها تلاش، تحقیق و تجربۀ عملی دکتر محمد منصوری دربارۀ این موضوعات و  درس‌های دانشکدۀ حقوق ایالت کالیفرنیا است. او پس از دریافت دکتری از دانشکدۀ حقوق ایران،‌ در دوران اقامتش در آمریکا، دوره‌های مخصوص حقوقی را در دانشگاه مگناکارتا و دانشکدۀ حقوق کالیفرنیا گذراند و با مفاهیم و معانی لغات و اصطلاحات حقوقی «کامن‌لا» و نهادهای آن آشنایی پیدا کرد. ویژگی‌های فرهنگ واژه‌ها و گزاره‌های حقوقی این‌طور بیان شده است:

«اول اینکه معنا و مفهوم واژه‌های ترکیبی و همین‌طور عبارات حقوقی انگلیسی که معمولاً در فرهنگ‌های انگلیسی‌به‌فارسی یافت نمی‌شوند؛ برابر و هم‌سنگ آن‌ها آورده شده یا تعریف دقیق و جامع آن‌ها به فارسی برگردانده شده است. دوم اینکه بسیاری از اصطلاحات حقوقی لاتین که در بیشتر احکام و متون حقوقی زبان‌های زندهٔ دنیا بدان‌ها اشاره می‌شود؛ در این فرهنگ برابر فارسی آن‌ها آورده شده است. سوم اینکه در این فرهنگ صرفاً واژه‌ها و گزاره‌های حقوقی آورده شده و از ذکر سایر واژگان و اصطلاحات علوم دیگر که ارتباط تنگاتنگی با امور حقوقی دارند؛ مانند علوم اقتصادی، سیاسی، بازرگانی، حسابداری، بیمه و غیره (که فرهنگ‌هایی دربارهٔ هریک نیز وجود دارد) خودداری شده است. چهارم اینکه در این فرهنگ تنها به معنی حقوقی واژه‌ها و گزاره‌ها بسنده شده و از اشاره به معانی متعدد دیگر هر واژه که به‌طورکلی در هر فرهنگ معمولی یافت می‌شود خودداری شده است. ویژگی اختصاصی این فرهنگ لغت این است که علاوه بر ارائهٔ معنای فارسی مدخل‌ها، برای هر مدخل، معنی و یا مترادف انگلیسی آن نیز ارائه شده تا به یادگیری استفاده‌کنندگان و خوانندگان کمک کند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۲۳۰,۰۰۰
تومان