دانلود و خرید کتاب هویت سیستانی امیر آریایی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هویت سیستانی

کتاب «هویت سیستانی» نوشتۀ امیر آریایی نژاد، مرتضی مرادقلی و محمد غوابش است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. این کتاب ابعاد هویتی سرزمین سیستان را بررسی کرده است.

درباره کتاب هویت سیستانی

سرزمین تاریخی سیستان با قدمتی ۵ هزارساله، در شرق ایران و در شمالی‌ترین نقطۀ استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. بسیاری از داستان‌ها و آثار حماسی ایران در این سرزمین و با نام‌های مختلفی مثل سکستان، سجستان، نیمروز، درانجانا، سیستان، زابلستان رخ‌داده است. در کتاب هویت سیستانی تمام ابعاد هویتی سرزمین سیستان، بررسی و تحقیق شده است و مؤلفان؛ امیر آریایی نژاد، مرتضی مرادقلی و محمد غوابش تلاش کرده‌اند تا ابعاد هویت حماسی، علمی، دینی، تاریخی، تمدنی و فرهنگی این سرزمین باستانی را که باعث غنابخشی به تاریخ ایران شده، منعکس نمایند. این مؤلفان همچنین در کتاب هویت سیستانی قصد دارند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهند که هویت چیست؟ کدام مصادیق جلوه‌های هویتی یک سرزمین محسوب می‌شوند؟ نشانه‌ها و آثار هویت دینی مردم سیستان در دورۀ باستان و اسلامی کدام‌اند؟ چه عواملی ابعاد هویت حماسی سیستان را نشان می‌دهد؟ هویت علمی سرزمین سیستان با وجود کدام دانشمندان، شعرا، منجمان، عرفا و محققین شکل می‌گیرد؟ و کدام مکان‌ها، آثار بجا مانده و شخصیت‌های حاکم بر این خطه، نشانه‌ها و مصادیق هویت تاریخی، تمدنی، فرهنگی و سیاسی این سرزمین را تشکیل می‌دهند؟

نتایج تحقیقات نشان داده است که سرزمین سیستان، آثار تمدنی مانند شهر سوخت، شهر اشکانیان (قلعه کافرون - چهل‌دختران)، دهانۀ غلامان (دورۀ هخامنشی)، آتشگاه (دورۀ ساسانی)، قلعۀ سام (دورۀ اشکانی – ساسانی)، تپۀ شهرستان، قلعه تپه دارد و همچنین شخصیت حماسی ایران، رستم با صفات والای انسانی، جوانمردی و وطن‌دوستی در این سرزمین بوده است. سرزمین سیستان با داشتن دین زردشت و ده‌ها اثر فرهنگی و تمدنی دیگر و در دورۀ اسلامی، با تقدیم دانشمندان و شعرای بنامی مثل ابوسعید و ابوحاتم سجزی، آثار تاریخی سه کوهه، احیای هویت زبانی، گرایش به اسلام و مذهب تشیع، پذیرش سادات و استقلال‌طلبی در برابر خلفای بنی‌عباس، نقش قابل‌توجهی در هویت‌بخشی به سرزمین ملی خود ایفا کرد.

خواندن کتاب هویت سیستانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و استان سیستان و بلوچستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هویت سیستانی

«هویت از واژه لاتین آیدم به معناي همان و مشابه، مشتق گردیده است و در مفهوم کلی به ظرفیت یک فرد یا یک گروه براي به‌رسمیت‌شناختن خود و نیز به رسمیت شناخته‌شدن توسط دیگران تعریف شده است. در تعریفی دیگر: هویت فرایند پاسخ‌گویی آگاهانه هر فرد یا قوم یا ملت به پرسش‌هایی است که از خود دارد: که چه بوده؟ کجا بوده؟ چه هست؟ متعلق به کدام قوم، ملت و نژاد است؟ خاستگاه اصلی و دائمی‌اش کجاست؟ داراي چه فرهنگ و تمدنی بوده؟ چه نقشی در توسعه تمدن جهانی داشته؟ و امروز صاحب چه جایگاه سیاسی - اقتصادی و فرهنگی در نظام جهانی است؟»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان