دانلود و خرید کتاب جاذبه های مشهد س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های مشهد اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های مشهد

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های مشهد

کتاب «جاذبه های مشهد» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی مشهد می‌پردازد.

درباره کتاب جاذبه های مشهد

مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران است که به پایتخت مذهبی و معنوی کشور شهرت دارد و درعین‌حال یکی از شهرهای توریستی به شمار می‌رود که هرساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به‌سوی خود می‌کشاند. اصلی‌ترین دلیلی که مشهد دوستداران زیادی دارد وجود بارگاه مقدس امام رضا (ع) است. مشهد که در مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده است.

در کتاب جاذبه‌های مشهد نخست دربارۀ نژاد، زبان، جمعیت، دین و مذهب و جمعیت آن توضیح داده می‌شود، سپس حقایق جالب در مورد مشهد و علت‌های دفن‌شدن امام رضا (ع) در مشهد ارائه می‌شود. کتاب در بخش بعد به سراغ فردوسی می‌رود و ضمن توضیح دربارۀ تاریخچۀ آرامگاه فردوسی، این محافظ زبان پارسی را به طور کامل معرفی می‌کند. اماکن گردشگری این شهر هرکدام به طور جداگانه و به‌تفصیل در کتاب معرفی می‌شود؛ مکان‌هایی مانند کوهسنگی، آرامگاه نادرشاه افشار، موزۀ نادری، دریاچۀ چشمه سبز، پارک طبیعی هفت‌حوض، پارک وکیل‌آباد، باغ گیاه‌شناسی، بند گلستان، غار مغان، باغ ملی، دهکدۀ ییلاقی شاندیز، بازار رضا، غار بیمار آب، خانۀ تاریخی ملک، روستای زشک، پارک ملت، کلات نادری، کاخ خورشید، آبشار ارتکند، آبشار قره‌سو، طرقبه، چالی دره و آرامگاه خواجه اباصلت.

بخش بعدی کتاب جاذبه‌های مشهد به معرفی صنایع‌دستی، سوغات غذاهای محلی و سنتی مشهد می‌پردازد. صنایع‌دستی مانند: پوستین‌دوزی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، هر کاره تراشی، سماورسازی، آیینه‌کاری، ارغوان بافی، تولیدات نمدی و تابلوهای نفیس نقره. غذاها سنتی مثل: آش ماستی، دیگچه مشهدی، شله مشهدی، کباب شیشلیک شاندیز، یتیمچه، چنگالی، خورش ریواس و آش لخشک. 

خواندن کتاب جاذبه های مشهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران شناسی و دوستداران شهر مقدس مشهد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه های مشهد

«مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۲ کیلومترمربع مساحت، ‌ دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. مشهد دومین کلان‌شهر ایران، ‌ نامی آشنا برای ایرانی‌ها است. کمتر کسی را می‌توان در کشورمان پیدا کرد که تاکنون به دلیل مختلف راهی مشهد نشده و از این شهر زیارتی دیدن نکرده باشد. کوچک و بزرگ همۀ ما با این شهر خاطره‌ها داریم و در اولین فرصتی که دست می‌دهد برای تجدید دیدار با امام رضا (ع) و حال و هوای مخصوص مشهد راهی سفر می‌شویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان