دانلود و خرید کتاب جاذبه های اصفهان س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های اصفهان اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های اصفهان

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های اصفهان

کتاب «جاذبه های اصفهان» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی شهر اصفهان می‌پردازد.

درباره کتاب جاذبه های اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای باستانی در مرکز ایران و سومین شهر پرجمعیت کشور است. آثار باستانی اصفهان نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا معروف است به همین دلیل قطب گردشگری ایران به شمار می‌رود و هرساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان به اصفهان می‌آیند. این شهر به دلیل فعالیت‌های صنعتی و داشتن کارخانه‌های متعدد مثل کارخانه فولاد، پالایشگاه، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت پلی‌اکریل و کارخانه‌های سیمان و سرامیک‌سازی، از قطب‌های مهم صنعت ایران هم محسوب می‌شود.

کتاب جاذبه‌های اصفهان ابتدا مکان‌های دیدنی شهر را معرفی می‌کند و دربارۀ آن‌ها توضیح می‌دهد. مکان‌هایی مثل: میدان نقش‌جهان، کاخ عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام، سردر و بازار قیصریه، دروازه‌های چوگان، توحیدخانه، پل خواجو، سی‌وسه‌پل، کاخ چهل‌ستون، عمارت هشت‌بهشت، منارجنبان، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، پارک صفه و چهارباغ عباسی،

کتاب جاذبه‌های اصفهان بخشی را هم به معرفی فرهنگ غذایی این شهر اختصاص داده است و غذاهای سنتی شهر را هرکدام جداگانه معرفی کرده است مانند: بریون، کاله جوش، اشکنه، حلیم‌بامجان،کشک‌بادمجان، قیمه‌ریزه نخودچی، گوشت و لوبیا،‌گوشت و عدس، گوشت و نخود، نخود آب، خوراک سرگنجشکی، پلو ماش و قمری، کوفته شویدباقالی، یخمه ترش، طاس‌کباب اصفهانی، خورش ماست، و کاچی هفت دخترون. آخرین بخش کتاب به شرح و معرفی صنایع‌دستی اصفهان مثل خاتم‌کاری، میناکاری، مسگری، قلم‌زنی می‌پردازد. 

خواندن کتاب جاذبه های اصفهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و دوستداران شهر اصفهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  جاذبه های اصفهان

«صفویان در ابتدا تبریز و سپس قزوین را به پایتختی برگزیدند و پس از چندی تصمیم گرفتند آن را به اصفهان تغییر دهند. پیش از آنکه انتقال پایتخت اتفاق بیفتد در محل میدان، باغی گسترده و بزرگ به نام نقش‌جهان وجود داشت که محل استقرار ساختمان‌های دولتی و کاخ فرمانروایان تیموری و آق‌قویونلوها بود. این باغ نام خود را از شهری در جمهوری آذربایجان یا همان نخجوان امروزی گرفته بود که حمدالله مستوفی نیز این‌چنین به آن شهر اشاره کرده است: «شهری خوش است که آن را نقش‌جهان خوانند و اکثر عمارات آن از آجر است.» در ضلع غربی میدان و در محل ساخت عالی‌قاپو نیز، بخش میدانی باغ قرار داشت که به درب کوشک مشهور بود. در دوران سلجوقیان این محل میدان کوشک نام داشت و دستگیری برکیارق، پنجمین پادشاه سلسلۀ سلجوقیان، از سوی برادرش محمود در آن رخ‌داده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان