دانلود و خرید کتاب کلیات شمس تبریزی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات شمس تبریزی اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

کتاب کلیات شمس تبریزی

معرفی کتاب کلیات شمس تبریزی

کتاب «کلیات شمس تبریزی» نوشتۀ مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی و تصحیح بدیع الزمان فروزانفر است و انتشارات دوستان آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب کلیات شمس

کلیات شمس تبریزی اثر ارزشمند و متمایز مولانا، جلال‌الدین محمد بلخی است که بر اساس تصحیح و طبع شادروان بدیع‌الزمان فروزانفر توسط انتشارات دوستان منتشر شده است. تشخیص غزل‌های الحاقی و مقدمۀ کتاب کلیات شمس تبریزی برعهدۀ دکتر اردوان بیاتی بوده است.

فهرست غزل‌ها در کلیات شمس تبریزی در ابتدای کتاب به ترتیب حروف الفبا نوشته شده است. کلیات شمس تبریزی شامل ۳۲۲۹ غزل می‌شود که همه در یک جلد با حروف‌نگاری شکیل گنجانده شده است. بیشتر بیت‌ها خطاب به شمس تبریزی نوشته شده و ترجیع‌بند و رباعیات را هم دربرگرفته است. غزل‌های منسوب به دیگران که در کلیات شمس تبریزی وجود دارد در قسمت پانویس مشخص شده است. کلیات شمس تبریزی همچنین دارای واژه‌نامه است. 

خواندن کتاب کلیات شمس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر کهن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مولوی

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است.

مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «فیه ما فیه» (مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا)، «مجالس سبعه» (مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا)، «دیوان شمس تبریزی» (غزلیات مولانا) و رباعیات.

در ایران و خارج از ایران بارها از آثار مولانا برای تولید آثار گوناگونی همچون داستان، رمان، سریال تلویزیونی، انیمیشن، فیلم‌های سینمایی، نمایشنامه و تئاتر اقتباس شده است. پری صابری و بهروز غریب پور از هنرمندان هنرهای نمایشی هستند که آثاری را با درون‌مایه‌های آثار مولوی و گاه با حضورِ شخصیتِ وی، در ایران، روی صحنه برده‌اند. مولانا در قونیه به خاک سپرده شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹۲ صفحه

حجم

۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹۲ صفحه

قیمت:
۴۵۰,۰۰۰
تومان