دانلود و خرید کتاب از پوست خود چه می دانید فریبا جعفری نمینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از پوست خود چه می دانید اثر فریبا جعفری نمینی

کتاب از پوست خود چه می دانید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از پوست خود چه می دانید

کتاب از پوست خود چه می دانید نوشتۀ فریبا جعفری نمینی است و انتشارات طلایه آن را منتشر کرده است. کتاب از پوست خود چه می‌دانید یک راهنمای کامل آموزشی برای مراقبت‌های پوستی با هدف دستیابی به پوستی شاداب است و با زبانی ساده نکاتی علمی در مورد نگهداری صحیح از پوست در دوره‌های مختلف زندگی را بیان می‌کند که می‌تواند برای هر فردی در هر سن و شرایطی راهگشا باشد.

درباره کتاب از پوست خود چه می‌ دانید

پوست از سه لایۀ اصلی تشکیل شده است شامل لایه داخلی، لایه میانی و لایه خارجی یا بشره.

لایه خارجی شامل سلول‌هایی است که مرتب در حال بازسازی هستند. سلول‌های تازه و جوان در سطح زیرین لایه خارجی ساخته شده و به تدریج سلول‌های پیر و مرده را به سطح بیرونی این لایه می‌رانند. در واقع هر سه تا چهار هفته سطح پوست کاملاً با سلول‌های تازه تعویض می‌گردد.

با بالا رفتن سن از سرعت رشد سلول‌های پوست کم خواهد شد و به همین دلیل پوست اغلب خشک شده و قوام و انعطاف‌پذیری سابق را نخواهد داشت. پوست بدن را از گزند عوامل آسیب‌زای خارجی محافظت می‌کند، از تبخیر آب اندام‌های داخلی جلوگیری کرده و مانع خروج گرما از بدن می‌گردد. مسلماً مشاهده نشانه‌های پیری در صورت برای هر کسی ناخوشایند خواهد بود. احتمالاً هیچ عاملی به اندازۀ خورشید در پیری پوست مؤثر نیست. این کتاب روش‌های مراقبتی برای سنین مختلف را به شیوه‌ای علمی اما با زبانی ساده بیان می‌کند و شامل مباحث مختلفی چون انواع پوست، شایع‌ترین مشکلات پوستی، حقایقی در مورد نور خورشید، صابون‌ها، مواد آرایشی، اثرات استرس بر پوست، چگونه با عصبانیت بجنگیم، شستشو و مراقبت از پوست، انواع ماسک‌ها و چندین مبحث جالب و کاربردی دیگر می‌شود.

خواندن کتاب از پوست خود چه می‌ دانید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب برای هر فردی که به مبحث خود مراقبتی از پوست و بدن علاقه‌مند است مفید و راهگشا است.

بخشی از کتاب از پوست خود چه می‌ دانید

«لایه میانی حاوی عروث خونی است که اکسیژن را به سلول‌های پوستی رسانده و مواد زاید را از آنها می‌گیرند. غدد لنفاوی، غدد عرق و مجاری عرق نیز در همین قسمت قرار داده‌اند. تعریق موجب تنظیم و تعدیل دمای بدن است. پیاز مو، غدد چربی و عضلات راست کنندۀ مو هم در لاپوست قرار گرفته‌اند.

لاپوست انتهای رشته‌های عصبی را در خود جای داده است. این اعصاب پیام‌های محیط خارج را به مغز برده و پاسخ را برای نشان دادن واکنش مناسب به پوست می‌رسانند.

درونی‌ترین لایۀ پوست نیز لایه داخلی و یا زیر پوست است که حاوی بافت همبند و سلول‌های چربی که دمای بدن را حفظ کرده و همچنین باعث گرمی بدن می‌شوند، است. ضخامت این لایۀ چربی در مناطق مختلف بدن متفاوت است و معمولاً نازکترین ضخامت را در بینی و حداکثر ضخامت را در کفل دارد. معمولاً در زنان ضخامت لایه چربی بیش از مردان است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۲۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان