دانلود و خرید کتاب زندگی رازآمیز درختان پتر وول لبن ترجمه سوزان گویری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی رازآمیز درختان اثر پتر وول لبن

کتاب زندگی رازآمیز درختان

نویسنده:پتر وول لبن
انتشارات:فرهنگ معاصر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی رازآمیز درختان

کتاب زندگی رازآمیز درختان نوشتهٔ پتر وول لبن و ترجمهٔ سوزان گویری است و فرهنگ معاصر آن را منتشر کرده است. بعد از خواندن این کتاب احساس می‌کنید هر درختی همزاد شماست و همهٔ درختان با شما خویشاوندند و به آنان به چشم تکریم می‌نگرید.

درباره کتاب زندگی رازآمیز درختان

کتاب زندگی رازآمیز درختان دربارهٔ زندگی رازآمیز درختان و ورود به دنیای پنهان آن‌هاست. این اثر به ما نشان می‌دهد که درختان چه احساسی دارند و چگونه با یکدیگر در ارتباط‌اند. متن کتاب به زبان آلمانی است و نویسندهٔ آن، جنگلبان متخصصی است که آثار فراوانی را در زمینهٔ محیط زیست و سلوک با گیاهان و حیوانات به رشتهٔ تحریر درآورده است. این کتاب به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی در آلمان معرفی و به ۲۵ زبان ترجمه شده است، از جمله زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، چینی و کره‌ای و بسیاری زبان‌های دیگر. 

ویژگی بارز کتاب زندگی رازآمیز درختان، اندیشهٔ نو و شیوهٔ بیان نویسنده است. سادگی و گیرایی متن، دریچه‌ای به جهان ناشناخته‌ای به‌رویتان می‌گشاید که پیش‌تر بدان آگاه نبوده‌اید. 

خواندن کتاب زندگی رازآمیز درختان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب زیبا را به دوستداران درختان و گیاهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی رازآمیز درختان

«درختان این توانایی را دارند که در مکان‌هایی شگفت و غیرمعمول برویند و رشد کنند. اگر دانه‌ای از درخت بر زمین افتد، جایگاهش با وزش باد یا انتقال آن توسط حیوانی می‌تواند تغییر یابد.

اما اگر در فصل بهار، این دانه‌ها سبز شوند و برویند «کار به انجام رسیده است.»

از این لحظه به بعد، جوانه، برای تمام عمر خود به این جایگاه وابسته خواهد بود و باید شرایط جایگاه اسکان خود را بپذیرد. نهال‌های دیگر هم چنین سرنوشتی دارند و باید چشم به راه دشواری‌ها باشند. تیر آن‌ها به هدف نخورده است!

مأمن آن‌ها یا بسیار تاریک است مانند درخت گیلاسی که ملتهب و تشنه از کمبود نور در رنج است، در پای درخت راش تنومندی جوانه می‌زند یا مقرشان بسیار روشن و پرنور است که چنین مکانی در مورد نهالک‌های راش صادق است و برگ‌های لطیفشان به زیرِ پرتو سوزندهٔ خورشید می‌سوزند.

در زمین‌های باتلاقی هم ریشه اغلب درختان می‌پوسد، در خاک خشک هم از تشنگی تلف می‌شوند.

بدترین نقطهٔ استقرار جوانه‌ها، زمین بایر و بی‌حاصلی است بدون هیچ‌گونه مواد غذایی لازم برای رشد گیاه، مانندِ صخره‌ها یا مابین دو شاخه تنومند درخت.

گاهی کامیابی کوتاه‌مدتی برای جوانه‌ها می‌تواند رخ دهد و آن هنگامی است که بر کندهٔ مرتفع و شکسته‌شدهٔ تنهٔ درختی جایگزین شوند. اینک جوانه‌ها می‌توانند در این محل رشد کنند و به درختان کوچکی تبدیل شوند، ریشهٔ آن‌ها به درون چوب تجزیه‌شدهٔ درخت وارد می‌شود.

اما با دریغ فراوان، سرانجام در تابستانی بسیار خشک و کم‌آب، هنگامی که چوب مُرده، واپسین قطرهٔ رطوبش بخار شد، درختان کوچک هم خشک و پژمرده خواهند شد.

چه بسا، هر یک از دانه‌ها تصوری همانند از مأمنی ایده‌آل برای خود در سر داشته‌اند (درست مانند آدمیان)‌، اما سرنوشت هریک را به سوی ناکجاآبادی راهبری کرده است.

انواع درختانی که در جنگل‌های اروپای مرکزی زیست می‌کنند، معیارهای مشابهی با این دانه‌ها برای زندگی دارند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۲۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان