دانلود و خرید کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی مرجان بهزادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی اثر مرجان بهزادفر

کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی

کتاب «اصول و مبانی تربیت بدنی» نوشتۀ مرجان بهزادفر است و انتشارات فراگیر الوند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی

فعالیت بدنی و ورزش به عنوان بخشی مکمل برای یک زندگی سالم همواره مطرح بوده است و بر سلامت جامعه در سرتاسر دنیا اثرات مفید می‌گذارد بنابراین یک بخش جدانشدنی از سیستم‌های آموزشی است. شهرنشینی و زندگی ماشینی انسان را از طبیعت دور کرده و به شدت از فعالیت بدنی اش کاسته است به همین دلیل انسان عصر جدید تلاش می‌کند ورزش را با زندگی خود عجین کند و دولت ها هم تربیت‌بدنی و ورزش را در مدارس و دانشگا‌ه‌ها اجباری کرده‌اند.

تربیت بدنی و ورزش به عنوان بخش مهمی از نظام تعلیم و تربیت عملی در سطح جامعه، سهم زیادی در تندرستی و تربیت نسل جوان و دانشجویان کشور دارد، به همین دلیل متخصصان رشتۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، فعالیت‌های حرکتی و ورزشی را از دورۀ دبستان تا پایان دانشگاه و حتی تا پایان عمر به صورت مستمر ضروری می‌دانند. از آنجا که بسیاری از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها پس از فراغت از تحصیل، روانۀ بازار کار و خدمات اجتماعی می‌شوند، برای انجام موفقیت‌آمیز وظایف خود، علاوه بر اینکه باید از تخصص و آمادگی شغلی و کارایی لازم برخوردار باشند، باید جسم و روح سالم و آمادگی جسمی کافی داشته باشند تا بتوانند خدمات تخصصی مطلوبی به مردم و جامعه ارائه دهند.

کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی ۹ فصل دارد. عناوین فصل های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیاتی در مورد اهمیت فعالیت بدنی و ورزش»، «فصل دوم: رشد مهارت‌های حرکتی پایه در کودکان»، «فصل سوم: ورزش همگانی»، «فصل چهارم: اماکن و مبلمان ورزشی»، «فصل پنجم: استعداد یابی در ورزش»، «فصل ششم: مروري بر نقش ورزش و آمادگی جسمانی در سلامتی»، «فصل هفتم: دیابت و نقش ورزش در کنترل آن»، «فصل هشتم: کارکردهای رسانه‌های جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی» و «فصل نهم: کارآفرینی و بازاریابی ورزشی».

خواندن کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ورزش و همچنین دانشجویان و متخصصان رشتۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی

«تربیت‌بدنی یکی از نظام‌های مهم تربیت اسلامی بوده که از پشتوانه‌های نیرومندی در قرآن کریم و سنت پاک، برخوردار است. چنان که رخدادهای زندگی اجتماعی نیاکان، در قبل و بعد از بعثت رسول خدا (ص) و در دوره خلفای راشدین، آکنده از وقایع ورزشی است و همواره از حمایت و تأیید مردم و پیشوایان و علمای دین برخوردار بوده است. فروسیه یا سوارکاری، نامی است که ورزش عربی در میان مسلمانان نخستین، بدان شناخته می‌شد. ایام العرب (حوادث و وقایع و جنگ‌های تازیان) و نیز سروده‌ها و سنت و میراث آن‌ها که نسل به نسل منتقل شده، بیانگر میزان دلبستگی مسلمانان به ورزش‌های شمشیربازی و مسابقه اسب‌سواری و بازی‌ها هستند. این‌ها از فعالیت‌های پسندیده و ستایش شده در اسلام است و حتی رسول خدا (ص) و خلفا و نیز برخی از صحابه و علما و فقها در طول تاریخ‌تمدن اسلامی، به انواع ورزش‌ها می‌پرداخته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان