دانلود و خرید کتاب گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری اثر مرجانه خرد

کتاب گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری

گردآورنده:مرجانه خرد
انتشارات:انتشارات هونر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری

کتاب «گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری» اثری از مرجانه خرد است و انتشارات هونر آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل بیت‌های ناب و گران‌بهایی از چند شاعر پرآوازۀ فارسی‌زبان متعلق به قرن‌های ۷ و ۸ هجری است. 

درباره کتاب گزیده ابیات قرون ۷ و ۸ هجری

کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۷ و ۸، ابیاتی از شاعران بزرگ این ۲ قرن مانند عراقی، امیرخسرو دهلوی، نجم‌الدین رازی،‌همام تبریزی، کمال‌الدین اسماعیل و امامی هروی را در بر می‌گیرد. سعدی، مولانا و حافظ هم متعلق به همین قرن‌ها هستند اما در کتاب‌های مستقل به آن‌ها پرداخته شده است. اشعاری در این کتاب برگزیده شده است که تمامی افراد، چه کسانی که شعرشناس هستند و چه خوانندگان معمولی بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و لذت کافی از خواندن اشعار ناب منتخب ببرند.

فخرالدین عراقی، شاعر و عارف بزرگ ایرانی قرن هفتم هجری در یکی از روستاهای همدان به دنیا آمد. سال‌های اولیۀ تحصیل را در شهر همدان گذراند و بعد از آن به همراه چند تن از درویشان به هندوستان رفت. در آنجا با دختر شیخ بهاءالدین زکریا ازدواج کرد. عراقی همچنین به قونیه و خدمت مولانا رفت و از مصاحب او شد. فخرالدین عراقی در ۸۰ سالگی در شهر دمشق درگذشت. از آثار او می‌توان به »دیوان اشعار»، « مثنوی عشاق‌نامه » و «لمعات» اشاره کرد.

امیر خسرو دهلوی،‌عارف،‌ شاعر و تاریخ‌نگار فارسی‌زبان قرن هشتم هجری در هند متولد شد. او از کودکی وارد فضای شعر و شاعری شد و اولین دیوان شعرش را در ۱۹ سالگی گردآوری کرد. امیر خسرو دهلوی به چند زبان از جمله فارسی، عربی، ترکی و سانسکریت مسلط بود و به او سعدی هند می‌گفتند. از آثار او می‌توان به «دیوان امیر خسرو دهلوی» و «خمسه» اشاره کرد.

نجم‌الدین رازی شاعر قرن ۷ و ۸ معروف نجم‌الدین دایه یا نجم رازی یکی از افراد مطرح و تأثیرگذاردرتصوف و همچنین عرفان در ایران و جهان اسلان شمرده می‌شود. باارزش ترین و معروف‌ترین اثر او «مرصاد العباد» است.

همام تبریزی در قرن هفتم در شهر تبریز متولد شد. او غزل می‌سرود و از دوستداران سعدی شیرازی بود و با او مکاتبه می‌کرد.

کمال‌الدین اسماعیل که به خلاق المعانی معروف است و بعضی افراد او را آخرین قصیده‌سرای بزرگ ایران می‌دانند و سرانجام در حملۀ مغول کشته شد.

نام اصلی امامی هروی ادیب و شاعر شیعه، رضی الدین عبدالله بن محمد بن علی بود و به‌خاطر علاقه به مدح خاندان رسالت، تخصص امامی را برگزید. اصلیت او مربوط به شهر هرات است و در شهرهای کرمان و اصفهان هم زندگی کرد. امامی هروی یک دیوان شعر دارد. 

خواندن کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۷ و ۸ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۷ و ۸

«من مست می عشقم هشیار نخواهم شد

وز خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد

امروز چنان مستم از بادهٔ دوشینه

تا روز قیامت هم هشیار نخواهم شد

آن رفت که می‌رفتم در صومعه هر باری

جز بر در میخانه این بار نخواهم شد

تا دلبرم او باشد دل بر دگری ننهم

تا غم‌خورم او باشد غمخوار نخواهم شد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان