دانلود و خرید کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری اثر میلاد خرد

کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری

گردآورنده:میلاد خرد
انتشارات:انتشارات هونر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری

کتاب «گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری» اثری از میلاد خرد است و انتشارات هونر آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل بیت‌های ناب و گران‌بهایی از چند شاعر پرآوازۀ فارسی‌زبان متعلق به قرن های ۱۰ و ۱۱ هجری است.

درباره کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری

کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۱۰ و ۱۱، ابیاتی از شاعران بزرگ این ۲ قرن مانند شیخ الاسلام عبدالصمد عاملی، عرفی شیرازی، بابا فغانی، وحشی بافقی، ص و واعظ قزوینی را در بر می‌گیرد. اشعاری در این کتاب برگزیده شده است که تمامی افراد، چه کسانی که شعرشناس هستند و چه خوانندگان معمولی بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و لذت کافی از خواندن اشعار ناب منتخب ببرند. واژه‌ها و عبارت‌های سخت در کتاب گزیدۀ ابیات شاعران قرون ۱۰ و ۱۱ معنی شده است.

شیخ الاسلام عبدالصمد عاملی، معروف به شیخ بهایی، شاعر و عالم عرب تبار در شام متولد شد و بعدها در ۱۳ سالگی به همراه خانوادۀ خود به اصفهان رفت. او ۸۸ کتاب و رساله دارد که به زبان فارسی و عربی است. «کشکول»، «دیوان غزلیات»، «جامع عباسی (در فقه)»، «خلاصةالحساب»، «تشریح الافلاک» و دو مثنوی معروف «نان و حلوا» و «شیر و شکر» از معروف‌ترین آثارش به شمار می‌روند.

عرفی شیرازی، شاعر قرن دهم هجری است. اشعار او روان، استوار و متین و عموماً به موضوعات و اندیشه‌های علمی، آزادمنشانه، عرفانی و نو اشاره دارد و دارای ترکیبات بدیع است.

بابافغانی، غزل‌سرا و از آخرین شاعران سبک عراقی بود. سادگی و بی‌پیرایگی از ویزژگی‌های اشعار اوست. برخی او را یکی از پیشگامان سبک هند و سبک وقوع در شعر فارسی می‌دانند. بابافغانی و وحشی بافقی تبدیل به ۲ شاعر جریان‌ساز در غزل‌سرایی شدند.

وحشی بافقی از شاعران بزرگ ایران و از پیروان سبک بابافغانی بود اما کلام و شعر او را دلنشین‌تر می‌دانند. او علاوه بر یک دیوان اشعار، اثری به نام فرهاد و شیرین دارد.

ص یکی از بزرگ‌ترین شاعران ترک جغتایی بود و در هرات متولد شد. غزل های او شهرت زیادی داشت و از ملازمان امیر علی‌شیر نوایی به شمار می‌رفت. «شاه و درویش» و «صفات‌العاشقین» معروف‌ترین آثار اوست.

میرزا محمد رفیع مشهور به واعظ قزوینی شاعر، ‌سخنور، فقیه و ادیب ایرانی بود. او را به خاطر شهرتش در وعظ خطابه،‌ واعظ قزوینی نامیدند. او یک دیوان شعر دارد و همچنین «ابواب الجنان»، «الموعظه» و «الحمله الحیدریه » اثار دیگر او به شمار می روند.

خواندن کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزیده ابیات قرون ۱۰ و ۱۱ هجری

«تا کی به تمنای وصال تو یگانه

اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

خواهد به سر آید، شب هجران تو یا نه؟

ای تیر غمت را دل عشاق نشانه

هر در که زنم صاحب آن خانه تویی تو

هرجا که روم پرتو کاشانه تویی تو

در میکده و دیر که جانانه تویی تو

مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان