دانلود و خرید کتاب جودیث و رخدادنی ها هاوارد بارکر ترجمه علیرضا فخرکننده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جودیث و رخدادنی ها اثر هاوارد بارکر

کتاب جودیث و رخدادنی ها

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جودیث و رخدادنی ها

کتاب جودیث و رخدادنی ها نوشتهٔ هاوارد بارکر و ترجمهٔ علیرضا فخرکننده است. انتشارات سیب سرخ این دو نمایشنامهٔ معاصر انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب جودیث و رخدادنی ها

کتاب جودیث و رخدادنی ها حاوی دو نمایشنامهٔ معاصر انگلیسی و ترجمهٔ نمایشنامهٔ «possibilities» از کتاب «Collected plays» است. هاوارد بارکر اصطلاح «تئاتر فاجعه» را برای توصیف آثار خود ابداع کرده است. نمایشنامه‌های او اغلب خشونت، تمایلات جنسی، میل به قدرت و انگیزهٔ انسانی را بررسی می‌کند. این نویسنده، تئاتر فاجعه را برایند «درد زایمان مرگ» تعریف می‌کند و آن را پلی میان میرایان و مرگ قلمداد می‌کند. تئاتر فاجعه را به‌طور کلی و دو نمایشنامهٔ حاضر را به‌طور خاص می‌توان در چهار مفهوم در نظر گرفت؛ «رخداد»، «امر ناممکن»، «امر نا - انسانی»، و «گمان‌اندیشیِ وجودی - اخلاقی».

می‌دانیم که نمایشنامه متنی است که برای اجرا بر روی صحنه و یا هر مکان دیگری نوشته می‌شود. هر چند این قالب ادبی شباهت‌هایی به فیلم‌نامه، رمان و داستان دارد، شکل و فرم و رسانه‌ای جداگانه و مستقل محسوب می‌شود. نخستین نمایشنامه‌های موجود از دوران باستان و یونان باقی مانده‌اند. نمایشنامه‌ها در ساختارها و شکل‌های گوناگون نوشته می‌شوند، اما وجه اشتراک همهٔ آن‌ها ارائهٔ نقشهٔ راهی به کارگردان و بازیگران برای اجرا است. بعضی از نمایشنامه‌ها تنها برای خواندن نوشته می‌شوند؛ این دسته از متن‌های نمایشی را کلوزِت (Closet) نامیده‌اند. از مشهورترین نمایشنامه‌نویس‌های غیرایرانی می‌توان به «آیسخولوس»، «سوفوکل»، «اوریپید» (یونان باستان)، «شکسپیر»، «هارولد پینتر» (انگلستان)، «مولیر» (فرانسه)، «هنریک ایبسن» (نروژ)، «آگوست استریندبرگ» (سوئد)، «برتولت برشت» (آلمان)، «ساموئل بکت» (ایرلند) و «یوجین اونیل» (آمریکا) اشاره کرد. نام برخی از نمایشنامه‌نویس‌های ایرانی نیز «بهرام بیضائی»، «عباس نعلبندیان»، «اکبر رادی»، «غلامحسین ساعدی»، «بهمن فُرسی»، «محسن یلفانی»، «نغمه ثمینی»، «محمد رضایی راد»، «محمد یعقوبی»، «محمد رحمانیان»، «علیرضا نادری» و «محمد چرمشیر» بوده است.

خواندن کتاب جودیث و رخدادنی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی معاصر انگلستان و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاوارد بارکر

هاوارد بارکر در ۲۸ ژوئن ۱۹۴۶ میلادی به دنیا آمد. او نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و نویسندهٔ نمایشنامهٔ رادیویی، نقاش، شاعر و مقاله‌نویسی بریتانیایی است که عمدتاً نمایشنامه و برای تئاتر می‌نویسد. او نویسندهٔ مجموعهٔ گسترده‌ای از آثار نمایشی از دههٔ ۱۹۷۰ میلادی است. هاوارد بارکر اصطلاح «تئاتر فاجعه» را برای توصیف آثار خود ابداع کرده است. نمایشنامه‌های او اغلب خشونت، تمایلات جنسی، میل به قدرت و انگیزهٔ انسانی را بررسی می‌کند. او با ردّ این تصور رایج که مخاطب باید پاسخ واحدی به رویدادهای روی صحنه بدهد، پاسخ را تکه‌تکه می‌کند و هر بیننده را مجبور می‌کند تا با نمایشنامه به‌تنهایی دست‌وپنجه نرم کند. نمایشنامه‌های «جودیث» و «رخدادنی‌ها» از او است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۵۴,۹۵۰
تومان