دانلود و خرید کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل مینا رشیدی آلمالو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل اثر مینا رشیدی آلمالو

کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل

کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل نوشتهٔ مینا رشیدی آلمالو است و انتشارات ماهواره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل

نظریه و نقد پسااستعماری از حوزه‌های مطالعاتی جدید در حوزه نقد فرهنگی است که به بررسی لایه‌های فکری در متن می‌پردازد و الگوهای تحمیلی به ملل شرقی برای استعمار نو را بررسی و واکاوی می‌کند تا هویت برساخت این جوامع را آشکار کند. بی‌تردید نقد پسااستعماری با دو مقوله استعمارگر و استعمارزده پیوند می‌خورد و به رابطه تعاملی میان «من» و «دیگری» می‌‌پردازد. هدی برکات نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر لبنانی در نوشتن ادبیات مقاومت و ضداستعماری به عنوان نویسنده‌ای شاخص و صاحب سبک رمان «برید اللیل» را به رشته تحریر درآورده است. این رمان که برندهٔ جایز بوکر عربی شده در قالب ادبیات پسااستعماری و با بهره‌گیری از مهم‌ترین و‌قایع دنیای معاصر مانند مهاجرت، هویت، جنسیت، خشونت علیه زن به تلفیق تصاویر واقعی از رخدادهای قرن پرداخته است. این کتاب درصدد آن است که با بهره از نظریه پسااستعماری گایاتری اسپیواک به خوانش نقادانه این رمان بپردازد و مسائل هویتی مطرح در آن به ویژه در حوزه زنان را بررسی کند. رمان به شکل نامه و گفت‌وگوی درونی به توصیف افکار جامعه در دوگانه من و دیگری می‌پردازد و روابط متأثر از استعمار نو را ترسیم می‌کند.

در این کتاب سعی شده است خواننده با مطالعه کتاب متوجه فرهنگ غنی و انسانی اسلام و ایران بشود که بیش از سایر ادیان و کشورهای دیگر به زن و موجودیت و هویت او، ارزش قائل است که با قوانین و دستورهای الهی و شرعی، او را در برابر دسیسه‌های غیراخلاقی و شیطانی دشمنان، محفوظ می‌دارد.

زنان مسلمان و ایرانی با تکیه بر آیین الهی قرن‌های متمادی توانسته‌اند در برابر دسیسه‌های شهوت‌آلود دشمنان، مقاومت نشان دهند و دامن خود را از هرگونه ناپاکی دور نگه دارند.

زنان مسلمان و ایرانی می‌توانند به عنوان الگویی برای سایر زنان دنیا باشند که توانسته‌اند با حفظ حریم شخصی، در عرصه‌های مختلف زندگی، سیاسی، ورزشی و اجتماعی و علمی مراتب عالی کسب نمایند؛ بدون اینکه کوچک‌ترین لطمه‌ای به عفت و شأن زن بودن خود وارد نمایند. این چیزی است که در سایر جوامع غربی و شرقی زنان در صورتی می‌توانند در جامعه ظاهری، موفق شوند که اصول اخلاقی و ایمانی را کاملا حفظ نکنند و بنیان خانواده متزلزل شود. این تزلزل خانواده همان چیزی است که دشمنان انسانیت و اخلاق، به دنبال تقویت و توسعه آن در کشورهای مسلمان به خصوص ایران هستند که خوشبختانه تا امروز نتوانستند به هدف خود برسند.

خواندن کتاب بررسی هویت در رمان برید اللیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران نقد ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان