دانلود و خرید کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا اومبرتو اکو ترجمه فرزانه کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا اثر اومبرتو اکو

کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

نویسنده:اومبرتو اکو
انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا نوشتهٔ اومبرتو اکو و ترجمهٔ فرزانه کریمی است. انتشارات خوب این رمان معاصر ایتالیایی را منتشر کرده است.

درباره کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا (La misteriosa fiamma della regina Loana) پنجمین رمان از اومبرتو اکو است که اولین‌بار به زبان ایتالیایی و در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. گفته شده است که نام رمان از عنوان آلبوم نسخهٔ ایتالیایی یکی از قسمت‌های کمیک استریپ آمریکایی «Tim Tyler's Luck» گرفته شده است. داستان این رمان مربوط به Yambo، یک فروشندهٔ کتاب عتیقهٔ میلانی و ۵۹ساله است که حافظهٔ اپیزودیک خود را به‌دلیل سکتهٔ مغزی از دست می‌دهد. در ابتدای رمان او می‌تواند هر آنچه را تابه‌حال خوانده به خاطر بیاورد، اما خانواده و گذشته یا حتی نام خود را به یاد نمی‌آورد. یامبو تصمیم می‌گیرد به سولارا، خانهٔ دوران کودکی‌اش که بخش‌هایی از آن را به‌دنبال یک تراژدی خانوادگی رها کرده‌ است، برود تا ببیند آیا می‌تواند گذشتهٔ از دست رفته‌اش را دوباره کشف کند؟ پس از روزها جست‌وجو در روزنامه‌های قدیم، صفحات وینیل، کتاب‌ها، مجلات و کتاب‌های کمیک دوران کودکی، او در به دست‌آوردن خاطرات ناموفق است؛ اگرچه او داستان نسل خود و جامعه‌ای را که پدر و مادر و پدربزرگ مرده‌اش در آن زندگی می‌کردند، دوباره زنده می‌کند. او که آماده است تا تلاش خود را رها کند، نسخه‌ای از اولین برگهٔ اصلی سال ۱۶۲۳ را در میان کتاب‌های پدربزرگش پیدا می‌کند. شوک آن باعث حادثهٔ دیگری می‌شود و طی آن او خاطرات از دست‌رفتهٔ کودکی خود را زنده می‌کند؛ بنابراین بخش پایانی کتاب، کاوشی ادبی دربارهٔ پدیده‌ای سنتی است که به‌موجب آن، زندگی یک فرد در برابر او چشمک می‌زند؛ درحالی‌که یامبو در تلاش برای بازیابی تنها خاطره ای است که بیش از همه به‌دنبال آن است؛ چهرهٔ دختری که از آن زمان عاشقش بوده است.

خواندن کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایتالیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اومبرتو اکو

اومبرتو اکو متولد ۱۹۳۲ و درگذشته به سال ۲۰۱۶، پژوهشگر و کارشناس قرون وسطی، فیلسوف، نشانه‌شناس، منتقد فرهنگی، مفسر سیاسی و اجتماعی و داستان‌نویسی ایتالیایی بود. معروف‌ترین رمان اکو «نام گل سرخ» نام دارد که در ایران با عنوان «آنک نام گل» نیز ترجمه شده است. بر اساس این رمان فیلمی هم به‌ کارگردانی ژان ژاک آنو و با بازیِ شان کانری ساخته شده است. از دیگر رمان‌های اومبرتو اکو می‌توان به «شعله مرموز ملکه لوآنا» و «آونگ فوکو» و «گورستان پراگ» اشاره کرد. اکو نویسنده‌ای شیفتۀ کتاب و با دامنۀ مطالعاتی گسترده بود. او داستان کودکان هم می‌نوشت. «بمب و ژنرال» از جمله قصه‌هایی است که او برای کودکان نوشته است. از جمله آثار غیرداستانی اکو می‌توان کتاب‌های «تاریخ زیبایی» و «تاریخ زشتی» را نام برد.

بخشی از کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

«حین نزدیک شدن به مکان‌هایی که دوران کودکی‌ام در آن گذشته بود، سر در نمی‌آوردم که چرا در بزرگسالی دوست نداشتم به سولارا بروم. سولارا چیزی بیشتر از یک دهکدهٔ بزرگ نبود که وقتی به بالایش می‌رسیدی، دامن خود را به‌نرمی بر روی تپه‌های کم‌ارتفاع و در حوضهٔ رود در میان تاکستان‌ها گسترده بود. پس از عبور از چند پیچ، نیکولتا وارد یک جادهٔ فرعی شد و حداقل دو کیلومتر در جاده‌ای خاکی پیش رفتیم که عرضش فقط به‌اندازهٔ عبور دو ماشین بود و به یک دوراهی ختم می‌شد که دو چشم‌انداز متفاوت را در پیش چشم قرار می‌داد. در سمت راست مونفراتو بود با تپه‌هایی کوتاه مزین به چندین ردیف درخت انگور که آرام‌آرام بر تعدادشان افزوده می‌شد، رنگ سبز درختان در مقابل آسمان صاف روزهای اول تابستان، در ساعتی که (می‌دانستم) دیو نیمروز خشمگین می‌شود. در طرف دیگر لانگه بود، شاخه‌های نورستهٔ درختان زنجیروار یکی پس از دیگری بر روی پستی و بلندی‌های ناهمواری که هرکدامشان چشم‌اندازی چشمگیر با طیف رنگی متفاوت داشتند، جلوه می‌کرد و در دوردست‌ها به یک آبی مایل به خاکستری منتهی و از نظر ناپدید می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان