دانلود و خرید کتاب کلام (۱) علی موسایی افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلام (۱)

«کلام (۱) » نوشته دکتر علی موسایی افضلی از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته الهیات است. کلام دانشی است که به‌وسیله‌ی دلایل عقلی و نقلی به اثبات عقاید دینی و پاسخ‌گویی به شبهات مخالفین می‌پردازد». در واقع، به اختصار می‌توان کلام را به «علم اثبات و دفاع از اعتقادات» تعریف نمود. به‌همین جهت، برخی آن را «علم اصول دین» نامیده‌اند. این کتاب، طبق سرفصل رسمی و مصوّب آن، مبحث الهیات (وجود و صفات خدا) است. ازاین‌رو، کتاب حاضر به همین مبحث اختصاص یافته است و سایر مباحث کتاب علامه حلّی را شامل نمی‌شود. در تألیف این اثر، از تمام شروح و ترجمه‌هایی که به زبان عربی و فارسی منتشر شده است، تا آنجا که در دسترس مؤلف بوده است، استفاده و یا لااقل به آنها رجوع شده است. همچنین غیراز آنها از سایر کتب معتبر کلامی نیز (مانند شروح تجریدالاعتقاد خواجه نصیر طوسی، به‌ویژه شرح علامه حلی بر آن به‌نام کشف‌المراد، کتاب ارشادالطالبین فی نهج‌المسترشدین - که شرح فاضل مقداد است بر یکی دیگر از کتب کلامی علامه حلّی، و برخی منابع دیگر) در شرح و توضیح مباحث استفاده شده است. به برخی از این موارد در متن تألیف یا پاورقی اشاره شده است.

نظرات کاربران

مجتبی
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

باسلام چرابعضی ازکتابها یک ان هست ۲ان نیست.یابعضی کتابهای فلسفی وکلامی نیست مثل.کلام امامیه.کلام معتزله۲.مسائل جدیدکلامی.کتاب فصوص الحکم.وکتاب نص النصوح وفتوحات.

کاربر 4613234
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

نسخه چاپی کتاب را چگونه میتوانم تهیه کنم؟با تشکر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ست. آنچه از معنی حلول می‌توان تصور کرد این است که مقصود از حلول یک موجود در موجود دیگر این است که آن موجود حلول‌کننده قائم به موجود دیگر باشد و این قائم بودن بر سبیل تبعیت باشد یعنی مثلاً الف تابع ب است به نحوی که هر جا ب هست الف هم باشد. این نحو از قیام همانند قیام عرض به جوهر است. بنابراین مطابق عقیده‌ی برخی از مسیحیان و صوفیه، خدا در وجود حضرت مسیح (ع) و یا عارفان حلول کرده است به نحوی که تابع و قائم به اینها است و هر جا که مسیح (ع) یا عارفان حضور داشته باشند، خدا هم در حضور، تابع اینها است و او هم همانجا حاضر است.
کاربر ۱۴۰۸۴۰۳
محل و جهت نداشتن متن: وَلا یجُوزُ اَنْ یکونَ فی مَحَلٍّ، وَاِلّا لَافْتَقَرَ اِلَیهِ، وَلا فی جَهَةٍ، وَاِلّا لَافْتَقَرَ اِلَیها. ترجمه: ممکن نیست خدا در محلّی قرار داشته باشد، زیرا اگر در محل قرار داشته باشد، محتاج به آن محل خواهد بود. همچنین خدا در هیچ جهتی قرار ندارد، زیرا در غیراین صورت محتاج به آن جهت خواهد بود (و این محال است) .
کاربر ۱۴۰۸۴۰۳

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۶۸,۵۷۵
تومان