دانلود و خرید کتاب مدیریت بحران و ریسک علی ربیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت بحران و ریسک

«مدیریت بحران و ریسک» مفاهیم، الگوها و ابعاد مدیریت در بحران‌های طبیعی را بررسی می‌کند. این کتاب نوشته دکتر علی ربیعی(-۱۳۳۴) استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و وزیر تعاون و رفاه دولت یازدهم و همچنین سمیراسادات پورحسینی و از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته علوم اجتماعی است.

موضوع این کتاب ضمن گونه‌شناسی بحران، آشنایی با مفاهیم، الگوها و اصول مدیریت بحران، بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت آن و عوامل مؤثر بر موفقیت آن می‌باشد. کانون و توجه اصلی این کتاب بر مدیریت بحران‌های طبیعی استوار شده است و پیرامون آن با گرایش بحران‌های شهری سامان یافته است.

این کتاب سعی نموده علاوه بر مطالعات کتابخانه‌ای، مطالعه اسناد موجود در حوزه مدیریت بحران و جمع‌آوری مطالعات صورت گرفته پیشین، با انجام مصاحبه عمیق و تحقیق میدانی از متخصصانی که در بحران‌های گذشته به نحوی بخشی از مدیریت را بر عهده داشته‌اند، به آسیب‌شناسی مدیریت بحران بپردازد. مطالعه‌کنندگان این کتاب ابتدا با مباحث نظری پیرامون مدیریت بحران و ابعاد آن آشنا شده و سپس با نتایج مطالعات پیمایشی و پژوهشی که در رابطه با آسیب‌شناسی مدیریت بحران توسط مؤلفین کتاب حاضر صورت گرفته است و راهکارهای پیشنهادی آن آشنا خواهند شد.

در فصل اول، به بررسی تعاریف مختلف بحران و انواع بحران‌های طبیعی پرداخته شده است. در فصل دوم، مبانی مدیریت بحران، اهداف، مراحل، دیدگاه‌ها و رویکردها مورد اشاره قرار می‌گیرند. فصل سوم، بر مدیریت اطلاعات و ارتباطات در مدیریت بحران متمرکز است. فصل چهارم، به نقش مردم و مشارکت مردمی در مدیریت بحران اشاره دارد. فصل پنجم، بر مدیریت شهری، اهمیت و ضرورت آن متمرکز است. فصل ششم، به بررسی پیامدهای پس از بحران می‌پردازد و در نهایت فصل هفتم، به نتایج مطالعات نویسندگان این کتاب در زمینه آسیب‌شناسی مدیریت بحران و تحلیل نقاط ضعف و قوت آن در ایران پرداخته است.

نظرات کاربران

غفور
۱۳۹۷/۰۳/۱۹

کتابهارو براساس رشته مرتب کنید ی جوری ک کد یا نام درس رو وارد بکنبم کتاب رو بیاره الان من دنبال کتاب رشته مدیریت بازرگانی میگردم اصن بالا نمیاردش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۴۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۵۷,۸۵۰
تومان