دانلود و خرید کتاب دلتنگی آذرمهر امامی نائینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دلتنگی اثر آذرمهر امامی نائینی

کتاب دلتنگی

معرفی کتاب دلتنگی

کتاب دلتنگی نوشتهٔ آذرمهر امامی نایینی است. انتشارات سیب سرخ این مجموعه داستان کوتاه را روانهٔ بازار کرده است. 

درباره کتاب دلتنگی

کتاب دلتنگی یک مجموعه داستان کوتاه از آذرمهر امامی نایینی را در بر گرفته است. این کتاب شامل داستان‌هایی با نام‌های «خانهٔ ما»، «راحله»، «پدر»، «دلتنگی»، «وهم»، «رقص در شب کریسمس»، «یک گلدان رز قرمز»، «شال یشمی» و غیره است. نویسنده با قلمی روان و زبانی ساده این داستا‌ن‌ها را روایت کرده است. این کتاب شامل ۱۴ داستان است. این داستان‌ها در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ نوشته شده است. داستان‌های این کتاب هر یک نشان از درگیری ذهنی و جسمی افراد جامعه و تلاش آن‌ها برای کنارآمدن با مشکلاتی دارد که هر روز با آن مواجه می‌شوند؛ تلاشی که گاه تنها عشق به زندگی و امید به روزهای بهتر است که می‌تواند توان رفتن و ادامه‌دادن را به تلاشگرانش بدهد. نویسنده دغدغهٔ وطن دارد؛ دغدغهٔ مشکلاتی که مردمان این وطن با آن‌ها روبه‌رو هستند. او در این کتاب به مسائل مختلفی پرداخته است؛ مانند مسائل خانوادگی، مشکلات زنان، مشکلات کول‌بران و افرادی که برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایشان راهی جز ترک وطن نداشته‌اند. 

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب دلتنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به داستان معاصر به‌ویژه در قالب داستان کوتاه علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دلتنگی

«من قبل از جنگ نبودم که بدانم، اما می‌گویند که قبل از جنگ این آب‌نبات‌ها سهمیه‌بندی نبود. از وقتی که جنگ شروع شد و همه‌چیز سهمیه‌بندی شد، عادت سهمیه‌بندی در ده ما ماند و هنوز هم همه‌چیز در ده ما سهمیه‌بندی است. آقا پناه کتابچه‌ای درست کرده و اسامی همه‌ی مردم ده از زن و مرد و دختر و پسر را دارد و جلوی اسم‌شان سهم هر کس از هر چیز را نوشته. پدرم آقا پناه را خیلی قبول دارد و می‌گوید که او کار سهمیه‌بندی را خیلی قشنگ، منظم و درست انجام می‌دهد، برای همین هم سعی دارد که نه‌تنها آن قوانین بلکه قوانین دیگری هم که خودش در خانه وضع کرده و درست مثل آقا پناه در کتابچه‌ای نوشته است به‌خوبی اجرا شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۴۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۴۰۰
تومان