دانلود و خرید کتاب مرغ قدم (جلد هشتم) مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ قدم (جلد هشتم) اثر مسعود ریاعی

کتاب مرغ قدم (جلد هشتم)

معرفی کتاب مرغ قدم (جلد هشتم)

کتاب مرغ قدم (جلد هشتم) نوشتۀ مسعود ریاعی است. انتشارات عصر کنکاش این مجموعۀ جستار را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مرغ قدم (جلد هشتم)

مجموعۀ مرغ قدم مجموعه‌ای از متون کوتاهی است که مسعود ریاعی به‌صورت روزانه برای استفادۀ مخاطبان در فضای مجازی نوشته است. انتشارات عصر کنکاش برای حفظ آن متن‌ها، اقدام به جمع‌آوری و چاپ و نشرشان در یک مجموعهٔ ۱۲جلدی کرده است. این مجموعه شامل مباحث اخلاقی و کلامی در حوزۀ اسلام و شریعت و نیز مباحثی در حوزۀ عرفان و سلوک است.

خواندن کتاب مرغ قدم (جلد هشتم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان حوزۀ اخلاق و احادیث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرغ قدم (جلد هشتم)

«"خوشی و ناخوشی، هر دو را تقدیم کن"

وقتی همه خوبی‌ها و خوشی‌هایت را تقدیم خدا کنی او بدی‌ها و ناخوشی‌هایت را هم می‌پذیرد و اصلاح می‌کند و تو این‌گونه فارغ از بدی و ناخوشی خواهی شد مشکل ما این است که فقط مصیبت‌هایمان را به درگاه خدا می‌بریم و خوشی‌ها را برای خودمان پنهان می‌کنیم و این زرنگی احمقانه همیشه به ضررمان تمام می‌شود بدان که در پیشگاه خداوند قانون همه یا هیچ برقرار است.

هر دوره از حیات را اسمی غالب است

هر دوره‌ای از دوران حیات بشر تحت سیطرۀ اسمی از اسماء الهی است. این بدان معناست که در هر دوره در میان همه نیروها، یک نیروست که غالب می‌گردد. وقتی اسمی صحنۀ حیات را به اسمی دیگر تحویل می‌دهد، دگرگونی‌های معنوی عظیمی در جهان رخ می‌دهد از این منظر، اسم غالب در هر دوره را اصطلاحاً اسم اعظم. گویند. انسان هوشمندی که هماهنگ با این تحولات باطنی، است همان انسان تحول‌یافته است که با پذیرش و تسلیم آگاهانه، با جریان حیات جاری

می‌شود.

"سوره کهف"

هر سالکی که سوره کهف را بفهمد کل سلوک قرآنی را فهمیده است؛ آن خواب اسراری که در واقع خود یک مراقبه‌ای اصیل و زنده است آن‌چنان که مرگ و پوسیدگی را پس می‌زند سیر موسی (ع) با آن مرد الهی که باید موسی ذهن بشری‌اش را کنار بگذارد، سلوک ذوالقرنین در آبر آگاهی ناب و شرق اشراق... همه‌وهمه سلوکی قرآنی برای از "من" به "حقیقت" رسیدن است.

کنش گری آزاد"

انسان‌ها برخوردار از ارادۀ الهی نمی‌شوند مگر آنکه با مراقبه یاد بگیرند که تحت‌تأثیر نیروهای بیرونی واکنش‌های برده‌وار نشان ندهند آن که واکنش‌هایش تحت‌تأثیر این‌وآن است، آزاد نیست اگرچه خود بپندارد که انسانی آزاد است. این اولین و اساسی‌ترین درس استقلال روحی است. یک سالک کنشگری است که اعمالش نه تحت‌تأثیر دیگران، که منبعش از فطرت الهی‌اش است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان